کد خبر: ۱۰۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۱۹ دی ۱۳۹۵
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان مطرح کرد؛

ارسال نامه به رئیس جمهور برای رسیدگی به تالاب بختگان/کاخ نشینان درد مردم را نمی‌فهمند

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان با بیان اینکه محیط زیست ۱۵ شهر حاشیه بختگان در خطر است، گفت: به رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در مورد دریاچه بختگان نامه زده و خواستار رسیدگی به شرایط این تالاب بزرگ شدیم.
به گزارش شیرازه،  آیت‌الله سید علی فقیه پیش از ظهر امروز در دیدار با کاروان اصحاب رسانه و فعالان محیط زیست در حمایت از احیاء تالاب بختگان با تاکید بر اینکه باید از کشت‌ محصولاتی که مصرف بالای آب را می‌طلبد مانند ذرت و گندم خودداری کرد و به سمت کشت‌هایی دیمی رو آورد اظهار داشت: روزی افتخار ما این بود که حاشیه‌نشینان بختگان و به ویژه نی‌ریز رتبه نخست تولید گندم را دارند غافل از اینکه کشت بی‌رویه سبب خشکیدن بختگان می‌شود.

وی بیان کرد: خشکسالی معیشت مردم را با مشکل مواجه کرده و آنها رو به مهاجرت آورده‌اند و باید چاره‌ای اندیشید.

آیت‌الله فقیه با بیان اینکه محیط زیست 15 شهر حاشیه بختگان در خطر است، تصریح کرد: به رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در مورد دریاچه بختگان نامه زده و خواستار رسیدگی به شرایط این تالاب بزرگ شدیم.

وی خاطرنشان کرد: این خشکسالی بیشتر از همه به فقیران فشار آورده و مردم درآمدی ندارند که زکات و خمس دهند و به تبع آن نیازمندان شرایط برایشان سخت‌تر می‌شود.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه یکی از دلایل خشک شدن بختگان حفر چاه‌های غیرمجاز است، بیان کرد: 4300 حلقه چاه در منطقه به 17 هزار چاه تبدیل شده است و حفر این چاه‌ها سبب افزایش خشکسالی شده است.

آیت‌الله فقیه گفت: من شرم می‌کنم به دیدن روستایی‌ها بروم، کاخ نشینان پایتخت درد این مردم را نمی‌فهمند، ما دیرخیز هستیم و زمانی وارد عمل می‌شویم که فاجعه اتفاق افتاده است.

وی از مسئولان خواست در مورد مسائل محیط زیستی اختلافات را کنار گذاشته و متحد شوند و تاکید کرد: هر کس باید در تخصص خودش حرف زده و عمل کند، باید به دانشگاهیان میدان بیشتری داد تا با نوآوری مشکلات را برطرف کنند.

نماینده مرد استان فارس در مجلس خبرگان اظهار داشت: باید الگوی مصرف مردم تصحیح شود؛ باید از کشورهای دیگر الگوبرداری کرده و به خودکفایی واقعی رسید و این نیازمند مدیریت صحیح و کارشناسی است.

آیت الله فقیه با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی بیان کرد: باید مردم کشور و دنیا تالاب بختگان و محیط زیست آن را بشناسند تا به اهمیت نجات دادن این تالاب پی ببرند و این اطلاع‌رسانی وظیفه رسانه‌ها است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان