کد خبر: ۱۰۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۲۰ دی ۱۳۹۵

پلمب کارگاه تقلبی تولید مواد شوینده

یک کارگاه تقلبی تولید مواد شوینده که در حاشیه شهر شیراز مبادرت به بسته بندی مایع دستشویی می کرد پلمپ شد.
به گزارش شیرازه، مرتضی رهنما مدیر کل استاندارد فارس گفت: ابزار یک کارگاه تقلبی تولید مواد شوینده که در حاشیه شهر شیراز مبادرت به بسته بندی مایع دستشویی می کرد، توسط کارشناسان این اداره کل پلمب شد.

رهنما افزود: این کارگاه تولیدی غیر مجاز مواد شوینده با جعل نشان استاندارد و به آدرس جعلی تبریز و با نام جعلی "رشنو" فعالیت می کرد.

وی ادامه داد: مواد شوینده از جمله مایع ظرفشویی و دستشویی، مشمول استاندارد اجباری است و به همین سبب تولید و عرضه آن بدون مجوز قانونی و نشان استاندارد، ممنوع است.

رهنما بیان کرد: با توجه به اینکه مواد شوینده به ویژه مایع ظرفشویی و دستشویی به صورت مستقیم با سلامت مصرف کنندگان ارتباط دارد از این رو درخواست می کنیم مردم از خرید این گونه محصولات در کنار جاده ها و فروشگاه های غیر معتبر خودداری کنند.

او تصریح کرد: همچنین عرضه و فروش محصولات شوینده به صورت فله ای نیز غیر قانونی است و مصرف کنندگان باید از خرید این نوع محصولات هم اجتناب کنند.

رهنما مدیر کل استاندارد فارس ادامه داد: نشان استاندارد دارای یک کد 10 رقمی است و شهروندان می توانند با ارسال این کد به سامانه پیامکی 10001517 از اصالت کالا مطمئن شوند.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان