کد خبر: ۱۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۰

بازتاب پیام نوروزی رهبری دررسانه‌های خارجی

پیام نوروزی و سخنان رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز سال جدید، در رسانه هاي خارجي انعكاس گسترده اي داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ها، خبرگزاری رویترز با پوشش پیام نوروزی رهبر انقلاب نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبري ايران،سال جدید ایرانیان را تبریک گفت و با اشاره به حوادث خاورمیانه ابراز امیدواری کرد که خداوند شرایط را برای مردم بحرین، یمن و لیبی آسان کند و دشمنان را به عقوبت برساند. رویترز به بخشی از سخنان رهبر انقلاب درباره تحریم‌ها بر ضد ایران اشاره و تصریح کرد: آیت‌الله خامنه‌ای سال جدید را سال "جهاد اقتصادی" نامید تا اقدامات دشمنان ایران در زمینه اقتصادی از بین برود.

سی‌ان‌ان عربی در خصوص سخنان رهبر انقلاب گزارش داد: رهبر ایران در سخنان خود، انتقادات تند و مستقیمی را متوجه عربستان سعودی نمود و آن‌ها را به دخالت نظامی در بحرین متهم کرد و اظهار داشت که دخالت نظامی سعودی‌ها اشتباه بزرگی است.

روزنامه مصری "الشروق" هم از قول رهبر انقلاب نوشت: حوادث منطقه، شیرینی عید را سلب کرده و مانع آن می‌شود که انسان، شادی و سرور را به شکل کامل احساس کند.

روزنامه "دارالحیاه" چاپ عربستان نیز تأکید رهبر انقلاب بر جهاد اقتصادی را تیتر کرد.

خبرگزاری "سانا" هم نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به مردم ایران تأکید کرد که کشورشان در مسیر پیشرفت و تولید گام برمی‌دارد و این مسیر باید به شکل جدی‌تری دنبال شود.

روزنامه "الرأی" چاپ اردن به سخنان رهبر انقلاب در حمایت ایران از جنبش‌های انقلابی در منطقه که شعار اسلام و آزادی سر می‌دهند، اشاره کرد و ادامه داد: رهبر ایران اعلام کرد که در حمایت خود از انقلاب‌های مردمی در منطقه، به شیعی یا سنی بودن آن‌ها کاری ندارد.

روزنامه کویتی "السیاسة" نیز پشتیبانی ایران از جنبش‌های انقلابی منطقه را تیتر کرد و با اشاره به تحلیل رهبر انقلاب درباره سیاست‌های آمریکا در منطقه نوشت: آمریکا تا آخرین لحظه از دیکتاتورهای سقوط یافته در منطقه حمایت می‌کرد.

رسانه‌هایی چون خبرگزاری "شین‌هوا" و خبرگزاری فرانسه نیز به‌طور مشروح، بیانات رهبر انقلاب در مشهد مقدس را پوشش دادند و مباحثی چون محکومیت حمله نظامی به لیبی و دروغ‌گویی اوباما را تیتر کردند.

انتهای پیام/70

نظرات بینندگان