کد خبر: ۱۰۴۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۱۷ دی ۱۳۹۵
خطیب نماز جمعه نی ریز گفت:

فریب وسوسه های ابلیس را نخورید

خطیب نماز جمعه نی ریز در نماز جمعه این هفته از تقوا و پرهیزگاری انسان در برابر لغزش های پیش رو از سمت شیطان سخنانی را ایراد نمود.

به گزارش شیرازه  آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه نی ریز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت : در خطبه های امیرالمومنین علی (ع) در می یابیم علت طرد شدن شیطان از درگاه الهی، تکبر و غرورش در برابر فرمان الهی می باشد .


وی ادامه داد : لذا از شیطان که دشمن قسم خورده انسان می باشد بپرهیزید، و شیطان خدا را می شناخت و باور داشت ولی تکبر او را نابود کرد، مولای متقیان در خطبه های خود بیان می کند دوری کنید از دشمن خدا و مبادا تکبر این درد مخرب در شما سرایت کند و مطیع آن ابلیس شوید .


امام جمعه نی ریز در خصوص تکبر و خود برتر بینی ابلیسانه می گوید : این تکبر و درد ناعلاج باعث سقوط شیطان از درگاه الهی شد، و این هوای نفس موجب سرافکندگیش شد .


وی افزود : طبق گفته قرآن، شیطان دشمن انسان است و هم کیشان خود را به آتش دعوت می کند و از ازل بوده تا به حال و تجربه بسیار دارد و اغفال فرد 50 یا 60 ساله برای او کاری ندارد .


سید محمد فقیه در خصوص لغزش های پیش روی انسان بیان کرد : ابلیس گناهان را در نظر انسان زیبا جلوه می دهد و هر لحظه سعی در فریب انسان و برانگیختن هوای نفس در برابر لذات دنیوی دارد .


وی در خصوص نجومی بگیران تصریح کرد : به گفته امام خمینی (ره ) این حکومت، حکومت مستضعفین است و دوران سلطنت طلب ها و راحت طلبان گذشته است و تمام شده و ان شاء الله برای انتخابات ریاست جمهوری از همین حالا دقت کنید که فردی خدمت گذار به سرکار آید نه فردی که خود را آقای مردم می داند .


آیت الله سید محمد فقیه در پایان گفت : امید است نسل جوان ما بیدار باشند و راه  رهبر و امام را دنبال و به پیشرفت انقلاب و جامعه کمک کنند .

منبع:نبض نی ریز؛

نظرات بینندگان