کد خبر: ۱۰۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۶ دی ۱۳۹۵
بذرپاش در جمع اعضای حزب مؤتلفه اسلامی استان یزد:

برجام سرتا پا اشتباه بود/ رکود در کشور ما بیداد می‌کند/ دو قطبی شدن کشور، خلع سلاح انقلاب اسلامی است

عضو سابق هیأت رئیسه و کمیسیون برجام مجلس،‌ دو قطبی شدن کشور در مسائل مختلف به‌ویژه انرژی هسته‌ای را به منزله خلع سلاح انقلاب اسلامی دانست.
به گزارش شیرازه، مهرداد بذرپاش عصر در جمع اعضای حزب مؤتلفه اسلامی استان یزد با اشاره به تأکیداتی که رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ دارند، اظهار داشت: دو قطبی کردن کشور یکی از راه‌های نفوذ است مانند اینکه عده‌ای بر این باورند که راه هسته‌ای را اشتباه رفته‌ایم و همین موضوع را در مورد مدافعان حرم نیز مطرح می‌کنند.

وی عنوان کرد: این موارد یعنی دو قطبی شدن کشور در مورد مسائل مهم، به منزله خلع سلاح شدن انقلاب اسلامی است.

بذرپاش بیان کرد: بچه‌های جریان انقلاب وظیفه دارند، جامعه را در برابر این مسائل هوشیار کنند و اجازه ندهند جامعه به سمت دو قطبی شدن پیش برود.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تصریح کرد: توافق برجام سرتا پا اشتباه بود و به این دلیل اتفاق افتاد که در مسیر دو قطبی شدن کشور بیفتیم ضمن اینکه می‌خواستند با اقداماتی نظیر پر‌کردن قلب راکتور هسته‌ای ایران، برای برداشتن تحریم‌های ایران ضمانت داشته باشند.

بذرپاش یادآور شد: در زمینه برجام به اندازه‌ای کشور درگیر بود که انگار کل جمهوری اسلامی با رئیس جمهور آمریکا مذاکره و توافق کرد اما به صورت قانون درنیامد و دیدیم که در کنگره آمریکا در این زمینه وتو شد.

وی با بیان اینکه هنوز برجام اجرا نشده و ای کاش اجرا نشود، تصریح کرد: عده‌ای قرار نیست بپذیرند که برجام مثبت نبود و هنوز به این مسئله امیدوار هستند در حالی که رکود در کشور ما بیداد می‌کند.

بذرپاش خاطرنشان کرد: کل نقدینگی کشور هزار و 120 هزار میلیارد تومان و بسیار بیشتر از نقدینگی دولت قبل است اما باید پرسید این پول کجاست و چرا با این نقدینگی رکود داریم.

وی ادامه داد: این پول، 100 هزار میلیارد تومان کالای در انبار مانده، 240 هزار میلیارد تومان در خانه‌های مردم به صورت سکه، ارز و پول نقد و مقداری نیز در بانک‌ها بلوکه شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تاکید کرد: مردم 240 هزار میلیارد تومان را به امید اینکه آینده چه خواهد شد، در بازار نمی‌ریزند و با این حساب و شرایطی که بانک‌ها نیز مقادیر قابل توجهی فریز کرده‌اند، رکود رقم خورده است.

بذرپاش یادآور شد: به گفته بانک مرکزی باید 130 هزار میلیارد تومان به بازار تزریق شود تا کالاهای انبار شده ترخیص شود که این اقدام صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: برای اینکه اقتصاد کشور از حالت رکود خارج شود، شرایط باید به حالت دو سال قبل برسد و دولت باید حداقل 300 هزار میلیارد تومان هزینه کند.

بذرپاش، دلیل دیگر رکود را بی‌توجهی به بازار مسکن دانست و اظهار داشت: برای لجبازی با دولت قبل، ساخت مسکن مهر را متوقف کردند و ضربه‌های بزرگی به اشتغال و اقتصاد وارد کردند زیرا چرخه کار مسکن‌سازی، از کارخانه‌های سیمان و کاشی و سرامیک تا لوله‌کش و بنا را به کار می‌گرفت اما امروز همه از بیکاری می‌نالند.

وی ادامه داد: 250 هزار میلیارد تومان هزینه بازار داخل است که یا باید از تولید تامین شود یا از طریق واردات از مراجع رسمی یا قاچاق اما هرچه واردات و قاچاق افزایش پیدا می‌کند، به همین میزان تولید نیز پایین می‌آید و این به معنای افزایش رکود و بیکاری است.

بذرپاش خاطرنشان کرد: در دولت قبل، طرح «ایران کد» و «شبنم» اجرا شد اما وزیر صنعت دولت یازدهم این طرح را کنار گذاشت در حالی که می‌دانند نمی‌توانیم مرزها را مسدود کنیم بنابراین باید کالاهای وارداتی را کد دار کنیم تا معلوم شود که از طریق مبادی رسمی و پرداخت گمرکی وارد شده یا از طریق قاچاق به بازار ورود پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: اگر واردات از مبادی رسمی بود، 20 هزار میلیارد تومان پول گمرکی به دست دولت می‌رسید و می‌توانست به خدمات اجتماعی خود اضافه کند.

این سیاستمدار اصولگرا بیان کرد: در حوزه فرهنگ نیز دارند پشیمان‌سازی مردم از انقلاب را اجرا می‌کنند و امامی که به مردم معرفی می‌کنند امام خمینی(ره) نیست که بتواند سلطه و استکبار را از ایران بیرون کند.

وی در مورد کنسرت‌ها و لغو فلان سخنرانی و ... نیز بیان کرد: اینها مواردی است که تا انتخابات در پیش گرفته‌اند و باید منتظر بزرگتر از اینها هم بود.

بذرپاش خاطرنشان کرد: آخرین کاری که پیش گرفته‌اند، مقصرسازی و دوگانه‌سازی اقتصاد و نهادهای تحت نظر رهبری و سپاه برای مقصر جلوه دادن مشکلات اقتصادی است که تا آستانه انتخابات جلوه‌های بسیاری خواهیم شنید و بازی‌های بسیاری خواهیم دید که برای بی‌اثر کردن مسائل اجرایی است.

منبع: نسیم انلاین

نظرات بینندگان