کد خبر: ۱۰۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۱ دی ۱۳۹۵

تخلف در واردات گوشی آیفون/ جیب قاچاقچیان همچنان چاق می شود

رئیس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران با اشاره به تخلفی که یکی از شرکت‌های دارای مجوز برای واردات گوشی‌های آیفون انجام داده است، گفت: متاسفانه در مدت کوتاهی که این شرکت‌ها مجوز دریافت کرده‌اند، شاهد تخلفی از سوی یک شرکت‌ بوده‌ایم که این شرکت با واردات هزار گوشی آیفون برای 10هزار تلفن همراه کارت گارانتی صادر کرده است.
به گزارش شیرازه، غلامحسین کریمی خراسانی  رئیس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی در ارتباط  با واردات گوشی‌های آیفون توسط شرکت‌هایی که توانسته‌اند مجوزهای لازم را کسب کنند، اظهار کرد: واردات این شرکت‌ها در حدی نبوده که بتواند نیاز تمامی کشور را برآورده کند. 

رئیس اتحادیه ی صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران با بیان این که قاچاق تلفن‌های همراه اپل به کشور همچنان پر سود بوده، افزود: با توجه به نیاز کشور برای گوشی‌های اپل و عدم توانایی شرکت‌های دارای مجوز برای پوشش حجم گسترده این بازار قاچاق این کالا همچنان برای قاچاقچیان پر سود بوده و هزینه‌های قاچاق بسیار پایین‌تر از تلفن‌های وارداتی توسط این شرکت‌ها است.

وی ادامه داد: قاچاقچیان در حال رقابت با شرکت‌های واردکننده بوده و تقاضای اتحادیه از دولت این است که برای توانایی مقابله با قاچاق این کالا ارزش افزوده برای برخی مدل‌های این گوشی را کاهش داده تا توان رقابت با قاچاقچیان بالا رود تا حدی که قاچاق این کالا متوقف شود البته که تا کنون این امر اتفاق نیوفتاده است.

کریمی با اشاره به تامین حدود 8 درصدی بازار توسط شرکت‌های دارای مجوز گفت: در حال حاضر شرکت‌های دارای مجوز به صورت کلی تنها حدود 8 درصد از بازار داخل را پوشش داده و هر یک از این شرکت‌ها حدود برای ارزیابی بازار حدود هزار دستگاه را در مرحله اول به کشور وارد کرده که این حجم نسبت به نیاز داخل بسیار پایین بوده است. 

وی تصریح کرد: در این بین اکثر تلفن‌های همراه از مرزهای جنوبی کشور وارد شده و مبدا این واردات شهر دبی بوده است.

رئیس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون تخلفی از شرکت‌های دریافت کننده مشاهده شده است یا خیر، اظهار کرد: متاسفانه در مدت کوتاهی که این شرکت‌ها مجوز دریافت کرده‌اند ، شاهد تخلفی از سوی یک شرکت‌ بوده‌ایم که این شرکت با واردات هزار گوشی آیفون برای 10هزار تلفن همراه کارت گارانتی صادر کرده است.

انتهای پیام/
منبع: میزان

نظرات بینندگان