کد خبر: ۱۰۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۶ دی ۱۳۹۵
رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی:

جایگاه ویژه فارس در فدراسیون انجمن های ورزشی/ اسکلت بندی چند تیم ملی با ورزشکاران فارسی است

رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی کشور گفت: فارس ویترین مردان و زنان لایق در عرصه ورزش بوده و از جایگاه ویژه ای در این فدراسیون برخوردار است.
به گزارش شیرازه  غلامعلی محمد علیپور که ظهر چهارشنبه 15 دی ماه در مجمع انتخاباتی هیات انجمنهای ورزشی استان فارس سخن می گفت، جهش چشمگیر ورزش این استان در حوزه سخت افزار و نرم افزار را مرهون نگاههای علمی و تلاش مدیر کل ورزش و جوانان دانست و گفت: اخبار و آمار موجود از ورزش فارس گویای پدید آمدن روزهای خوبی برای ورزش این استان پهناور است.
وی با اشاره به اهمیت هیات انجمن های ورزشی در معادلات ورزشی کشور گفت: اسکلت بندی چند تیم ملی زیر مجموعه فدراسیون انجمنهای ورزشی را ورزشکاران این استان تشکیل می دهند که این اتفاق باعث شده تا جایگاه فارس در این فدراسیون یک جایگاه ویژه باشد.
محمد علیپور وجود 10 رشته ورزشی المپیکی فدراسیون انجمنهای ورزشی را دلیل دیگری بر پر اهمیت بودن این فدراسیون و هیاتهای زیر مجموعه آن دانست و گفت: ما امروز در زمین، آسمان، دریا و سالن های ورزشی رشته های فعال داریم.
وی وجود بیش از 2500 مدیر ورزشی در این فدراسیون را نقطه اتکای فدراسیون در حوزه منابع انسانی دانست و بیان کرد: فدراسیون انجمن های ورزشی سه سال متوالی است که به عنوان سومین فدراسیون پر مخاطب کشور انتخاب و معرفی می شود.
رئیس فدراسیون انجمنهای ورزشی وجود یک میلیون ورزشکار در رشته دارت و 500 هزار ورزشکار در رشته فوتبال دستی را تنها بخشی از ظرفیت های این فدراسیون در کشور دانست و عنوان کرد: جمعیت سازماندهی شده این فدراسیون در سال 94 به 25 درصد شد نسبت به سال 93 از خود نشان می دهد که سهم بانوان از این رشد حدود 18 درصد است.
محمد علیپور علاقمندی بانوان به رشته های جدید ورزشی را به فال نیک گرفت و گفت: حاصل این علاقمندی کسب مدال برنز آسیا در رشته فوتبال دستی توسط تیم ملی بانوان کشورمان است.
وی اعتماد و تفیض اختیار به روسای هیاتها را عاملی برای رشد و تعالی یک رشته ورزشی دانست و اضافه کرد: به روز بودن مربیان و داوران و بهره بردن از دانش روز نیز از جمله عوامل تاثیر گذار در موفقیت یک رشته ورزشی است.

نظرات بینندگان