کد خبر: ۱۰۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۷ دی ۱۳۹۵
امام جمعه شهرستان سپیدان گفت:

مجادله بین مسئولین قوا به ضرر مردم ونظام است

امام جمعه شهرستان سپیدان گفت:مسئولین ارشد نظام باید از تخریب هم دست بردارند مجادله بین مسئولین قوا به ضرر مردم ونظام است .واقتدار قوه های مهم کشور به هم می ریزد این نقشه دشمنان نظام است .

به گزارش شیرازه حجت الاسلام موسوی انور، امام جمعه شهرستان سپیدان، در خطبه‌های نماز جمعه امروزهفدهم دیماه مصادف با هفتم ربیع الثانی در خصوص میلاد مسعود امام حسن عسکری(ع) ضمن عرض تبریک میلاد باسعادت امام حسن عسکری(ع) محضر امام عصر (عج) وشیعیان وارادتمندان آن حضرت افزود :یکی از راههای اثبات دوستی اهل بیت ؛تکریم این مناسبتها است این مناسبتها را گرامی بدارید هر کس به اندازه وسع وتوان خود ، ارادت خود را به ساحت مقدس اهل بیت (علیهم السلام ) ولو با خریدن هدیه یا شیرینی برای فرزندان خود نشان دهد . محبت اهل بیت مهمترین محورتربیت فرزندان است .واین دوست داشتن در زندگی های دنیوی واخروی برکاتی دارد .


امام جمعه شهرستان سپیدان در خصوص زندگانی اهل بیت (ع) گفت : اهل بیت ما با توجه به قرارگرفتن در شرایط زمانی ومکانی خود وباتوجه به مقتضیات هرکدام راهی جداگانه برای مبارزه با طواغیت در پیش گرفته بودند . یکی با شمشیر یکی با صلح یکی با جنگ یکی با دعا ویکی هم با نامه وراه اندازی شبکه های مردمی راه مبارزه با طاغوتهای زمان را درانتخاب می کردند .باید باشیوه وزندگی اهل بیت آشنا شویم راه اهل بیت راه روشنی وراه سعادت ورسیدن به کمال است .

حجت الاسلام موسوی انوربا توجه به قانون کشف حجاب توسط رضا خان ملعون گفت: در آن زمان رضاخان بازورخود وبه پشتوانه استعمار پیر  انگلیس ،قانونی مدون نمود تا چادر وروسری وحجاب از سرزنان جامعه ما بردارد وآنرا به قانونی تبدیل کرد تا زنان ایران را مانند جوامع غربی بدون حجاب نماید ولی اینبار هم علمای عالم وفهیم وبا هوشیاری مردم نقشه های آنهارا نقش برآب نمودند ودر مقابله با این خواسته آنها دست به تظاهرات زدند وچه بسا دراین راه نیز خونهایی تقدیم اسلام نمودند مانند قضیه مسجد گوهرشاد واز این قبیل .این مسئله دیروز در تاریخ بود اما متاسفانه امروز در جامعه ما بی حجابی وبد حجابی بیداد می کند وآنهم در کلانشهرهای ما وضعیت حجاب به وضعیت اسفناکی رسیده است .

امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: وضعیت حجاب در شهرهای بزرگ وکلانشهر ها وضعیت خوبی نیست وامروز متاسفانه وضعیت حجاب را سیاسی کرده اند .مسئولین از پذیرفتن بار مسئولیت شانه خالی می کنند .امروز مسئله بی حجابی و بدحجابی در شهر ها بیداد می کند واین مسئله بی حجابی پیامدهایی هم دارد که جامعه گریبانگیر آن می شود .وپیامدهای مخربی دارد. یکی از پیامدهای بی حجابی سقوط ارزش زن است . بهم ریختگی جامعه ومشکلات ودیرازدواج کردن جوانان همگی از پیامدهای بی حجابی در جامعه است  در شهرهای بزرگ بیشتر است در شهرهای کوچک هنوز مردم غیرت دارند .

امام جمعه سپیدان درادامه خطاب به مسئولین گفت : چرا مسئولین سکوت کرده اند وغافل هستند مسئولین بی مسئولیت شده اند ودر زمینه حجاب این واجب الهی فراموش شده چه کاری انجام داده اند وبرای قضیه حجاب چه برنامه هایی انجام داده اند اگر هم کسی بخواهد برنامه ویا طرحی اجرا کند مسئولین با انها برخورد می کنند مثل اجرای گشت ارشاد که برخی موضع گرفتند .مردما ز مسئولین میخواهند به درخواستهای انها توجه کنند .متاسفانه رسانه هاهم در این خصوص کم کاری می کنند رسانه ها باید در شکل گیری حجاب نقش داشته باشند نه اینکه برعکس باشد .امر به معروف ونهی از منکراین واجب الهی فراموش شده است . شما مومنین به تذکری بسنده کنید تذکر بدهید وبروید.

خطیب نماز جمعه سپیدان  ضمن گرامیداشت یاد وخاطره جهان پهلوان تختی گفت: باید فتوت وجوانمردی در ورزش رشد کند و ورزشکاران از تختی وامثال او الگو برداری کنند وپول ومادیات را ملاک قرار ندهند ورزش باید در مسیر توحید گام بردارد برخی از ورزشکاران در عرصه های جهانی کارهایی شایسته انجام میدهند که از لحاظ مادی ومالی با میلیارد ها قابل برابری نیست دست ندادن با نامحرم وجوانمردی در میادین ورزشی خود گوشه ای از روح جوانمردی وبزرگی درورزش است .مسئولین باید به بعد فرهنگی وتربیتی وپرورشی ورزش نیز توجه داشته باشند اما امروزه نظارت بر ورزش فراموش شده است .

موسوی انور در ادامه خطبه ها در خصوص مجادله ای که بین مسئولان ارشد کشور صورت گرفته مطالبی عنوان کرد وافزود :مسئولان باید مانند امیرکبیر خادم خدمت به مردم باشند تا ماندگار شوند واین ماندگاری کارکردن برای خدا وخدمت به خلق خداست .مسئولین ارشد نظام باید از تخریب هم دست بردارند مجادله بین مسئولین قوا به ضرر مردم ونظام است .واقتدار قوه های مهم کشور به هم می ریزد این نقشه دشمنان نظام است مسئولین ارشد نظام باید برای حل مشکلات خود جلسات محرمانه وخصوصی برگزار نمایند ودر این جلسات مشکلات را حل کنند .ودر غیر اینصورت جامعه ضرر می کند وبرخی به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند واین در آستانه انتخاب برای کشور آسیب است باید مشکلات پیش امده را در خودشان آنهم بدون سروصدا حل کنند .


منبع:  مارگون

نظرات بینندگان