کد خبر: ۱۰۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۱ دی ۱۳۹۵
به دلیل کمبود بودجه؛

امسال گراش جشنواره فیلم ندارد

بعد از ۱۲ دوره برگزاری جشنواره فیلم کوتاه کل در گراش، امسال این جشنواره برگزار نمی‌شود.

به گزارش شیرازه اسفندماه ۱۳۹۴ دوازدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه کل با وعده کشوری شدن این جشنواره به پایان رسید، اما به دلیل عدم تامین بودجه، جشنواره کل در سال ۱۳۹۵۵ برگزار نمی‌شود. در همین حال رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه برکه در این شهرستان خبر داد. (خبر در برنا نیوز)

مهدی آیینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، در مورد سرنوشت جشنواره امسال گفت: «جشنواره امسال به دلیل کمبود بودجه برگزار نمی‌شود.»

جشنواره لامرد با برکه گراشی

جشنواره فیلم کوتاه نخل لامرد سومین جشنواره فیلم استان فارس است. تاکنون ۱۲ دوره از جشنواره فیلم کوتاه کل در گراش برگزار شده است که آخرین دوره آن اسفندماه ۱۳۹۴ بود. جشنواره فیلم کوتاه شیراز تاکنون هفت دوره برگزار شده است. هفتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه شیراز، بهمن‌ماه سال گذشته برای نخستین‌بار به صورت استانی برگزار شد. امسال اولین جشنواره استانی فیلم کوتاه برکه ۲۶ تا ۲۸ دی‌ماه در لامرد برگزار می‌شود.

نکته جالب این که پوستر جشنواره برکه لامرد با عکسی از برکه تاریخی حاج اسدالله گراش منتشر شده است.

آیینه‌افروز در مورد برگزاری جشنواره فیلم استانی در لامرد گفت: «این جشنواره با بودجه خود شهرستان است. به ما هم گفتند بودجه نداریم، ولی اداره کل امسال دو جشنواره فیلم استانی در شیراز و لامرد برگزار کرده است. بودجه‌ای از استان و تهران برای جشنواره در نظر نگرفته‌اند، اما گفتند شما هم اگر می‌خواهید برگزار کنید.»

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش خود از بنیانگذاران جشنواره فیلم کوتاه کل است. او در مورد جشنواره‌های فیلم کوتاه در استان فارس می‌گوید: «داوران و مهمانان جشنواره کل معتقد بودند سطح جشنواره کل از سطح جشنواره شیراز و حتی جنوب کشور فراتر است.»


منبع:  گراش نما
نظرات بینندگان