کد خبر: ۱۰۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۱۶ دی ۱۳۹۵
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در شیراز:

جنگ امروز نظام سلطه با ایران جنگ ترکیبی است/به قطب بزرگ تولید تجهیزات اطلاعاتی تبدیل شده ایم

سردار حاجی زاده گفت:امروز هر نوع موشک و هواپیمای بدون سرنشین که مورد نیاز کشور باشد براساس الگوهای بومی تولید می شوند.
به گزارش شیرازه، یادوراه 271 شهید اطلاعات قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور خانواده های شهدا و گروه های مختلف هنری از فارس، بوشهر و هرمزگان در حسینیه عاشقان ثارالله (علیه السلام) شیراز برگزار شد.

سردار حاجی زاده در این برنامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، گفت: برگزاری  یادواره شهدا بهانه ای برای تجدید پیمان با شهدا، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و آرمان انقلاب است.

وی ادامه داد: شهدای اطلاعات در دوران دفاع مقدس از موثرترین، شجاع ترین و گمنام ترین عناصر اصلی در سازمان رزم نیروهای مسلح بودند که کمتر به آن ها پرداخته شده است.

سردار حاجی زاده بابیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس با ائتلاف گسترده دشمنان، کشورهای عربی، اروپا و آمریکا مواجه بودیم، گفت: توانمندی های ما با ارتش بعث قابل مقایسه نبود و امکانات آن ها بسیار بیشتر از ما بود این فاصله در بخش اطلاعات بسیار بیشتر بود و کشورهای غربی و در راس آن ها آمریکا در این حوزه بصورت مستقیم به ارتش بعث کمک می کردند البته امروز نیز به آن اذعان می کنند، هواپیماها و ماهواره های جاسوسی آمریکا بصورت مستمر از خطوط جبهه ما تصویر تهیه می کردند و پس از تحلیل در اختیار ارتش بعث قرار می دادند، عناصر اطلاعاتی ما در آفند و پدافند باید با جانفشانی این فاصله را پر می کردند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس کشورهای غربی از دادن تجهیزات اطلاعاتی به ارتش بعث دریغ نمی کردند اما ما برای تهیه یک دوربین دیده بانی هم محدودیت داشتیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه نیروهای اطلاعات جنگ را اداره کردند و بر اساس اطلاعات ان ها عملیات ها با موفقیت انجام شد، گفت: اگر قرار بود در آن دوره با منطق غیر اسلامی و منطقی که غرب دیکته می کند حساب و کتاب بکنیم در راه می ماندیم و دست هایمان را بالا می بردیم، آن روز هواپیماهای بدون سرنسین و تصویربردار نداشتیم اما جنگ اداره شد ما براساس منطق اسلام عمل کردیم و پیروز شدیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی ها در جنگ دخالت نمی کردند جنگ در کمتر از دو سال تمام می شد و ادامه پیدا نمی کرد، آمریکایی ها می خواستند جنگ طولانی شود تا ایران تضعیف شود و انقلاب اسلامی از بین برود.

سردار حاجی زاده ادامه داد: جوانان و ملت شریف ایران پایمردی کردند مانند همین شهدای استان فارس و ملت مسیر سازس را نپذیرفت، ایستادیم و این جنگ همچنان ادامه دارد امروز در مقابل یک ائتلاف قرار گرفته ایم این جنگ تنها جنگ سخت  نظامی نیست خودشان می گویند بصورت «هیبریدی» می جنگند یعنی ترکیبی می جنگند یعنی همه گزینه ها از جمله جنگ سخت، جنگ نیمه سخت، جنگ نرم جنگ اقتصادی، جنگ  فرهنگی، جنگ سیاسی و جنگ سایبری روی میز است.

وی افزود: این امنیتی که امروز در کشور حاکم است بخاطر وجود مجموعه های اطلاعاتی بسیار قوی در سپاه پاسداران و نیروهای مسلح و جدی گرفتن دشمنیِ دشمنان است، امروز اگر نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق و شمالغرب نمی ایستادند هر روز در یکی از شهرها انفجار انتحاری می دیدیم، اروپا و ترکیه را ببینید، ترکیه همان کشوری است که روزی الگوی برخی از کاندیداهای ریاست جمهری ما بود، ببینید ترکیه به کجا رسیده و چه آشفته بازاری در آن کشور است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه امروز به قطب بزرگ تامین کننده تجهیزات اطلاعاتی در دنیا تبدیل شده ایم، گفت:  تجهیزات اپتیک و انواع دوربین ها در همین شیراز و اصفهان تولید می شوند، در حوزه تجهیزات جمع آوری الکترونیک و هواپیماهای بدون سرنشین الان صادر کننده هستیم.

وی با بیان اینکه آزادسازی حلب به مراتب سخت تر از آزادسازی خرمشهر بود، گفت:  صف آرایی در حلب جدی بود وقتی رییس جمهور آمریکا شکست را می پذیرد یعنی امریکا در حلب شکست خورده چون اراده نظام ما این بود که حلب دست تکفیری ها نیفتد، این خط مقاومت با استفاده از تجهیزات و ابزارهای اطلاعاتی شکل گرفته است، تعداد شهدای آزادسازی حلب بسیار کمتر از آزادساری خرمشهر بود این ابزار پیشرفته و نیروهای آموزش دیده که داریم بخاطر این است که با پایان جنگ تحمیلی کارها ادامه پیدا کرده است، چون دشمنی آمریکا در مجموعه سپاه پاسداران، بسیج، در نیروهای انقلابی و نیروهای مسلح  جدی تلقی شده است.

سردار حاجی زاده ادامه داد: امروز هر نوع موشک و هواپیمای بدون سرنشین که مورد نیاز کشور باشد براساس الگوهای بومی تولید می شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در جبهه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آسیب پذیر هستیم بخاطر این است که دشمنیِ دشمنان را جدی نگرفته ایم، دشمنی آمریکا را باور نکرده ایم و تازمانی که این باور در مسئولین ما بوجود نیاید و همه آن را قبول نداشته باشند مشکلات اقتصادی و فرهنگی ما حل نخواهند شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: امروز بسیاری از کارهای اقتصادی و سرمایه گذاری ها با اعتماد به آمریکا انجام می شود خدا نیاورد روزی را که مسئولی از نظام ما بیاید و بدون توجه به عبرت های گذشته بگوید ما در فلان جا اشتباه کردیم اعتماد کردیم ما نباید اعتماد می کردیم، به شما براساس اطلاعات می گویم این مسیری که می رویم روزی باید این حرف ها را از مسئولین بشنویم که که ای کاش این کار را نمی کردیم و کاش اعتمادمان بر جوانان و نیروهای داخلی می بود.

وی افزود: ما در حوزه اطلاعات این را تجربه کردیم که آمریکایی ها چکار کردند، با پروازهای جاسوسی  و گرای آن ها دشمن از ما شهید گرفت و هزاران نمونه از این مسئله از ابتدای انقلاب اسلامی تجربه شده است، باید از این ها عبرت بگیریم و جدی بگیریم، تا کی می خواهیم با اعتماد به غرب جلو برویم ما باید با اعتماد به خدا جلو برویم، همانگونه که امروز کارهای سخت، پیچیده و دست نیافتنی در حوزه های نظامی و غیرنظامی با تلاش مدیران جهادی انجام شده اند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سدها، پل ها و تونل ها توسط پیمانکاران خارحی ساخته می شدند، گفت: اگر پس از جنگ تحمیلی مجموعه های مختلف مانند قرارگاه سازندگی و بخش های مختلف وزارت خانه ها این دانش را بومی نمی کردند امروز بدون شک در خدمات مهندسی هم تحریم می بودیم.

وی با بیان اینکه اگر امروز در برخی بخش ها تحربم می کنند بخاطر وابستگی است، گفت: باید این وابستگی را با تکیه بر توان داخلی و جوانان رفع کنیم و دانش را بومی کنیم و راه دیگری وجود ندارد، لبخند دشمن ما را فریب ندهد،  ملت و مسئولان تلاش کنند و راه حل هم  استفاده از الگوی دوران دفاع مقدس است، همان طور که در دوران دفاع مقدس در کنار هم قرار گرفتیم و توانسیم بر یک ائتلاف بزرگ غلبه کنیم و همان گونه که در آزادسازی حلب با حداقل امکانات در مقابل آمریکا، اروپا و پول های عربستان سعودی پیروز شدیم.

سردار حاجی زاده خاطرنشان کرد: آمریکا چند روز دیگر شاهد خواهد بود که اوباما کاخ سفید را ترک می کند اما بشار را که می خواستند جابجا کنند هنوز در دمشق است این بخاطر حمایت مقاومت است و در سایر عرصه ها هم می توانیم شاهد این موفقیت ها باشیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان صحبت هایش تاکید کرد: مهم ترین هدف برگزاری یادواره های شهدا این است که وفادار به خون شهدا باشیم و بگوییم  اجازه نمی دهیم انقلاب دست نااهلان بیفتد و آمریکا دوباره در این کشور حاکم شود.

نظرات بینندگان