کد خبر: ۱۰۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۰ دی ۱۳۹۵
به همت هلال احمر گراش؛

اجرای طرح خادم در گراش

200 خانوار در گراش از آموزش های طرح ملی خادم (خانواده آماده در مخاطرات) در مرحله اول بهره مند می شوند.

به گزارش  شیرازه به نقل از گراش نما: 200 خانوار  این شهرستان از آموزش های طرح ملی خادم (خانواده آماده در مخاطرات) در مرحله اول بهره مند می شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر گراش افزود در قالب این طرح اعضای جوان و داوطلبان جمعیت هلال احمر با مراجعه دوره ای به درب منازل، با انتقال مفاهیم و توزیع پوسترهای آموزشی، خانواده ها را در زمینه مسایل مربوط به نحوه مواجهه با حوادث آماده می کنند.

وی ادامه داد: طرح ملی خادم با شعار «خانواده آماده، جامعه آماده» و با هدف آماده سازی مردم در برابر حوادث، ارتقاء توانمندی آنها، تغییر رفتار خانواده ها برای مقابله با مخاطرات و افزایش تاب آوری جامعه ابتدا در محله روباد واقع در بلوار معلم در شهر گراش از تاریخ 25/10/1395 به اجرا در می آید.

وی اضافه کرد: هیچ چیز به اندازه آگاهی مردم، جامعه را در برابر حوادث و سوانح آماده نمی کند.

ایشان آموزش را یک سرمایه گذاری بلند مدت دانست و اضافه کرد: برای فراگیر شدن این نوع آموزش ها هیچ راهی جز بهره گیری از نفوذ و ظرفیت های رسانه ها نداریم و در این بخش نیز به طور ویژه تر، دست یاری به سوی آنها دراز می کنیم.

به گفته وی، طرح ملی خادم، طرحی مهم و بزرگ در راستای آموزش های همگانی است که با هزینه کم آغاز و ادامه آن هم نیازمند حمایت های مسئولین و همکاری مردم دانست.  

غلامرضا محسنی افزود نحوه اجرای آن بدین صورت خواهد بود که داوطلبان خادم در قالب تیمهای دو نفره با ترکیب جنسیتی یکسان با ارائه کارت شناسایی جهت اطلاع رسانی و انتقال مطالب آموزش هر ماه یک آموزش و جمعاً در طول سال 12 بار به درب منازل مراجعه می کنند .

وی گفت: به هر کدام از خانواده‌ها یک کد تعلق می‌گیرد و همچنین تغییرات سطح آگاهی امدادی خانوار در این مراجعات رصد می‌شود.

منبع: گراش نما

نظرات بینندگان