کد خبر: ۱۰۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۵
در همایش ملی«زبان و هویت» مطرح شد:

وزیر ارشاد:هویت بخشی بدون استفاده از زبان امکان پذیر نیست/ استاندار فارس: تضعیف زبان یعنی تضعیف هویت ملی

وزیر ارشاد گفت:باید از نام آوران این سرزمین یاد کرد و یادشان را گرامی داشت چرا که هر کدام از این بزرگان برگ فاخری به تمدن و فرهنگ ایران افزودند.
به گزارش شیرازه، همایش ملی زبان و هویت پیش از ظهر امروز در هتل همای شیراز با حضور صالحی امیری وزیر ارشاد، استاندار فارس و مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
در این برنامه صالحی امیری وزیر ارشاد با بیان اینکه به شیراز نگین درخشان ایران زمین افتخار می کنیم، یادآور شد: باید از نام آوران این سرزمین یاد کرد و یادشان را گرامی داشت چرا که هر کدام از این بزرگان برگ فاخری به تمدن و فرهنگ ایران افزودند.

وزیر ارشاد زبان را جریان سیال و دل نشین دانست که از بزرگان ادب این مرز و بوم وام گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای درک همه جانبه و ارزش گذاری های انسانی، تکامل باورها، سنت ها، مذاهب و تاریخ ناگزیر از استفاده از زبان هستیم، اضافه کرد:هویت بخشی بدون استفاده از زبان امکان پذیر نیست.

صالحی امیری در ادامه با اشاره به اینکه بررسی دقیق و عالمانه زبان ها در آینده یک ضرورت ملی است، زبان فارسی را عنصر اصلی تداوم فرهنگی و هویتی مان دانست و تاکید کرد:تقویت زبان فارسی امر مهمی است که باید بیش از پیش برای محقق شدنش تلاش کرد.

استاندار فارس نیز دراین همایش زبان را ابزار ارتباطات و عامل مبادله دانش بین جوامع دانست و گفت:زبان عامل پیشرفت و تکامل بشر است.

افشانی از زبان به عنوان اسکلت و سازه ای یاد کرد که اقوام را به هم مرتبط می کند و اظهار داشت: انسجام و وحدت ملی نتیجه ارتباط زبانی ملت ها و اقوام مختلف است.

وی افزود: اگر زبان تضعیف شود، هویت ملی نیز ضعیف می شود.
نظرات بینندگان