کد خبر: ۱۰۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۱۷ دی ۱۳۹۵
امام جمعه موقت زرقان:

قیام مردم قم در 19 دی 56 زمینه ساز سقوط رژیم ستمشاهی پهلوی

امام جمعه موقت زرقان گفت: سرکوب قیام مردم قم و چهلم هایی که برای شهیدان آنروز در کشور برگزار گردید ، زمینه ساز قیام عمومی مردم و سقوط رژیم ستمشاهی پهلوی گردید.

به گزارش شیرازه ،حجت الاسلام و المسلمین حسن سعیدی امام جمعه موقت زرقان در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به ۱۹ دی ۵۶ سالروز قیام مردم قم در برابر ر‍ژیم طاغوت گفت: کشتار مردم قم در ۱۹ دی ۵۶ و چهلم هایی که پس از آن بر گزار شد ، زمینه هایی برای سقوط حکومت پهلوی فراهم نمود.

امام جمعه موقت زرقان با اشاره به قیام و تظاهرات مردم قم در ۱۹ دی ۵۶ که به دنبال انتشار مطالبی اهانت آمیز در روزنامه کثیرالانتشار اطلاعات آن زمان علیه امام خمینی (ره) صورت گرفته بود افزود: سرکوب قیام مردم قم و چهلم هایی که برای شهیدان آنروز در کشور برگزار گردید ، زمینه ساز قیام عمومی مردم و سقوط رژیم ستمشاهی پهلوی گردید.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی ۱۹ دی ۵۶ را یکی از روزهای تاریخی انقلاب اسلامی بر شمرد که زمینه ی افشاگریها ی رژیم پهلوی و بیان عظمت امام خمینی (ره) را در کشور فراهم نمود.

وی با تبریک سالروز ولادت با سعادت امام یازدهم شیعیان حضرت امام حسن عسکری (ع) گفت : به دلیل فشارها و نظارتهای شدید خلفای عباسی که امام (ع) را در عسکر (لشکر) تحت نظر داشتند ، اطلاعات زیادی از زندگی آن حضرت وجود ندارد.

امام جمعه موقت زرقان با اشاره بر فشارها و حیله های خلفای عباسی بر ائمه ، خصوصا پس از امام رضا (ع) به این دلیل بود که خلفای عباسی می خواستند امام زمان را شناسایی نمایند و از بین ببرند.

وی با اشاره به وجود فرق ، مذهب و مسلک های مختلف در زمان امام حسن عسکری (ع) و ورود فرهنگهای مختلف از وجود ۲۰ فرق در آن زمان نام برد که زمان پر آشوبی را ایجاد کرده بود و هم اکنون نیز در دنیا فرقهای مختلف وجود دارد.

خطیب نماز جمعه زرقان با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) خطاب به شیعیانش گفت : آن حضرت از شیعیان خود خواسته است که شیعیان به گونه ای رفتار کنند که زینت امامان خود باشند نه به گونه ای که برای آنان زشتی باشند.
IMG_0052

IMG_0059

IMG_0057

IMG_0054


منبع:  زرقونیا

نظرات بینندگان