کد خبر: ۱۰۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۲۱ دی ۱۳۹۵
حسام نواب صفوی:

از توهین مجری فارسی 1 به مدافعان حرم نمی‌گذرم!

حسام نواب صفوی در پی انتشار اخبار ضد و نقیض در خصوص تعطیلی شبکه «فارسی 1» گفت: شاید این تصویر تداعی شود که من با دو مامور به آنجا رفته و درب شبکه را بسته‌‌ام که اصلاً اینطور نیست، صحبت من به هیچ وجه به این منظور نبوده و نیست.

به گزارش شیرازه، حسام نواب صفوی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با میزان، نسبت به طرح شکایت علیه شبکه فارسی 1 طی سال گذشته گفت: همان طور که مستحضر هستید، توهینی بزرگ و بسیار آشکار از سوی شبکه فارسی 1 به ملت ایران صورت گرفته بود. این توهین احساسات بسیاری از افراد را جریحه دار کرد.

وی ادامه داد: بعد از این اتفاق رسانه ملی به پوشش کامل این مساله پرداخت و بسیاری از دوستان درخواست کردند تا این مساله پیگیری شود. من با توجه به این پیگیری ها ترغیب شدم تا از فارسی 1 شکایتی به عمل آورم و در همین خبرگزاری میزان بود که برای اولین بار از طرح این شکایت صحبت کردم.

بازیگر سریال کلاه پهلوی متن این شکایت نامه را اینگونه بیان کرد: نشر اکاذیب و توهین، هتک حرمت و حیثیت مردم ایران در تاریخ 30 شهریور 1394 ساعت 13:46 دقیقه اعلام  و وصول گردید.

وی این شکایت را از آن مردم ایران دانست و افزود: همواره در خارج از کشور شبکه هایی هستند که فعالیت هایی ضد ایرانی انجام می دهند اما این بار این توهین به ملت ایران صورت گرفت و بسیار متفاوت از اتفاقات گذشته بود. شاید این توهین برای برخی صرفاً یک شوخی بود اما من به عینه دیدم که دل بسیاری را به درد آورد. پس از طرح این شکایت همواره از من سوال می شد که بالاخره نتیجه این شکایت چه شد؟

بازیگر سریال "کیف انگلیسی" این توهین از سوی مجری شبکه فازسی1 را نه یک شوخی که توهینی بزرگ قلمداد و تصریح کرد: ما به هیچ وجه نمی توانیم این توهین را شوخی در نظر بگیریم. زیرا مدیران این شبکه معاند کاملاً آگاهانه این توهین را در دهان مجری یا بهتر بگویم ملیجک شبکه قرار دادند. پس نمی توان خیلی سرسری از چنین توهینی گذشت و آنرا شوخی دانست.

وی چگونگی بسته شدن شبکه فارسی 1 از داخل ایران را اینگونه بیان کرد: برخلاف تصور برخی این اتفاق خیلی کار سختی نیست. این شبکه متعلق به هیچ کشوری نبوده و هیچگونه وابستگی به دولت مطبوع آن کشور نداشته است. تنها مساله اسپانسر و حامیان مالی مطرح بودند که از این شبکه پشتیبانی می کردند.

این بازیگر سینما در همین راستا ادامه داد: به محض طرح شکایت و دستور تعقیب از سوی مقامات قضایی، تمام اشخاصی که با این شبکه همکاری داشتند شناسایی شدند و بنا بر این شناسایی افرادی که با فارسی 1 همکاری داشتند احساس خطر کردند. زیرا برخی از انها به داخل کشور رفت و آمد داشته و مواضعشان را در خطر می دیدند. بعضی از این افراد با توجه به عرق ملی خود و نظر به اینکه با حیثیت یک ملت روبرو هستند به سرعت از این شبکه جدا شدند. حتی آنهایی که به کشورشان عرق نداشتند از سر ترس این شبکه را ترک کردند.

نواب صفوی در پی انتشار اخبار ضد و نقیض در خصوص بسته شدن شبکه "فارسی 1" گفت: در خصوص اینکه می گویند من شبکه فارسی 1 را بسته ام، شاید این تصویر تداعی شود که من با دو مامور به آنجا رفته و درب شبکه را بسته ام که اصلاً اینطور نیست. صحبت من به هیچ وجه به این منظور نبوده و نیست.

وی ادامه داد: وقتی که یک وکیل از حق مردم ایران دفاع می کند، در واقع این امر بیانگر اعلام وکالت آن وکیل از جانب مردم  است.

بازیگر فیلم "وقتی همه خوابیم" تاکید کرد: وکالت من از سوی مردم و پیگیری های قوه قضائیه باعث شد، اهرم های اقتصادی اعم از اسپانسرهای فارسی1 احساس خطر کرده و این شبکه را طرد کنند.

نواب صفوی با تشکر از مردم ایران بابت پیگیری های خود نسبت به این توهین صورت گرفته توسط مجری شبکه ماهواره ای تصریح کرد: باید بگویم این خود مردم بودند که بسته شدن شبکه فارسی 1 را رقم زدند. تصریح می کنم واژه "من" به عنوان "وکیل مردم ایران" است.

بازیگر فیلم آس و پاس تصریح کرد: باید بگویم که پرونده شکایتم از "فارسی1" هنوز بسته نشده و در جریان و در تعقیب عوامل شبکه فارسی1 است و به دلیل اینکه زیر دست بازپرس است بنده از تشریح جزئیات پرونده معذورم.

وی "سینا ولی الله" را تنها یک نماد خواند و ادامه داد:درخصوص شخص سینا ولی الله باید بگویم که وی تنها یک نماد است که کلام از دهانش خارج شده و باید بداند طرف حساب ما تنها وی نیست. وی چندین بار در فضای مجازی به مدافعان حرم توهین کرده است که باید بگویم من از هر گستاخی بگذرم از توهین به مدافعان حرم نمی گذرم.

نواب صفوی ادامه داد: این ملیجک چطور می تواند به کسانی که برای آرامش من و شما سینه سپر می کنند و جانشان را می دهند توهین کند. این موضوع همین جا تمام نمی شود مجری فارسی1 باید جواب پس بدهد.

این بازیگر افزود: این اتفاق کاملاً فکر شده بوده و قطعاً پشت این توهین، کارگردان، فیلمنامه نویس و عوامل دیگری نیز بوده اند که بر اثر کینه ورزی با فرهنگ ملت ایران اقدام به این عمل ناپسند کرده اند. پس سینا ولی الله فرزند ناصر تنها متهم ما نیست و تمام اشخاص همکار این شبکه متهم این پرونده هستند.

نواب صفوی با اشاره تاسیس شبکه ای مجازی توسط مجری شبکه فارسی 1 خاطرنشان کرد: به تازگی این شخص یعنی سینا ولی الله در محیط تلگرام گروه و کانالی تاسیس کرده و همچنان به فعالیت های گستاخانه خود ادامه می دهد. من از تمامی مردم می خواهم این شبکه و تمامی شبکه های مجازی مربوط به این شخص فاصله بگیرند زیرا این شبکه به توهین های فراوانی علیه مردم ایران دست زده که همه آنها در حال پیگیری است.

 


انتهای پیام/

نظرات بینندگان