کد خبر: ۱۰۴۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۵

امام جمعه اهل سنت خنج: آیت الله هاشمی رفسنجانی الگوی صبر و استقامت بود

امام جمعه اهل سنت خنج گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی، الگوی صبر و استقامت و خاری در چشم دشمنان و منافقان بود.
به گزارش شیرازه، شیخ عبدالصمد ابونجمی، چهارشنبه در آیین بزرگداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی که با حضور مسئولان و مردم شهرستان خنج برگزار شد، افزود: ایشان تمام زندگی خود را در راه مبارزه و تلاش برای احیای ارزش های اسلامی و اخلاقی، آزادی های فردی و اجتماعی، ارتقای معیشت مردم و خدمت به آنان صرف کرد و تا آخرین لحظه حیات در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.
وی ادامه داد: خدمات خالصانه آیت الله هاشمی رفسنجانی باعث محبوبیت ایشان نزد مردم و رهبری شد، او مدیری مدبر بود و تا آخرین ساعت های عمر در مسیری حرکت کرد که مد نظر امام (ره) و انقلاب اسلامی بود و برای خدمت به مردم هیچ تفاوتی بین روزهای آغازین و پایان عمر او وجود نداشت و بدون تردید یاد و خاطره این عالم وارسته در ذهن مردم باقی خواهد ماند.
امام جمعه اهل سنت خنج بیان داشت: اگر بخواهیم راه بزرگان را برویم، باید به اهداف آنها بیندیشیم و از خودمان عبور کنیم، همچنانکه آیت الله هاشمی رفسنجانی این مسیر را پیمود.
ابونجمی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی، چندین سال پیش، از خود عبور کرد و فقط به نظام، کشور، ملت و مصالح و منافع آنان می اندیشید و به همین سبب، تمام مصیبت‌هایی را که به ایشان تحمیل شد، شیرین دید و آنها را به جان خرید.
وی گفت: اینک لازم است به خود آییم، راه او را بشناسیم و بدانیم اگر می‌خواهیم این راه تداوم یابد، باید مهربان و صادق باشیم و به اهداف بزرگی مانند مجد و عظمت اسلام و کشور و ارتقای معیشت و رفاه مردم بیندیشم و برای آن تلاش کنیم.
ابونجمی ادامه داد: این تنها راه قدرشناسی از سال‌ ها تلاش و فداکاری، قرآن شناسی مجاهد، مبارزی عالم و سیاستمداری مردمی و مردمدار است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خنج هم در این آیین بیان داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پیش از انقلاب، سختی ها و مشقت های فراوانی را تحمل کرد و سال‌های زیادی یار و همراه با امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بود.
قاسم اسلامی نسب افزود: امام (ره) به سبب اعتمادی که به مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی داشتند، در دوران دفاع مقدس فرماندهی جنگ را در برهه ای از زمان بر عهده ایشان گذاشتند.
او بیان کرد: پس از دوران دفاع مقدس، آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس جمهوری برای بازسازی ویرانی های جنگ همت کرد و اعمال مدیریت ایشان در این زمینه به گونه ای بود که به عنوان سردار سازندگی نام گرفت.
اسلامی نسب اضافه کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در هر منصبی که قرار گرفت از جمله مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدبرانه و به شایستگی عمل کرد.
او افزود: حضور کم نظیر مردم شهرستان خنج در آیین بزرگداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی، بیانگر بصیرت، آگاهی و عشق و علاقه وافر مردم به نظام اسلامی است.
در این آیین، فرماندار، روحانیون اهل سنت و تشیع، فرهنگیان، بسیجیان و جمع کثیری از اقشار مختلف مردم شرکت داشتند.
آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی، نوزدهم دی ماه 95 در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
منبع: ایرنا

نظرات بینندگان