کد خبر: ۱۰۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۲۱ دی ۱۳۹۵

همایش خودمراقبتی دانش آموزان در سپیدان برگزارشد

والدین دانش آموزان سپیدانی با اصول خودمراقبتی در تحول سلامت و بهداشت فردی آشنا شدند .

به گزارش  شیرازه ،با توجه به اهمیت آموزش بهداشت در اجرای برنامه خود مراقبتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها جلسه آموزشی در سالن شهیدقنوتی با همکاری واحد بهداشت مدارس و آموزش سلامت برگزار گردید.

در این همایش که 400 نفر از والدین دانش آموزان مدارس ابراهیمی و توسلی حضور داشتند، طاهری مسئول واحد بهداشت مدارس نهادینه کردن فرهنگ خود مراقبتی در بین دانش آموزان و آگاهی بخشی از سوی اولیاء و مربیان از دوران ابتدایی تعلیم و تربیت را عاملی موثر در کاهش ابتلا به بیماری در بین دانش آموزان عنوان کرد.

طاهری ضمن تاکید بر اهمیت بهداشت فردی در پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به بیماری پدیکلوزیس(شپش سر) گفت: مهمترین راه پیشگیری از این بیماری رعایت بهداشت فردی از جمله حمام کردن حداقل دوبار در هفته بررسی موها توسط والدین ،اتو لباس به خصوص درز و عدم استفاده از وسایل شخصی دیگران است.

در ادامه رضوی کارشناس مسئول واحد آموزش سلامت در خصوص طرح تحول نظام سلامت و اهمیت مراقبت های بهداشتی در گروه سنی مختلف گفت : پیشگیری همواره موجب کاهش هزینه های درمان و صرفه جویی خانواده ها شده و با اقدامی ساده در راستای تشخیص به موقع و به کار گیری اصول خود مراقبتی می توان از عواقب ناشی از بیماری ها  جلوگیری کرد.

وی با اشاره به آمار بیماران شناسایی شده با اجرای طرح تحول سلامت در شهرستان بر انجام مراقبت در تمامی سنین تاکید کرد و اظهار داشت : با توجه به تغییر الگوی بیماری ها از بیماری های واگیر به بیماری های غیرواگیر ،تغییرات فرهنگی و اجتماعی و هم چنین دقت به این موضوع که برخی از افراد مبتلا به بیماری هایی از قبیل فشارخون بالا دیابت و سرطان از بیماری خود اطلاع ندارند اهمیت اجرای برنامه خود مراقبتی و تحول سلامت بیشتر نمایان می شود.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان