کد خبر: ۱۰۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۲۲ دی ۱۳۹۵
مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه غزال اقلید مطرح کرد:

لزوم حمایت قضایی از واحدهای تولیدی و صنعتی برای عبور از بحران اقتصادی

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه غزال اقلید گفت: پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی به شرط تسویه بدهی‌های معوقه بانکی، مالیاتی، بیمه و... کمکی به این واحدها در آغاز فعالیت دوباره نمی‌کند بلکه از این جیب به آن جیب کردن است.

به گزارش  شیرازه، محسن عابدی در جلسه‌ای که با حضور فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان، رؤسای صنعت، معدن و تجارت و شهرک صنعتی اقلید و به منظور بررسی مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی در دفتر شهرک صنعتی این شهرستان برگزار شد با اشاره به بحران اقتصادی موجود، لزوم تعامل، همراهی و مساعدت مسئوولان برای گذر از این دوران را خواستارشد. 


وی از برگزاری جلسات متعدد کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید در سطح استان و شهرستان برای حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی سخن گفت و عنوان داشت: عدم همراهی بانک‌ها مانع به ثمر رسیدن بسیاری از اقدامات صورت گرفته در این شرایط می‌شود.


عابدی به نقش مؤثر صنعت در ایجاد اشتغال پایدار و رشد اقتصادی اشاره کرد و حمایت از این بخش را گامی مفید برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خواند.


مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه غزال اقلید دریافت معوقات را حق مسلم بانک‌ها دانست و تصریح کرد: باید فرصتی برای فعالیت و سوددهی به واحدها داده شود تا بتوانند علاوه بر حرکت در مسیر رشد و تولید، بدهکاری خود به بانک‌ها را پرداخت کنند در صورتی که امروز خلاف این امر وجود دارد.


وی ادامه داد: ممکن است واحدی با مشکلات و پیگیری‌ها فراوان و مساعدت برخی مسئوولان موفق به دریافت تسهیلات برای آغاز دوباره تولید و فعالیت شود که متأسفانه با یک اجراییه بانکی خسارت جبران‌ناپذیری به آن وارد می‌شود ازاین‌رو لازم است تا با درایت و مدیریت بهتر بانک‌ها، زمینه آغاز حرکت مؤثر صنعت فراهم شود.


عابدی گفت: شرط پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی در صورت صفر کردن معوقات بانکی، مالیات، بدهکاری بیمه و... کمک به این واحدها نیست چراکه از تسهیلات موردنظر مبلغی برای آغاز فعالیت دوباره تولیدی باقی نمی‌ماند.


حمایت قضایی از واحدهای تولیدی و صنعتی تا رفع بحران اقتصادی، جلوگیری از ضربه به بنیان واحدهای تولیدی، برخورد با تخلفات بانک‌ها، اجرای مصوبات کارگروه حمایت قضایی از تولید و... ازجمله درخواست‌هایی بود که مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه غزال اقلید در این جلسه مطرح کرد.

منبع:  کلید فارس

نظرات بینندگان