کد خبر: ۱۰۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۲ دی ۱۳۹۵
مدیرکل دادگستری فارس:

بیشتر جرائم ارتکابی ریشه در تحمل پایین افراد دارد

مدیرکل دادگستری فارس گفت: بیشترین آمار جرائم ارتکابی ریشه در عدم صبوری و تحمل پایین افراد جامعه دارد.

به گزارش شیرازه، علی القاصی مهر صبح امروز در بیست‌وسومین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح با موضوع فرار از خدمت در این شهر اظهار داشت: بر اساس آماری در سال 1394 در مورد 10 جرم ارتکابی که بیشترین میزان را در جامعه دارند، عدم داشتن صبر و تحمل در افراد موجب وقوع جرم شده است.

وی افزود: با بررسی پرونده‌ها به این نتیجه رسیدیم که با یک نابسامانی و بداخلاقی در جامعه روبه‌رو هستیم که بیشتر ریشه در مسائلی مانند فقر، اعتیاد و بیکاری دارد و باید در برنامه‌های پیشگیرانه وقوع جرم به این مؤلفه‌های بسیار مهم توجه کنیم.

این مقام مسؤول با اشاره به 10 جرم شایع ارتکابی به ترتیب اولویت در کشور و استان فارس در شش‌ماهه نخست سال جاری، گفت: سرقت موجب تعزیر، ضرب‌وجرح و توهین به اشخاص عادی در ردیف اول تا سوم جرائم ارتکابی در کشور قرار دارند که مواردی مانند ایجاد صدمه غیرعمد، خیانت‌درامانت، صدور چک بلامحل و... نیز در ردیف‌های بعدی قرار می‌گیرند که درمجموع نسبت به سال گذشته یک رشد هشت درصدی را تجربه می‌کند.

القاصی مهر 10 اتهام اول منجر به وقوع جرم در استان فارس را در شش‌ماهه نخست سال جاری به ترتیب سرقت مستوجب تعزیر، توهین به اشخاص عادی، ضرب‌وجرح، صدمه غیر عمد، تهدید، تخریب، خیانت‌درامانت، کلاه‌برداری، صدور چک و ترک انفاق برشمرد و اظهار داشت: 92 هزار و 972 پرونده مربوط به این اتهام‌ها تشکیل‌شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد سه درصدی مواجه بوده‌ایم.

مدیرکل دادگستری استان فارس در ادامه با اشاره به موضوع این نشست و فرار از خدمت خاطرنشان کرد: در کنار جرم فرار از خدمت، آسیب‌های مهم‌تری نیز باید موردبررسی قرارگرفته و سیمای این جرائم را ازنظر کمی و کیفی در سازمان قضایی نیروهای مسلح مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دهیم.

وی افزود: باید آن دسته از جرم‌هایی که به وظیفه اصلی نیروهای مسلح که حفظ امنیت کشور و اقتدار این نیروها است، خدشه وارد می‌کند را موردتوجه جدی قرار دهیم که جرائم مالی و اخلاقی نیز در اولویت قرار خواهند داشت.

این مقام مسؤول ضرب‌وجرح و فرار از خدمت را دو جرم مشهود در نیروهای مسلح دانست و اظهار داشت: در بحث پیشگیری از جرائم باید اولویت‌بندی داشته باشیم و بررسی پرونده‌هایی را در اولویت قرار داده که بیشترین آسیب را به جامعه وارد می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات بینندگان