کد خبر: ۱۰۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۵
مدیر آبفای روستایی نی ریز:

آغاز عملیات حفر چاه جهت بر طرف شدن مشکل آب مردم روستای دهچاه نی ریز

با شروع حفر چاه جدید در بخش پشتکوه شهرستان نی ریز مشکل آب چهار روستای شهرستان نی ریز برطرف می شود.

به گزارش  شیرازه؛   در پی خشکسالی های اخبر بخشی از مناطق شهرستان نی ریز با خشک شدن چاه های آب زیر زمینی تامین کننده آب آشامیدنی نیاز آن می شد تا مسوولین فکر جدی برای این معضل کنند، این در حالیست که مردم این مناطق بارها با تجمع در مقابل فرمانداری نی ریز اعتراض خود را به دنبال نبود آب اعلام کرده بودند.

علیرضا برازنده  مسوول آبفای روستایی نی ریز با اغلام این خبر اظهار داشت: به دلیل خشکسالی و برداشت بی رویه آب از چاه های کشاورزی در پایین دست چاه آب آشامیدنی مجموعه دهچاه از توابع بخش پشتکوه شهرستان نی ریز تنها چاه آبرفت آهکی موجود درسطح روستاهای شهرستان باعمق 275 متر خشک شده است.

 وی افزود: با انجام مطالعات ژئوفیزیک در منطقه، نقطه جدیدی از سوی کارشناسان مربوطه تعیین که درحال حاضر عملیات حفاری با اعتباری بیش از ۵ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات ملی توسعه در دست اجرا است.

مدیر آبفای روستایی شهرستان نی ریز بیان کرد: با حفر این چاه مشکل بی آبی تعداد 4 روستا با جمعیت بیش از 2 هزار نفر برطرف می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت بحران آب در منطقه لازم است که روستائیان ضمن پرداخت هزینه های آب مصرفی به منظور ارائه خدمات بهتر، در صرفه جویی آب حداکثر تلاش خود را بکار بندند تا بتوانیم بحران موجود را کنترل کنیم.

شایان ذکر است: چندی پیش جمعی از اهالی روستا دهچاه با تجمع در فرمانداری نی ریز خواستار رسیدگی معظل آب شرب در این روستا شده بودند.

منبع: نبض نی ریز؛

نظرات بینندگان