کد خبر: ۱۰۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۱ دی ۱۳۹۵

برگزاری همایش ایجاد انگیزه تحصیلی با حضور استاد دانشگاه تگزاس آمریکا

همایش انگیزه تحصیلی ویژه دانش آموزان متوسطه شهرستان نی ریز با حضورپروفسور فاتحی عضو افتخاری یونسکو درسالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نی ریز برگزار گردید.

به گزارش شیرازه  استاد دانشگاه تگزاس آمریکا و عضو افتخاری یونسکو در طی سفری به نی ریز و روستای دهچاه سرزمین مادری وی در همایش های ایجاد انگیزه تحصیلی برای دانش آموزان نی ریزی شرکت و سخنرانی کردند.

پروفسور احمد فاتحی، استاد دانشگاه تگزاس آمریکا و عضو افتخاری یونسکو که در جمع حدود 700 نفردانش‌آموزدختر وپسرسال سوم متوسطه و دوره پیش‌دانشگاهی پیرامون مسئله «ایجاد انگیزه تحصیلی» سخنرانی کرد.

وی ضمن بیان خاطراتی از دوران تحصیل خود برای دانش‌آموزان وسختی ها ومشکلاتی که برای ادامه تحصیل با آنها روبرو بوده است،گفت: من در کشورهای خارجی تدریس کردم، زندگی کردم، چندبار زمین خوردم اماهیچگاه ناامید نشدم ،شما هم می‌توانید با داشتن توکل به خدا و هدف و انگیزه و پشتکار به هر چه که می‌خواهید برسید.

گفتنی است پروفسورفاتحی اهل روستای دهچاه از توابع شهرستان نی‌ریز می‌باشد و 40 سال است که درخارج از ایران زندگی می کندو در انگلستان و آمریکا به صورت بورسیه درس خوانده و الان مقیم آمریکاست.

احمد قرچاهی مدیر آموزش و پرورش شهرستان نی‌ریز نیزهدف از برگزاری این همایش را ارتقا وکیفیت بخشی به باورها وانگیزه های درونی دانش آموزان برای میل به تحصیل ویادگیری وادامه تحصیل خواند و اظهار داشت: دانش‌آموزان در این برهه از زمان از نبود امکانات و نداشتن وضعیت مالی خوب می‌نالند و ادعا دارند چون این مشکلات را دارند نسبت به تحصیل بی‌انگیزه هستند و امیدی به موفقیت ندارند واین مشکل ما را بر آن داشت تا پروفسورفاتحی که از نخبگان برجسته نی ریزواز جنس خود دانش‌آموزان است ،دعوت کنیم تا به آنها بیاموزند که خواستن توانستن است.

قابل ذکراست مشابهه همین جلسه برای کارکنان آموزش و پرورش ودانش آموزان مدرسه کوثر دهچاه بخش پشتکوه نی ریز که زادگاه ایشان برگزارو با استقبال چشمگیردانش آموزان مواجه گردید.

به نقل از نبض نی ریز؛

نظرات بینندگان