کد خبر: ۱۰۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۵
امام‌جمعه شیراز مطرح کرد؛

گفتمان رهبری در دانشگاه ها برزمین مانده است

امام‌جمعه شیراز با اشاره به زمین ماندن مستند کردن گفتمان رهبری در دانشگاه‌ها، گفت: در ارائه نوآوری‌های رهبر انقلاب در قالب مستندات علمی، باید شتاب بیشتری به خرج داد.

به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در نشست نواندیشی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس، اظهار داشت: جمعی دامن همت به کمر زده و نوآوری‌های رهبر معظم انقلاب را می‌خواهند به‌صورت یک مستند علمی قابل‌ استفاده در دانشگاه‌ها درآورند که باید همگان به آنان کمک کنند.

وی که در جمع برخی رؤسای دانشگاه‌ها سخن می‌گفت، افزود: در ابتدای این کار بزرگ قرار بود بدنه دانشگاه با آن درگیر شود که هنوز این قضیه اتفاق نیفتاده و حتی عده‌ای از استادان و اعضای هیات‌علمی باوجود کثرت بسیار، از این کار اطلاعی ندارند که باید با برداشتن موانع و ایجاد الزامات موردنظر، ساختار مناسب را برای این حرکت خلاقانه، فراهم کرد.

ایمانی ادامه داد: کندی در کارهای علمی خواه‌ناخواه وجود دارد اما نباید این کندی به حدی باشد که کار از حالت اصلی خود فاصله بگیرد، چراکه در این کار خلاقانه هنوز در اندر‌خم یک کوچه بوده و به گام نخست نرسیده‌ایم، درصورتی‌که باید حاصل زحمات افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، شکل‌ دهی شده، خروجی مناسب داشته باشد و مورد استفاده اقشار دانشجویی قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: زمانی ‌که برای این کار بزرگ و ارزشمند گذاشته می‌شود نباید وقت مرده‌ای باشد و باید با جدیت کار را ادامه داده و گزارش آن را نیز ارائه دهیم.

امام‌جمعه شیراز همچنین با اشاره به ابتدای شروع این حرکت، اظهار داشت: در جلسات نخستین این حرکت بحث بر سر این بود که دانشگاه با تمام ظرفیت‌های خود پای‌کار بیاید و سخنان نوآورانه رهبری به‌عنوان گفتمان حاکم در دانشگاه‌ها مطرح شود که باید گفت که گفتمان بودن با ایجاد یک دبیرخانه متفاوت بوده، درحالی‌که ممکن است با کمک رسانه‌ها نیز برای آن تبلیغ شود.

ایمانی افزود: بحث گفتمان شدن بسیار فراتر از حد ایجاد یک دبیرخانه و نگاه جزئی‌نگر بوده و بی‌انصافی است بعد از دو سه سال مسؤولان دانشگاه‌ها وظیفه خود را انجام ندهند با اینکه از پیش تقسیم‌کار و سهم هر دانشگاهی معین شده بود.

وی ادامه داد: امیدواریم شورای اجرایی و علمی این حرکت خلاقانه با رفع نیازمندی‌ها فعال‌تر شده و کار را با سرعت بیشتری پیش ببرد، هرچند که احساس می‌کنم گسترش مسئله در دانشگاه‌ها و درگیر شدن افراد با قضیه زمین‌ مانده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس


نظرات بینندگان