کد خبر: ۱۰۴۱۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۱۹ دی ۱۳۹۵
واکنش ها به اردوی دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز:

دانشجویان: اردو مختلط و خارج از شهر بود/ معاون دانشگاه:اردویی در کار نبود!

در حالی مسئولان دانشگاه صنعتی شیراز برگزاری اردوی دانشجویی را تکذیب می کنند که باید پرسید آیا تهیه دو دستگاه اتوبوس برای انتقال دانشجویان دختر و پسر به خارج از دانشگاه آن هم در شب یلدا و با حضور گروه موسیقی معنایی غیر از اردو دانشجویی دارد.
به گزارش شیرازه، طی چند روز گذشته خبر برگزاری مراسم مختلط دانشگاه صنعتی شیراز در شب یلدا و انتشار تصاویری از این اردو با واکنش های مختلفی همراه بود.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی شیراز در این باره می گوید: هیچگونه اردویی برگزار نشده، طی مراسمی گروهی از دانشجویان به عنوان نماینده خیرین از کودکان سرطانی بازدید و هدایایی به آنها اهدا شده است.هیچگونه جشن خارج از شهر و یا مختلط برگزار نشده و حتی در برگزاری این مراسم که هدایای خیرین و دانشجویان به کودکان سرطانی اهدا شد نماینده دانشگاه نیز حضور داشته است.

اظهارات معاون فرهنگی دانشگاه در حالی است که یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز در گفتگو با ایکنا بیان داشت:۴۰ نفر از دانشجویان دختر و ۴۰ نفر از دانشجویان پسر در این مراسم كه در یك تالار در جاده سپیدان و خارج از شهر بود، در شب یلدا حضور یافتند در حالی كه هیچ خانواده‌ای همراه آنان نبوده است و تنها دانشجویان و تعدادی از بچه‌های بی سرپرست در آنجا حضور داشتند.

دانشجویان: اردو مختلط و خارج از شهر بود/ معاون دانشگاه:اردویی در کار نبود!

برگزاری اردوی مختلط توهین به شأن شورای فرهنگی است
صادق سوچی دیگر دانشجوی دانشگاه صنعتی شیراز اظهار داشت: متاسفانه  رویه ی خطرناک قانون گریزی و تصمیمات سلیقه ای باعث مشکلات روزافزون برای فضای دانشجویی شده است که نمونه های مختلف آن را می توان در برگزاری جشن های سخیف و ضد فرهنگی ، اردوهای بدون مجوز ، پایمال کردن قوانین و نهاد قانونی دانشگاه، حمایت از افراد و جریانات فتنه گر و توهین کننده به ارزش ها مشاهده کرد.

صادق سوچی درباره ی جزئیات این برنامه گفت: این برنامه بدون طرح و دریافت مجوز از شورای فرهنگی دانشگاه در شب 30 آذرماه در مکانی خارج شهر و به صورت مختلط برگزار شده است و این در حالی است که این برنامه از حمایت شخص معاون فرهنگی و امکانات دانشگاه از جمله، سرویس ایاب و ذهاب اختصاصی دانشگاه، مکان ثبت نام درون صحن دانشگاه و همچنین تامین هزینه های مالی برخوردار گشته است.

وی افزود: اقدام اخیر شخص معاون فرهنگی دانشگاه به منزله ی توهین به قانون، شورای فرهنگی و اعضای آن تلقی می شود و ادامه ی این روند بی قانونی و مدیریتی مخرب به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز در پایان خاطرنشان کرد: این سری اقدامات معاون فرهنگی و به ویژه اقدام اخیر در صدور مجوز و حمایت از اردوی مختلط  موجی از نارضایتی ها و اعتراضات را در میان اساتید ، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز در پی داشته است و افکار عمومی دانشگاه خواستار جلوگیری از ادامه ی روند غیرقانونی و عزل شخص دکتر حسام الدینی می باشند.

به گزارش شیرازه، در حالی مسئولان دانشگاه صنعتی شیراز برگزاری اردوی دانشجویی را تکذیب می کنند که باید پرسید آیا تهیه دو دستگاه اتوبوس برای انتقال دانشجویان دختر و پسر به خارج از دانشگاه آن هم در شب یلدا و با حضور گروه موسیقی معنایی غیر از اردو دانشجویی دارد.

گفتنی است مدتی پیش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد اردوهای مختلط دانشجویی گفته بود: براساس آیین نامه مصوب، برگزاری اردوهای مختلط ممنوع است و با هرگونه برگزاری این گونه اردوها برخورد می‌شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
دانشجوی صنعتی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵
0
متاسفانه با این تذکرات به جایی نمیتوان رسید
باید جدی تر به میدان آمد
همه درحال فرو رفتن هرچه بیشتر در منجلابیم