کد خبر: ۱۰۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۵
امام جمعه کازرون :

فارس و کازرون باید در اشتغال، اول ودوم باشند نه در امار تصادفات

امام جمعه کازرون گفت: استان فارس در کشوررتبه اول تلفات جاده ای و شهرستان کازرون بعد از شیراز دومین تلفات جاده ای و تصادف ها را دارد، این آمار برای استان فارس و شهرستان کازرون زینده نیست و ما باید در اشتغال، اقتصاد مقاومتی و تولید اول و دوم می شدیم.

به گزارش شیرازه حجت الاسلام محمد خرسند ، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع)  گفت: خداوند می فرماید، پیامبر مردان و زنان مومن را به رعایت پاکدامنی سفارش کن.

وی بیان کرد: بی حجابی و بدحجابی موجب رخ دادن جنایات و مشکلاتی در خانواده و جامعه از جمله خیانت و حتی قتل می گردد.

خطیب جمعه کازرون افزود: این مسئله مردان سست ایمان را تشویق به بی وفایی می کند و از دیگر عواقب بدحجابی، شیوع بی علاقگی به ازدواج است.

خرسند گفت: متاسفانه استان فارس رتبه اول آمار تصادفات جاده ای در کشور را داشته که کازرون نیز بعد از شیراز، رتبه دوم تلفات جاده ای را در استان دارد.

امام جمعه کازرون ادامه داد: به تنهایی با اعمال قانون و جریمه های سنگین، نمی‌توان از تخلفات رانندگی جلوگیری کرد. رانندگان وسایل نقلیه، مهمترین نقش را در این مسئله داشته و باید اهالی فرهنگ، معلمان، ائمه جماعات و... در این زمینه فرهنگسازی بکنند.

وی در رابطه با خشکسالی و وضعیت بارندگی در شهرستان بیان داشت: خداوند می فرماید اگر مردم با تقوا باشند، ما از آسمان و زمین برکاتمان را نازل میکنیم پس به نوعی عدم بارش باران برمیگردد به اینکه  مشکل کار از خود ماست.

امام جمعه کازرون در ادامه تصریح کرد: قیام 19 دی مردم قم کبریتی بر انبار باروتی از خشم و غضب ملت ایران نسبتبه حکام پلید پهلوی و اربابانشان که این شعله خاموش نشد و در فاصله یک سال و اندی انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

وی گفت : آتش بس در سوریه نباید بهانه ای شود تا آمریکا و دیگر کشورهای حامی آنها ،تروریست ها را تقویت کنند.

خرسند با بیان اینکه آزادسازی حلب باعث شد دشمن مجبور شود دنبال آتش بس برود اظهار کرد: آتش بس نباید بهانه ای برای تقویت تروریست ها شود تا آمریکا و دیگر کشورهای حامی آنها تلاش کنند از این آتش بس برای جمع آوری و سازماندهی و مجهز کردن تروریست ها به سلاح های جدید استفاده و این فتنه انگیزی را ادامه بدهند.

خطیب جمعه کازرون با اشاره به آمار تکان دهنده ارایه شده در جلسه شورای اداری شهرستان کازرون از طرف فرمانده پلیس راه استان فارس افزود: استان فارس در کشوررتبه اول تلفات جاده ای و شهرستان کازرون بعد از شیراز دومین تلفات جاده ای و تصادف ها را دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: این آمار برای استان فارس و شهرستان کازرون زینده نیست و ما باید در اشتغال، اقتصاد مقاومتی و تولید اول و دوم می شدیم.

خرسند خاطرنشان کرد: 75 در صد این تصادفات خطا های انسانی و رانندگی نامناسب و سبقت دو عامل اصلی این تصادف ها است که زیبنده این شهراصیل انقلابی فرهنگی مذهبی  نیست و باید اصلاح شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با اعمال قانون و جریمه های سنگین نمی شود جلوی تخلفات را گرفت بلکه باید  کار فرهنگی انجام داد و ائمه جماعت معلمین عزیز و دیگر مسوولان وظیفه دارند در این فرهنگ سازی کمک کنند.

خرسند با بیان اینکه در نیمه دوم دی ماه نیز متاسفانه در شهر و استان ما بارش قابل ملاحظه ای نباریده است افزود: اینها وسیله آزمایش است و گیر در اعمال و کردار ماست و باید حداقل توجه ما به مسائل معنوی دعا و استغفار  بیشتر شود.

وی در پایان با اظهار امیدواری برای نزول باران تا جمعه آینده گفت: اگر تاجمعه آینده  وضعیت بارش به همین صورت باشد نماز استسقاء (طلب باران) را در صبح جمعه آینده همه با هم اقامه خواهیم کرد.

منبع: کازرون خبر

نظرات بینندگان