کد خبر: ۱۰۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۲۲ دی ۱۳۹۵
شورای شهر شیراز تصویب کرد؛

اجرای طرح مطالعاتی پراکنش متوازن مطب پزشکان در سطح شهر

شورای اسلامی شهر شیراز طرح مطالعاتی ارائه راهکارهای پراکنش متوازن مطب‌ها و مراکز بهداشتی درمانی در سطح شهر شیراز را به تصویب رساند.

به گزارش شیرازه، کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شورا طرحی را در مورد جابجایی مطب‌ها و موسسات پزشکی مستقر در محدوده خیابان زند به صحن آورد که با رای قاطع اعضا به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز در این زمینه گفت: این طرح در نظر دارد با تعریف بسته‌های تشویقی برای انتقال مطب پزشکان و تعریف عوارض شغلی متناسب با درآمد پزشکان در محدوده مرکزی و تعاملات دانشگاه علوم پزشکی از جمله اخذ استعلام از شهرداری برای عوارض مربوطه و حذف پارکینگ قبل از صدور مجوز مطب راهکارهایی را اتخاذ کند که تمرکز ایجاد مطب‌های جدید در خیابان زند محدود شود و  با ارائه بسته‌های تشویقی، انتقال مطبهای جدید به رینگ‌های ترافیکی بیرونی‌تر محقق شود.

رضا محمدیان افزود: در پیشنهاد کمیسیون سرمایه‌گذاری بنا شده کارگروهی متشکل از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، نماینده سازمان نظام پزشکی و سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری و نماینده کمیسیون نتایج بررسی خود را در قالب لایحه تنظیم و به صحن ارائه دهد.

عباس افراسیابی کشکولی به عنوان مخالف طرح در این زمینه بیان کرد: خوبی خیابان زند به همین شلوغی و شلوغی عامل زنده بودن آن است و نباید آن را از تکاپو بیندازیم.

وی ادامه داد: باید بر حمل و نقل عمومی در خیابان زند متمرکز شویم.

محمد حق نگر دیگر عضو شورا در همین مورد ابراز داشت: لازم است بر این طرح تبصره‌ای افزوده شود تا برای پزشکان به عنوان قشر فرهیخته جامعه مکان‌های جدید درمانی و بهداشتی و مطب و درمانگاه با بسته‌های تشویقی توسط شهرداری در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: هر جا به عنوان مکان تجمع جدید مطب‌ها و درمانگاه‌های پزشکی مدنظر قرار گیرد مورد اقبال مردم قرار خواهد گرفت و در حال حاضر بسیاری از شهروندان از مناطق دور شیراز به مرکز شهر می‌آیند و اگر در قالب این بسته‌های تشویقی پراکنش مراکز درمانی توزیع متناسب شود ضمن ایجاد عدالت دسترسی، حتی درآمد خود پزشکان و مراکز آزمایشگاهی و بهداشتی - درمانی بیشتر خواهد شد.

زین العابدین عرب دیگر عضو شورا در این مورد بیان کرد: خیابانی که اکنون خط ویژه دارد و مترو نیز از آن عبور می‌کند بهترین خیابان برای دسترسی مردم به مکان‌های پزشکی است و اگر قرار باشد مکانی جایگزین دیده شود باید همین امکانات در آن خیابان لحاظ شده باشد تا امکان دسترسی مردم به خدمات پزشکی میسر باشد.

رضا محمدیان در این مورد پاسخ داد و گفت: در حال حاضر تنها بحث مطالعه است و به هر حال این خیابان یک معضل شهر شیراز است و چون کاری مشکل و هزینه‌بر است نباید آن را رها کنیم بلکه باید به سمت حل کردن آن برویم که شورا به عنوان سیاستگذار شهر شیراز در این زمینه وظیفه دارد و کارگروه مربوطه باید تمام راهکارهای پیشنهادی را بسنجد و در این مرحله قرار نیست راهکاری اندیشیده شود بلکه تنها مطالعه مدنظر است.

غلامعلی ترابی دیگر عضو شورا خواستار آن شد که تشکیل جلسات کارگروه مربوطه با اطلاع اعضا باشد تا هر کدام از اعضا بتوانند در این مورد نظرات خود را طرح کنند.

سعید سیف نیز خواستار اعلام فراخوان عمومی برای ارائه پیشنهادات و ایده‌های شهروندان در این راستا شد تا ضمن جلب مشارکت ذینفعان، از افکار عمومی برای این اقدام بزرگ بهره برده شود.

به گزارش فارس، شهردار شیراز در آیین افتتاح مرکز همایش‌های شهر شیراز در جوار شورا، از افتتاح سه سرای مهربانی تا پایان سال خبر داد و احداث مددسرای مهربانی را برای اسکان کارتن‌خواب‌ها و همراهان بیماران دانست که گاه در بلوارهای خیابان زند مقابل مراکز درمانی برای چند روز بیتوته می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات بینندگان