کد خبر: ۱۰۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۱۹ دی ۱۳۹۵
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس

دهه فجر متعلق به تمام مردم ایران است/ تشکیل ۲۶ کمیته در سراسر استان فارس

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: از خط کش گذاشتن در برگزاری جشن‌های انقلاب باید خودداری کرد، چراکه این انقلاب متعلق به تمام مردم ایران است و ایجاد محدودیت‌های بی‌مورد نتیجه‌ای جز باقی ماندن چند حزب الهی در قطار انقلاب در پایان کار نخواهد داشت.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام محمد رضایی مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در نشست هماهنگی مسؤولان کمیته‌های تخصصی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان فارس در استانداری این شهر اظهار داشت: دهه فجر متعلق به تمام مردم ایران است و نباید آن را به گروه یا جناح سیاسی خاصی مربوط دانست و باید از وارد شدن به بازی‌های جناحی و کشمکش‌های سیاسی در این رویداد بزرگ خودداری کرد.

وی با اشاره به تشکیل ۲۶ کمیته در ستاد دهه فجر استان فارس خاطرنشان کرد: در برگزاری برنامه‌های دهه فجر باید شرایط خاص استان را در نظر گرفت و از اجرای برنامه‌های مغایر با شئونات اسلامی پرهیز کرد و تا آنجا که ممکن است نشاط و امید در این جشن‌ها به جامعه تزریق شود.


این مقام مسؤول ادامه داد: از خط کش گذاشتن در برگزاری جشن‌های انقلاب باید خودداری کرد، چراکه این انقلاب متعلق به تمام مردم ایران است و ایجاد محدودیت‌های بی‌مورد نتیجه‌ای جز باقی ماندن چند حزب الهی در قطار انقلاب در پایان کار نخواهد داشت.

دلیلی برای جناحی کردن انقلاب وجود ندارد

رضایی افزود: حتی آن دسته از مردم که در انتخابات سال ۱۳۸۸ به نتیجه آرای خود اعتراض داشتند، زمانی که دیدند انقلاب به خطر افتاده در نهم دی‌ ماه به خیابان‌ها آمدند، چراکه آن را متعلق به خود می‌دانستند، بنابراین دلیلی برای جناحی کردن انقلاب وجود ندارد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس همچنین با ابراز گله‌مندی از برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی که در نشست ستاد دهه فجر شرکت نکرده یا نماینده عالی خود را نفرستادند، اظهار داشت: ستاد دهه فجر و هماهنگی برنامه‌های آن باید در اولویت وظایف مسؤولان استان بوده و فکر نمی‌کنم که اهمیت این جلسه از جلسات تودیع و معارفه کمتر باشد و انتظار می‌رفت که مدیران دستگاه‌ها برای این نشست مهم اهمیت بیشتری قائل می‌شدند.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به نفوذ انقلاب اسلامی در قلب‌های مردم نقاط مختلف دنیا گفت: با وجودی که مردم دنیا پیام انقلاب را به‌خوبی درک کردند اما شوربختانه خود ما از درک این پیام گاهی غفلت کرده و قدر این نعمت بزرگ را نمی‌دانیم، البته خاصیت نعمت‌های الهی همین است که وقتی انسان برخوردار می‌شود، غفلت او نیز چهره می‌گشاید.

رضایی خاطرنشان کرد: انقلابی که با وجود تمام تهدیدهای داخلی و خارجی اقتدار خود را به‌خوبی حفظ کرده، حیف است که مورد بی‌توجهی قرارگرفته و کارگزاران نظام برای آن وقت نگذارند و باید همگان بدانند که این انقلاب در شرایطی به دست آمد که عده بسیاری تمام هستی خود را به‌پای آن گذاشتند در صورتی که می‌توانستند بهترین زندگی را برای خود فراهم کنند.

تشکیل ۲۶ کمیته در سراسر استان فارس

وی با اشاره به سیاست‌های کلی برنامه‌های دهه فجر امسال اظهار داشت: با تشکیل ۲۶ کمیته در سراسر استان فارس انتظار داریم برنامه‌های بهتری را در دهه فجر امسال شاهد باشیم که در همین‌جا از فرماندار شهرستان شیراز به دلیل تشکیل پیش از موعد جلسه ستاد دهه فجر شیراز، قدردانی می‌شود.

این مقام مسؤول با ارزشیابی کمیته‌های استانی که سال گذشته در دهه فجر فعال بودند، گفت: کمیته تزئینات و فضاسازی فرهنگی شهرداری شیراز، کمیته دانش‌آموزی و نیروهای مسلح در سال گذشته فعالیت بهتری را نسبت به سایر کمیته‌ها داشتند که امیدواریم امسال هر ۲۶ کمیته فعالیت ارزنده‌ای را از خود ارائه دهند.

رضایی در توصیه به مسؤولان کمیته‌ها نیز خاطرنشان کرد: برنامه‌های عمومی را خلاقانه و فراگیر برگزار کنید و در اجرای آن تقویت همدلی و وحدت را مد نظر داشته و از انجام کارهای مغایر با شئونات اسلامی و اخلاقی پرهیز کنید.

دعواهای سیاسی بر امور دستگاه ها تاثیر منفی نداشته باشد

در ادامه این نشست معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس نیز اظهار داشت: امروز شکاف بین نسلی بین نیروهای جوان و مفاهیم انقلاب را دهه فجر و این‌گونه مناسبت‌ها می‌تواند پر کند و برای انتقال پیام انقلاب فرصت مناسبی است که جریان‌های معاند سعی بر به هم زدن این انتقال مفهوم را دارند.

هادی پژوهش افزود: برنامه‌های ما در دهه فجر نباید منحصر به نصب بنر و پوستر در سر در اداره‌ها شده و باید کارهای نو و بنیادی در طول سال مد نظر باشد، افزون براینکه نباید در این برنامه‌ها گرفتار دعواهای سیاسی شد، چراکه حفظ کیان هر جناح، تفکر و جریانی به برکت انقلاب است.

وی ادامه داد: امروز در سطح ملی ممکن است بین قوا بحث و گفت‌وگویی باشد که نباید این بحث‌ها بر امور دستگاه‌های اجرایی تأثیر منفی بگذارد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری فارس نیز در این نشست با اشاره به غیبت استاندار در این نشست گفت: امروز استاندار در همین زمان در تهران با چند وزیر جلسه داشت و به دلیل هم‌زمانی نتوانست در نشست ستاد دهه فجر شرکت کند اما تمام مدیران استانداری تمام قد آماده هستند که مصوبات این نشست را اجرایی کنند.

آیت‌الله رزمجویی خاطرنشان کرد: حضور نماینده مدیران دستگاه‌ها نیز در این نشست به‌شرط آنکه برنامه‌ها به‌خوبی اجرا شود، کافی به نظر می‌رسد و امیدواریم امسال با هماهنگی تمام دستگاه‌ها دهه فجری باشکوه را در استان شاهد باشیم.

در پایان این نشست مسؤولان اداره‌ها و نماینده دستگاه‌های اجرایی استان، پیشنهاد‌های خود را برای برگزاری هرچه بهتر مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی به سمع و نظر حاضران رساندند.

انتهای پیام.
منبع: موج ما
نظرات بینندگان