کد خبر: ۱۰۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی استان فارس؛

بازداشت سارق خودرو با 57 فقره سرقت

فرمانده انتظامي انتظامي استان از دستگيري يک سارق خودرو و كشف 57 فقره سرقت خودرو و داخل خودرو خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.
بازداشت سارق خودرو با 57 فقره سرقت
فرمانده انتظامي انتظامي استان از دستگيري يک سارق خودرو و كشف 57 فقره سرقت خودرو و داخل خودرو خبر داد.
سردار احمدعلي گودرزي در تشريح اين خبر گفت: در پي کثرت وقوع سرقت خودرو در سطح شهر شيراز، ماموران انتظامي شهرستان شيراز رسيدگي به اين موضوع را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.
وي افزود: در ادامه تحقيقات و بررسي هاي پليسي، ماموران كلانتري 20 گل سرخ در يکي از بلوارهاي شهرستان شيراز به راننده يک دستگاه خودرو ميني بوس كه در حال باز نمودن وسايل خودرو بود مشکوک و با استفاده از شگردهاي خاص پليسي راننده كه قصد متواري شدن داشت دستگير کردند.
اين مقام انتظامي اظهار داشت: متهم پس از انتقال به كلانتري 20 گل سرخ، در بازجويي هاي صورت گرفته ابتدا منکر هرگونه سرقت شد اما پس از مواجهه با دلايل و مدارک موجود به ناچار لب به اعتراف گشود و به 57 فقره سرقت خودرو و محتويات داخل خودرو معترف شد.
وي ضمن اشاره به شناسايي يک نفر مالخر در روند رسيدگي به اين پرونده، گفت: مامورين با هماهنگي مقام قضايي به آدرس مالخر اعزام و ضمن عدم حضور مالخر، در بازرسي از منزل وي، تعداد 4 عدد رادياتور خودرو ، تعداد 9 عدد باطري خودرو، تعداد 9 دستگاه موتور کولر ، تعداد 2 دستگاه پمپ آب و تعداد زيادي سيم مسي كشف شد.
سردار گودرزي گفت: متهم پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به دادسرا اعزام و با صدور قرار قضايي روانه زندان شد.

در سال جاري 75 درصد از پرونده هاي ارجاع شده به دواير مشاوره و مددكاري در کلانتري ها به مصالحه انجاميده است
معاون اجتماعي فرماندهي اجتماعي استان فارس ضمن تأکيد بر اهميت موضوع پيشگيري از جرم گفت: در سال جاري 75 درصد از پرونده هاي ارجاع شده به دواير مشاوره و مددكاري در کلانتري ها به مصالحه انجاميده است.
سرهنگ كاووس محمدي  گفت: معاونت اجتماعي نيروي انتظامي علاوه بر تعاملات برون سازماني و بين سازماني ، با جديت بحث پيشگيري اجتماعي از جرم را دنبال مي کند.
وي ضمن تأکيد بر اهميت نقش مشارکت هاي مردمي تصريح کرد: مردم در تکميل و هدايت برنامه هاي اجتماعي نقش سازنده و غير قابل انکاري دارند و بايد براي استفاده از اين پتانسيل عظيم تدابير سازنده اي اتخاذ شود.
معاون اجتماعي فرماندهي اجتماعي استان فارس افزود:آموزش همگاني در مدارس، مساجد، دانشگاه ها و سازمان ها، اطلاع رساني عملكرد نيروي انتظامي، افکار سنجي به شکل ميداني، تهيه مستندات اجتماعي، انجام امور هنري دربخش پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و ارائه مشاوره و مددکاري به آسيب ديدگان اجتماعي، از جمله فعاليت هاي اين حوزه است که سعي کرده ايم تا حد امکان با جلب مشارکت هاي مردمي، آحاد مردم را نسبت به مسائل اجتماعي پوياتر و فعال تر نماييم.
سرهنگ محمدي تصريح کرد: در حال حاضر در 135 کلانتري،پاسگاه و مقر انتظامي در سطح استان طرح مكنا با همت و تدبير سردار فرمانده محترم انتظامي استان اجرا شده است. که بر اساس اين طرح خدمات مشاوره اي و مصالحه اي بين طرفين پرونده ها در مراحل اوليه انجام مي شود و خوشبختانه با اجراي اين طرح ورودي پرونده ها به مراجع قضايي تا حد زيادي کاهش داشته و در مراحل اوليه منجر به سازش گرديده است.اين خوشايند سازي در محيط خدمت تاثير بسيار زيادي بر انگيزه خدمتي كاركنان گذاشته و باعث افزايش خدمات در كمترين زمان ممكن به مراجعين شده است.
اين مقام مسؤول در ادامه سخنانش به طرح پليس افتخاري اشاره نمود و گفت: طبق دستورالعمل نيروي انساني ناجا و به منظور جلب مشارکتهاي مردمي در بخش پيشگيري از وقوع جرم، افرادي تحت عنوان پليس افتخاري با ما همکاري مي کنند.
وي سنجش صلاحيت داوطلبان پليس افتخاري را از جمله مهمترين معيارهاي پذيرش شهروندان در اين طرح ذکر کرده و افزود: داوطلبان طرح مذکور پس از تأييد صلاحيت، از آموزشهاي تخصصي و عملياتي برخوردار مي شوند تا بتوانند در بحث پيشگيري از وقوع جرم از توانايي هاي لازم برخوردار گردند.
معاون اجتماعي فرماندهي اجتماعي استان فارس درباره برنامه هاي آتي اين سازمان گفت: در حوزه آموزش همگاني، با استفاده از دانش کارشناسان سازمان، برنامه هاي آموزشي را در مدارس، دانشگاه ها، مساجد، مهدهاي کودک، اصناف و ادارات دنبال مي کنيم تا درباره مسائلي چون پيشگيري از اعتياد،ارتقاي فرهنگ ترافيکي،استفاده صحيح از فضاي مجازي اطلاعات صحيحي ارائه داده وآگاهي شهروندان را افزايش دهيم.
وي خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور در بخش پيشگيري از جرم، 26 سازمان و دستگاه فعاليت دارند که ما به دنبال ايجاد تعامل بيشتر در راستاي عدم موازي کاري و ارتقاي سطح فعاليت مشاركتي با اين سازمان ها هستيم.
سرهنگ محمدي در پايان سخنانش گفت: به شهروندان عزيز توصيه ميکنم پيام ها و هشدارهاي پليس را جدي گرفته و نسبت به فضاي مجازي و آسيب هاي آن بر روي فرزندان خود آگاه تر باشند و در صورت درخواست کمک و مشاوره به مراکز مشاوره اي موجود در سطح شهر مراجعه نموده و از مشاوره هاي تخصصي و کارشناسانه همکاران ما به صورت رايگان در جهت حل مشکلات خويش استفاده نمايند

دستگيري 23 خرده فروش مواد مخدر در ممسني
فرمانده انتظامي شهرستان ممسني از دستگيري 23 خرده فروش مواد مخدر در نتيجه اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي خبر داد.
سرهنگ محمد عبادي نژاد گفت: در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و برخورد با خرده فروشان موادمخدر، طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز در سطح شهرستان ممسني به مرحله اجرا درآمد.
وي افزود: در نتيجه اجراي اين طرح 73گرم هروئين، 55گرم سوخته ترياک، 182گرم ترياک، 55 گرم شيره ترياک، 220گرم تفاله ترياک، 3 عدد وافور،8 گرم حشيش، 40 سانت شيشه كشف شد.
عبادي نژاد خاطر نشان کرد: همچنين در اين طرح 4 دستگاه موتور سيکلت و يک دستگاه خودروي توقيف و روانه پارکينگ گرديدند.
وي با اشاره به اينکه متهمان به همراه مواد مکشوفه جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند، تصريح کرد: برخورد قاطع ومستمر با خرده فروشان مواد مخدر و کساني که بخواهند آرامش وامنيت شهروندان را به مخاطره بيندازند، توسط مأموران انتظامي شهرستان با اقتدار کامل انجام مي شود.

توقيف کاميون با 12 هزار ليتر سوخت قاچاق در اقليد
فرمانده انتظامي شهرستان "اقليد" از توقيف دو کاميون حامل 12500 هزار ليتر نفت قاچاق خبر داد.
سرهنگ محمد حسين اسکندري در تشريح اين خبر گفت: ماموران انتظامي شهرستان حين کنترل خودروهاي عبوري به دو دستگاه کاميون تانكر دار مشکوک شده و جهت بررسي بيشتر آن را متوقف کردند.
وي ادامه داد: در بازرسي دقيق از اين دو کاميون مقدار 12500 هزار ليتر سوخت قاچاق از نوع "نفت سفيد" خارج از چرخه قانوني توزيع، کشف و دو نفر متهم نيز در اين رابطه دستگير شد.
فرمانده انتظامي شهرستان اقليد در پايان با تاکيد بر برخورد قاطعانه نيروي انتظامي با قاچاق کالا و سرمايه هاي ملي خاطر نشان کرد: پديده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمينه ساز جرايم ديگري در سطح جامعه مي شود و مقابله با آن يکي از اولويت هاي کاري پليس به شمار مي رود.


نظرات بینندگان