کد خبر: ۱۰۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۱۵ دی ۱۳۹۵
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران:

فارس در پزشکی ورزشی از جایگاه بالایی برخوردار است

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران گفت: استان فارس در پزشکی ورزشی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و می تواند الگو قرار گیرد.
به گزارش شیرازه غلامرضا نوروزی  شامگاه سه شنبه  در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به نقش مهم ورزش در سلامت جامعه ،گفت: فارس در ورزش و همچنین پزشکی ورزشی از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است و با وجود قهرمانان بسیار در سطح ملی و جهانی نشان از پتانسیل فراوان این استان در سطح ورزش دارد.

وی جایگاه پزشکی ورزشی را مهم ارزیابی کرد و افزود: امروز با ارائه خدمات گسترده مخصوصا در بحث آموزش از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی و هیات های آن در سطح استان ها و شهرها به جامعه ورزش کشور، که حاصل آن صحیح ورزش کردن می باشد ، آسیب کمتری را در این حوزه شاهد بوده ایم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران در ادامه تصریح کرد: با اولویت قرار دادن آموزش و نحوه صحیح ورزش کردن به افراد می توان از بروز آسیب ها به افراد جلوگیری کرد که نقش بسزایی در سلامت دارد.

نوروزی به اهمیت مقوله پژوهش اشاره کرد و افزود: هدف از پژوهش کمک به توسعه علوم پزشکی در ورزش و ارتقاء دانش در این حوزه بوده که بتوانیم با یافته های علمی - پژوهشی و دستاوردهای آن آسیب ها را به حداقل رسانده و شاهد رشد و شکوفایی بیشتری در حوزه ورزش باشیم و با برگزاری کنگره ها ،سمینارها و کارگاه های مختلف در حوزه پزشکی ورزشی توانسته ایم درصد بسیاری از نیازهای این حوزه را برطرف کنیم. 

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران هدف از سفر به شیراز را دیدار نزدیک با مسئولین ورزش و اعضای هیات پزشکی ورزشی استان فارس عنوان کرد و افزود: از دور شاهد فعالیت های گسترده این هیات در ارائه خدمات به جامعه ورزش هستیم لذا مقرر گردید تا با حضور در شیراز و هیات استان از نزدیک در جریان فعالیت های گسترده این عزیزان قرارگیریم.

منبع:مهر


نظرات بینندگان