کد خبر: ۱۰۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۴ دی ۱۳۹۵
توجیه احمدی‌نژادی رئیس کل بانک مرکزی برای گرانی دلار!

ابهام ۳۵ هزار میلیاردی در گفته‌های رئیس کل/ اعتراف سیف به عدم برقراری روابط کارگزاری در سالگرد برجام!

رئیس کل بانک مرکزی در روزهای اخیر با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس سخنان جالبی را به زبان آورد که در نوع خود تامل برانگیز است.
به گزارش شیرازه، رئیس کل بانک مرکزی در روزهای اخیر با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس سخنان جالبی را به زبان آورد که در نوع خود تامل برانگیز است. وی گفت که برای یکسان سازی نرخ ارز نیاز به برگزاری حداقل روابط کارگزاری داریم. بنابراین با استناد به سخنان سیف با وجود گذشت یک سال از اجرای برجام هنوز حداقل روابط کارگزاری برگزار نشده است.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین  گفت که برای کنترل بازار ارز به سراغ سازمان مالیاتی می رویم و اگر کسی برای بهم ریختن بازار اجیر شده باشد او را شناسایی می کنیم.

اما این سخنان آقای سیف از همان حرفهایی است که دولتمردان قبلی در سالهای بحران ارزی اوایل دهه 90 مطرح می کردند ولی دولتمردان فعلی آن ها را مسخره می کردند و ادعا می کردند دولت قبل بی تدبیری خود در بازار ارز را با این صحبتهای بی پایه جبران می کند.

اما سیف درباره درآمدهای حاصل از تسعیر هم سخنان جالبی را به زبان آورد که ابهامات جدیدی را ایجاد کرد. او گفت که درآمد تسعیر 45 هزار میلیارد تومان است.

رئیس ساختمان میرداماد گفت که بنابر مصوبه مجلس مقرر شده از محل تسعیر نرخ ارز 45 هزار میلیارد تومان پس از کسب نیازهای لازم برای تسویه حسابهای قدیم و مطالبات بانکها به موضوع بخشش جرایم دیرکرد و سود وامهای کشاورزی به دست می آید.

پس از کسر این مبلغ هم 10 هزار میلیارد به دست می آید که بخشی برای افزایش سرمایه بانکها و بخشی تسویه هم برای جبران بدهی دولت استفاده خواهد شد. بنابراین وضعیت  35 هزار میلیارد تومان دیگر مبهم است. حالا باید دید آقای سیف چگونه سخنان ابهام آمیز خود در مورد بازار ارز و درآمدهای دولت را توجیه خواهد کرد؟

منبع: نسیم آنلاین

نظرات بینندگان