کد خبر: ۱۰۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۵

کودکانمان را به فراگیری صحیح زبان فارسی ترغیب کنیم

امام جمعه شیراز گفت: خانواده ها و معلمان باید کودکان را به جای تشویق به آموختن زبان انگلیسی به فراگیری زبان فارسی صحیح در مهدهای کودک و مکان های مختلف موجود در این زمینه تشویق و ترغیب کنند.
به گزارش شیرازه، آیت الله اسدالله ایمانی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس بیان کرد: شیراز یکی از شهرهای برخوردار از تعداد فراوان آموزشگاه های زبان انگلیسی در کشور است و توجه به فراگیری فرزندان به زبان انگلیسی بسیار مورد توجه خانواده هاست به طوری که در حال حاضر تعداد زیادی مهدکودک با هدف آموزش زبان انگلیسی در این شهر فعال است.
وی افزود:کودکانی که دراین مهدکودک ها زبان انگلیسی را آموزش می بینند به مرور به طور کامل با زبان فارسی بیگانه می شوند و آن را فراموش می کنند و به جای زبان انگلیسی، زبان فارسی زبان دوم آنها می شود که باید بر روی این موضوع مهم در شهر شیراز کار فرهنگی انجام شود.
ایمانی با بیان اینکه دربحث ترویج و تقویت زبان انگلیسی توجه به کودکان یک ضرورت است اظهارداشت: شورای فرهنگ عمومی استان فارس از انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی درباره تقویت زبان فارسی در بین کودکان و فعال شدن دانشگاه ها در این زمینه حمایت کامل می کند.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: باید مجموعه ای به عنوان پشتوانه در بخش زبان فارسی با فعالیت در سطح ملی و منطقه ای در استان فارس ایجاد شود تا بتواند پاسخگوی نیازها در این بخش باشد.
او ادامه داد:با راه اندازی این مجموعه علاقه مندان به فعالیت در بخش زبان فارسی در کنار هم جمع شده و کارهای انجام نشده در این زمینه را تکمیل می کنند که این مجموعه آثار وبرکات فراوانی را برای زبان فارسی در منطقه و جهان به دنبال خواهد داشت و حفظ می کند.
آیت الله ایمانی عنوان داشت: همچنین باید بخش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه های استان باید فعال تر شود و از ظرفیت های دانشگاه برای تقویت و ترویج زبان فارسی و فعالیت در این زمینه به کارگرفته شود که در این صورت نتایج بیشتر و مناسب تری به دست آورده می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تحقیق و پژوهش زحمات و سختی های فراوانی دارد و انجام کارهای پژوهشی و تحقیقی در باب زبان فارسی در استان فارس و شیراز افتخاری برای این استان است.
او با بیان اینکه استان فارس از دیرباز شخصیت های علمی فراوانی در خود پرورش داده است گفت: امروز تقویت و ترویج زبان فارسی حق عظیمی بر عهده آحاد مردم ایران و فارسی زبانان در دنیاست.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان