کد خبر: ۱۰۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۵

پاکسازی آبشار مارگون توسط دوستداران طبیعت

جمعی از فعالان دوستداران طبیعت در یک حرکتی خودجوش آبشار مارگون را پاکسازی کردند.

به گزارش شیرازه ، جمعی از فعالان ودوستداران محیط زیست  وطبیعت در حرکتی خودجوش ونمادین زیباترین آبشار قطره ای خاورمیانه وجهان را از آلاینده های به جا مانده ازحضورگردشگران ومسافران پاک سازی کردند .این زباله های ماحصل حضور مسافران وگردشگرانی است که از اقصی نقاط ایران وکشورهای همجوار برای گذراندن ساعتی در کنار زیباترین آبشار های جهان منظره ای ناپسند را ایجاد می کند . در ایام مختلف سال وبه بهانه های گوناگون دوستداران طبیعت ومحیط زیست در برنامه هایی، ناپاکی رااز محیط اطراف ما می زدایند وبا رفتن آنها وبا امدن طیف دیگری از گردشگران روز از نو روزی از نو وبازهم زباله تنها سوغات گردشگران بر دل طبیعت پهناور نگین زاگرس است .

آبشار مارگون یکی از زیباترین آبشارهای کشور وخاورمیانه است که در مجاورت شهر اردکان و در مرز استان فارس و استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.این آبشارزیبا، در 128 کیلومتری شهر شیراز، 50 کیلومتری شمال غرب  شهر اردکان مرکزشهرستان سپیدان و یک کیلومتری روستای مارگون واقع شده است. آبشارمارگون با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد طبیعی به عنوان اثر طبیعی و ملی مورد حفاظت قرار گرفته است.

آبشار چشمه ای مارگون یکی از زیباترین آبشارهای کشور ایران است که در شهرستان سپیدان استان فارس قرار دارد.

این آبشار چشمه ای از بدنه دیواره صخره‌ای کوه، نشات می گیرد ؛ از این نظر، این آبشار بزرگترین و مرتفع‌ترین آبشار چشمه‌ای در جهان است.

منبع:   مارگون

نظرات بینندگان