کد خبر: ۱۰۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۱ دی ۱۳۹۵
حجت الاسلام جوشقانیان در یادواره شهدای طلبه آباده:

توکل و ایمان واقعی به خدا رمز پیروزی رزمندگان دوران دفاع مقدس بود/ رنگ خدا در زندگی‌هایمان کمرنگ شده است

حجت الاسلام جوشقانیان توکل و ایمان به خدا را رمز عبور رزمندگان دوران دفاع مقدس از مشکلات و سختی های جنگ دانست.

به گزارش شیرازه حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان، رئیس کارگروه دفاع مقدس قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا صلی الله علیه و آله وسلم در مراسم بزرگداشت شهدای طلبه و علمای درگذشته شهرستان آباده با اشاره به جایگاه روحانیت در این دوره یادآور شد: انقلابی گری و روحیه مجاهدت افتخار بزرگ روحانیت اصیل انقلاب است که در عرصه‌های گوناگون زندگی خود آن را به منصه ظهور گذاشته‌اند و ۴۵۰۰ شهید طلبه گواه این ادعا هستند.

وی اولین مؤلفه روحانیت چه در میدان علم و چه در میدان ستیز و دفاع را اتصال به خدا ذکر کرد و افزود: وقتی امام می‌فرمود در این منطقه باید عملیات شود با وجود همه امکانات که دشمن و بکار گیری تمام فنّاوری روز و تجهیزات جنگی، ولی باز رزمندگان ما عبور و نفوذ می‌کردند چون اعتقادشان به ولایت قدرتمندتر از عدوات نظامی بود.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان اینکه اقتدار امروز ما در دنیا به خاطر وجود و تکیه‌بر عمود ولایت فقیه است خاطرنشان کرد: ولایت فقیه قانون اساسی نیست که با گذشت چندین سال منقلب و دگرگون شود و قابل قبض و بسط باشد.

وی ادامه داد: امروز نظام سلطه پشتش لرزیده و می‌داند در منطقه تنها قدرتی که در مقابل او ایستاده و نمی‌گذارد مطامع شوم و پلید آن‌ها پیش رود به برکت این نظام، ولایت فقیه است که در رأس آن جانشین خلف، رهبری جامع الطراف قرار دارند.

این راوی دوران دفاع مقدس، امام خمینی را یک چهره سلطه ستیز دانست و با اشاره به جمله معروف ایشان که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» گفت: حضرت امام رضوان الله علیه این جمله را با اعتقاد و ایمان راسخ و مستند به آیات قرآن بیان فرمودند، نه از روی تعارف و بازار گرمی.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان در ادامه سخنان خود به روایتگری تنی چند از شهدای طلبه دوران دفاع مقدس پرداخت و افزود: آنکه در زمان جنگ رزمندگان در سنگر کمین می‌دیدید هر لحظه جانشان در خطراست ولی با این همه می‌ایستاد، به خاطر این بود که امام (ره) نایب امام زمان (عج) دستور داده بودند.

وی ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و با هشدار نسبت به شیطنت دشمنان گفت: امیدواریم با بصیرت در انتخابات آینده شرکت کنیم و تداوم بخش این خون‌های مقدس و متعالی باشیم.

معاون موسسه تفحص سیره شهدا با اشاره در بحث مذاکرات هسته‌ای و فرا هسته‌ای نیز گفت: رهبری در چند مورد فرمودند که من به این مذاکرات خوش بین نیستم بعد رفتن در یک فضای محرمانه صحبت شد. متأسفانه رئیس مجلس ما این قابلیت رو نداشت که متن و صوت آنچه در مذاکرات گذشته را ببیند، آن‌وقت متن مذاکرات توسط انگلیس‌ها و صهیونیست منتشر می‌شود یعنی آن‌ها این قابلیت را دارند؟ آن وقت نتیجه آن می‌شود که امروز می‌بینید.

وی با اشاره به حماسه ۹ دی نیز گفت: دشمن تصور کرد با شعار الله اکبر و پارچه‌های نمادین سبز و به تعبیر مقام معظم رهبری با مسجدهای ضرار قصد داشتند ارزش‌های متعالی را به زیر بکشند غافل از اینکه خروش الهی مردم ولایی پرونده نانجیب‌ها را جمع کرد.

جوشقانیان روحانیت اصیل و در مسیر خط امام و ارزش‌های متعالی انقلاب، را همچنان توفنده و بالنده توصیف کرد و گفت: امروز امپراتوری رسانه دنیای استکبار به دنبال القای این پیام است که «روحانیت حرکتی را که آغاز کرده امروز نتوانسته برای شما آنچه را وعده داده به ارمغان بیاور‌د.»

وی ادامه داد: روحانیتی که با آرمان‌های امام فاصله گرفته‌اند و روحانیتی که مدعی شاگردی امام هستند امام بلندترین آرمان امام یعنی ولایت فقیه و سلطه ستیزی را زیر سؤال می‌برند و می‌گویند امام با شعار مرگ بر آمریکا مخالف بود، امروز شامل این القای غرب است.

رئیس کارگروه دفاع مقدس قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا صلی الله علیه و آله وسلم  با اشاره به وقایع چند ساله در خاورمیانه آن را دارای زیبایی‌هایی دانست و گفت: یکی از این اتفاقات زیبا نزدیک شدن قلوب مؤمنین و مسلمین در کشورها بود و نمود آن در اتحاد نیروهای فاطمیون افغانستان، حزب الله لبنان، زینبیون پاکستان و انصار الله یمن و حیدریون عراق در نبرد سوریه بود.

وی افزود: این بیداری و مقاومت نشان داد انقلاب اسلامی ایران تا چه اندازه در دل‌های مردم سایر کشورها نفوذ کرده است.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان اینکه اعتقاد به توحید سه کار انجام می‌دهد گفت: توحید در نفس ما هوای نفس را می‌شکند در اجتماع ما طاغوت‌ها را و در عالم بت‌ها را می‌شکند.

وی ادامه داد: و اما نقش ولایت در مسیر توحید، تبیین و نشان دادن نقشه راه برای رسیدن به غایت الهی و کمال است.

رئیس کارگروه دفاع مقدس قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا صلی الله علیه و آله وسلم بالاترین احکام خدا مانند امربه معروف را حفظ نظام اسلامی برشمرد و تصریح کرد: برای نصرت الهی باید ولی خدا را یاری کنیم.

انتهای پیام/

منبع:  آباده نما؛

نظرات بینندگان