کد خبر: ۱۰۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۵

اجاره‌ای بودن هوایپمای خریداری شده از ایرباس لو رفت+ سند

در بخشی از گواهینامه هواپیمای مذکور آمده: "گواهینامه ثبت و تابعیت دلیل حق مالکیت وسیله پرنده نمی‌باشد!" این نوشته در گواهی ثبت، از آن جهت اهمیت دارد که هنوز تکلیف نحوه تامین مالی خرید هواپیماها مشخص نشده است
به گزارش شیرازه، شرکت هواپیمایی ایران ایر"هما" خبر داده که طبق قرارداد "ایران‌ایر" با کمپانی ایرباس، نخستین ایرباس ۳۲۱۱ ایران‌ایر‌ گواهینامه ثبت گرفته و تا پایان هفته جاری به ایران وارد می‌شود. طبق اعلام هما، این هواپیما در پروازهای داخلی پرواز خواهد کرد .


ایران ایر به صورت مشخص به نحوه تامین مالی این پرنده آهنی اشاره‌ای نکرده اما در بخشی از گواهینامه هواپیمای مذکور، آمده:" گواهینامه ثبت و تابعیت دلیل حق مالکیت وسیله پرنده نمی‌باشد!"


این نوشته در گواهی ثبت، از آن جهت اهمیت دارد که هنوز تکلیف نحوه تامین مالی خرید هواپیماها مشخص نشده اما عمده تحلیل‌ها دایر بر خرید به شیوه اجاره به شرط تملیک است.

 

 

 

فرهاد پرورش، مدیرعامل ایران‌ایر، درباره نحوه تأمین‌ 500 میلیون دلار پیش ‌پرداخت فاینانس‌ها توسط هما، گفته یکی ازروش‌های تامین اعتبار، از محل فاینانسرها است و افزوده که در فاینانس 80 درصد را فاینانسر تأمین ‌کرده و اگر هما امکان تأمین آن 20 درصد نقدی را نداشت، فاینانسر این رقم را هم تأمین خواهد کرد.


فاینانسر در قبال دریافت سود 6 درصدی اعلام می‌دارد که این 20 درصد باقی‌مانده را هم می‌تواند فاینانس کند اما زمان تحویل هواپیما باید آن 15 درصد نقدی به کمپانی سازنده پرداخت شود و 85 درصد باقیمانده قسط ‌بندی می‌شود.

منبع: نسیم

 

 

نظرات بینندگان