کد خبر: ۱۰۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۰ دی ۱۳۹۵
چشمی منتظر حضور در هیأت فوتبال؛

هافبک استقلال از لیگ قهرمانان جا می‌ماند؟/ قراردادی که فسخ شده ولی ثبتش نمی‌کنند!

باشگاه استقلال هنوز هیچ اقدامی در راستای ثبت قرارداد هافبک دفاعی این تیم برای حضور در نیم فصل دوم لیگ برتر انجام نداده است و اگر مسپولان امر دست نجنبانند شاید روزبه چشمی لیگ قهرمانان آسیا را از دست بدهد.
به گزارش شیرازه، در حالی که روزبه چشمی ابتدای فصل به صورت توافقی از لیست تیم استقلال بیرون گذاشته شد تا در دوران مصدومیتش، استقلال بتواند از جای خالی او برای یارگیری استفاده کند مسئولان باشگاه استقلال هنوز هیچ اقدامی برای بازگرداندن این بازیکن به فهرست بازیکنان این تیم انجام نداده اند.

روزبه چشمی در تاریخ 20 اسفند ماه سال گذشته حدود 303 روز پیش در مصاف با تیم پدیده مشهد از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شد. این بازیکن که از مهره های اصلی تیم استقلال در دوره سرمربیگری پرویز مظلومی محسوب می شد پس از این مصدومیت مجبور شد در تاریخ نهم فروردین ماه سال جاری از زانویش را به تیغ جراحان بسپارد.

چشمی در ابتدای سال جاری از ناحیه رباط صلیبی و مینیسک زانو تحت عمل جراحی قرار گرفت و از اوایل اردیبهشت زیر نظر کادر پزشکی تیم استقلال دوران توانبخشی را آغاز کرد. چشمی در آن زمان و با توجه به حسن خلق در رفتار با مسئولان تیم، باشگاه و هم تیمی هایش و مورد تأیید بودن از نظر فنی از سوی سرمربی این تیم از سوی افشارزاده سرپرست وقت باشگاه استقلال دعوت به تمدید قرارداد شد.

هافبک دفاعی کرجی استقلال پس از آن با تمدید دو ساله قراردادش با این تیم موافقت کرد تا قراردادش تا سه سال بعد تداوم داشته باشد. در همین راستا باشگاه استقلال برای تسهیل مشکل رفت و آمد چشمی به خانه پدری اش در کرج تا کلینیک استقلال برای او خانه ای در نزدیکی محل فیزیوتراپی اش تهیه کرد.

چشمی پس از پشت سرگذاشتن دوران تمرینات توانبخشی زیر نظر دکتر نوروزی از تاریخ ششم مهر با حضور در محل تمرین استقلال دویدن روی چمن را آغاز کرد و در این مدت همزمان مشغول انجام تمرینات "قدرتی و تعادلی" روی ماهیچه های پای جراحی شده اش بود تا اینکه شنبه هفته جاری و پس از گذشت 101 روز از زمان حضورش در چمن، با اجازه کادر پزشکی پا به توپ شود. خبری خوشحال کننده برای منصوریان و کادر فنی استقلال.

دکتر امین نوروزی مسئول کادر پزشکی استقلال در گفت و گو با مشرق، درباره آخرین وضعیت این بازیکن گفت:« روزبه مشکلی از نظر کار با توپ ندارد و پس از مدتی می تواند تیم را در بازی های لیگ برتر همراهی کند».

همچنین مدیر برنامه این بازیکن در گفت و گو با خبرنگار ما، در این باره که وضعیت قرارداد چشمی با استقلال به چه ترتیب است توضیح داد:« چشمی دو سال و نیم دیگر با استقلال قرارداد دارد و در این مدت هم به صورت توافقی از لیست بیرون گذاشته شده بود تا بهبودی کاملش را بدست آورده و در عوض تیم هم بتواند از جای خالی او با یارگیری استفاده کند».
 
 

روزبه چشمی هم در این باره به مشرق گفت:« در این ماه ها تلاش زیادی کردم تا پس از دو جراحی بر روی زانوی آسیب دیده ام بتوانم در بهترین شرایط به فوتبال برگردم. البته در این بین هر گز نمی توانم زحمات و تلاش کادر پزشکی استقلال به ویژه دکتر نوروزی و خانم محمدی را نادیده بگیرم که در این ماه ها همواره از نزدیک مراقب وضعیت من بودند و تأثیر زیادی در بهبودی ام داشتند. همچنین از کمکی که باشگاه برای حل مشکل رفت و آمدم به منزل انجام داد هم باید تشکر کنم».

وی درباره شرایط فعلی اش گفت:« از ابتدای این هفته اجازه پیدا کردم تا با توپ کار کنم. در این مدت دلم برای توپ و بازی با آن خیلی تنگ شده بود. بعد از 10، 12 سال که شب و روز با توپ بودم در این مدت دوری از فوتبال خیلی برایم سخت بود و امیدوارم هر چه زودتر بتوانم شرایط بازی را بدست بیاورم تا کمک حال تیم استقلال باشم».

بر اساس این گزارش با جدایی آرش افشین از استقلال در حال حاضر یک جا در لیست این تیم باز شده و چشمی می تواند به عنوان جمع نفرات استقلال اضافه شود اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.
 
مدیر برنامه چشمی در این باره به مشرق گفت:« مشکلی از این بابت نیست چون روزبه توافقی از لیست بیرون آمده بود. در این چند روز گذشته هم تلفنی با مسئولان باشگاه در این باره حرف زده ایم و قرار بود یک نماینده از باشگاه همراه روزبه به هیأت فوتبال برود تا قراردادش دوباره وارد دفتر هیأت شود و بتواند کارت بازی اش را بگیرد ولی هر بار به دلیلی این امر ممکن نشده است. ظاهرا گرفتاری های فصل نقل و انتقالات در این روزها مشغله کاری مدیران باشگاه را افزایش داده است با این همه ما منتظریم تا یک نماینده از استقلال معرفی شود و قرارداد چشمی را ثبت کنیم».

فصل نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر از پنجشنبه 16 دیماه جاری آغاز شده و تا تاریخ 20 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است استقلال برای ارسال مدارک بازیکنان خود به ای اف سی برای حضور در مرحله پلی آف آسیا تا پایان هفته جاری مهلت دارد و اگر می خواهد نام چشمی را هم در لیست ارسالی جای بدهد باید هرچه زودتر در این باره اقدام کرده و قرارداد چشمی را ثبت و نامش را به لیست تیم اضافه کند. البته ای اف سی تاریخ 23 ژانویه برابر با 4 بهمن ماه سال جاری را هم آخرین مهلت برای اصلاح لیست تیم های شرکت کننده در نظر گرفته است.
 
هنوز خاطره حذف استقلال در سال 08-2007 که باید در لیگ قهرمانان آسیا حضور می یافت به دلیل سهل انگاری و ارسال دیرهنگام مدارکش به ای اف سی از یاد علاقه مندان این تیم نرفته است.

استقلال سه شنبه 19 بهمن و از ساعت 19 در ورزشگاه آزادی میزبان السد قطر است و در صورت پیروزی در آن بازی به عنوان تیم چهارم در گروه D جای خواهد گرفت.
نظرات بینندگان