کد خبر: ۱۰۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۵

تعدّد سرعت‌گیرها در خرامه؛ خوب یا بد؟!

طی روزهای گذشته و با تصمیم شورای ترافیک شهرستان، تعداد سرعت‌گیرهای سطح شهر خرامه افزایش یافته است.

به گزارش شیرازه ، سال گذشته در همین روزها بود که در صورتجلسه شورای ترافیک، مصوبه ای مبنی بر قرار گرفتن سرعت گیر و جداکننده در مسیرهای پرترددی همچون خیابان ابوالفضل (ع) به تصویب رسید.

طی روزهای گذشته و با تصمیم شورای ترافیک شهرستان، تعداد سرعت‌گیرهای سطح شهر افزایش یافته است؛ مسئله ای که از یک رو، نارضایتی عده ای را به دنبال داشته و یک سو تنها چاره کاهش تصادفات عنوان می شود.

علت نارضایتی مردم چیست؟

عده کثیری از افرادی که این مسئله را با صدای خرامه درمیان گذاشته اند، علت نارضایتی خود را تعدّد بیش از حد آن، شکل و نوع اجرا و اندازه آن عنوان می کنند چرا که بیشتر سرعت گیر های اجرا شده از نوع آسفالتی و با ارتفاع زیاد بوده است.

بخش دیگری از معترضین به این قضیه، فعالیت های ترافیکی این شکلی را مناسب نمی دانند و اعتقاد دارند که راه حل مناسبی برای کم شدن تصادفات نیست در عین حالی که آن را در شان مردم این شهر نمی دانند.

مسئولین چه پاسخی دارند؟

عبدالله زارع درنیانی شهردار خرامه در این باره می گوید: تاکنون نامه های بسیاری از طرف مردم و مدارس به شهرداری ارسال شده که فلان محله یا فلان خیابان نیازمند یک سرعت گیر است و ما نیز این نامه ها را در شورای ترافیک مطرح می کنیم.

http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Dey/19%20sorat/19%20dey%20%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA%20%DA%AF%DB%8C%D8%B1%202.jpg

محسن مرادی رییس پلیس راهور خرامه ضمن تایید صحبت های شهردار گفت: از سال 91 تاکنون در هرجای شهر که تصادف شده، مکاتباتی جهت نصب سرعت گیر و جداکننده انجام شده که آمار حوادث را کم کرده است.

http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Dey/19%20sorat/19%20dey%20%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA%20%DA%AF%DB%8C%D8%B1%201.jpg

وی افزود: اگر رانندگان با سرعت مجاز و توجه بیشتر حرکت کنند نیازی به سرعت گیر نیست اما متاسفانه آمار تصادفات در شهر خرامه با آمار تصادفات شهرستان هایی همچون مرودشت و کازرون برابری می کند.

http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Dey/19%20sorat/19%20dey%20%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA%20%DA%AF%DB%8C%D8%B1%203.jpg

مرادی ادامه داد: در 9 ماه اول سال 94 تعداد تصادفات 80 مورد بوده که در 9 ماه اول سال 95 به 48 مورد کاهش یافته است، چونکه قبلا در حوزه ترافیک کار نشده بود در حال حاضر کارهایی را انجام می دهیم.

رییس پلیس راهور خرامه بیان داشت: ماموران راهنمایی و رانندگی ضمن حضور در مدارس و سایر کلاس های آموزشی، بحث فرهنگ ترافیک را در پیش گرفته و قصد دارند با برگزاری این کلاس ها فرهنگ ترافیک را رشد دهند.

وی اضافه کرد: باید سرعت گیرهای پلاستیکی در سطح شهر نصب شود اما متاسفانه به خاطر اینکه درآمد شهرداری کم است امکان نصب آن در همه جای شهر وجود ندارد و به همین خاطر سرعت گیرهای آسفالتی با شیب ملایم ساخته می شود.

http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Dey/19%20sorat/19%20dey%20%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA%20%DA%AF%DB%8C%D8%B1%204.jpg

مرادی گفت: همه شهرستان ها به سمت نصب سامانه های هوشمند روی آورده اند اما به خاطر هزینه های زیاد آن تاکنون در خرامه انجام نشده اما با عین حال طبق تفاهم نامه ای بین فاوا استان و پیمانکار شهرداری خرامه قرار است در آینده نزدیک 10 دوربین در سطح شهر نصب شود.

حرف آخر:

قطعا کارشناسان این حوزه، نظرات خود را مطرح و اِعمال می کنند اما آنچه که به عنوان توقع عمومی انتظار می رود، نصب علائم هشدار دهنده قبل از سرعت گیرها، کاهش ارتفاع آن و افزایش حضور ماموران راهنمایی به جای افزایش سرعت گیر خواهد بود.

منبع:  صدای خرامه

نظرات بینندگان