کد خبر: ۱۰۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۵

هدر رفت بیت المال با آسفالتهای غیر اصولی در فراشبند+ عکس

در شهر فراشبند با وجود بار ترافیکی اندک، بعضا عمر مفید آسفالت در بسیاری از معبار وکوچه ها به یکسال هم نمی رسد.

به گزارش  شیرازه  یکی از مهمترین ویژ گیهایی که یک شهر را از سایر شهرها متمایز می سازد تاثیر زیادی بر زیبایی شهر دارد، آسفالت یکدست و مناسب معابر و خیابا ن ها و کوچه هاست که متعاسفانه در شهر فراشبند کمتر به چشم  میخورد.

آسفالت غیر اصولی در فراشبند

در این شهر به هر کوی و برزن که می روی آسفالت های چهل تکه و وصله شده ای را خواهید دید، به جز مشکلات بهداشتی که از گرد و خاک موجود در کوچه ها بوجود می آید  وجود چاله های بسیار زیاد معابر نیز موجب مشکلات ترافیکی وتصادف می گردد.

شهرداری فراشبند نیز که مدتهاست آسفالت کوچه ها و معبار را آغاز نموده بدون در نظر گرفتن نکات صحیح آسفالت شروع به آسفالت معابر می کند که این خود باعث می شود عمر آسفالت را بسیار پاین آورد.

آسفالت غیر اصولی در فراشبند

در کلان شهرهای ایران به دلیل ترافیک زیاد و حجم انبوه عبور وسایل نقلیه عمر پایین آسفالت تقریبا دوسال است ولی با بکار گیری دستگاه های فنیشر و نیروی انسانی خبره و زیر سازی مناسبت در حال افزایش عمر آسفالت به 5 سال می باشند و این در حالی است که در شهر فراشبند با وجود بار ترافیکی اندک عمر مفید آسفالت در بسیاری از معبار وکوچه ها به یکسال هم نمی رسد.

دیگر مشکل آسفالت های امروز شهر فراشبند ریختن آسفالت به روی زمین بدون هیچ گونه مهندسی و کارشناسی است بطوریکه در بسیاری از معبار بدون زیر سازی و شیب دهی به جاده، اقدام به آسفالت ریزی می کنند و کوچه یا معبر در زمان بارندگی و یا شست وشوی خانه ها به یک دریاچه تبدیل میگردد.

آسفالت غیر اصولی در فراشبند

به جرات میتوان گفت پارامتر اساسی در رابطه با بحث قیر و آسفالت، نیروی انسانی است که متاسفانه در این زمینه از پائین ترین سطح نیروی انسانی مورد نیاز از قبیل تکنسین، اپراتور تا سطوح طراحی، مهندسین ناظر و.... با کمبود نیروی ماهر مواجه می باشیم.

نیروی انسانی شاغل در کارخانه های آسفالت جایگاه ثابتی ندارند و در هیچ مرجعی مورد آموزش و یا آزمایش و یا تعیین صلاحیت علمی قرار نمی گیرند و فقط بر اساس تجربه عمل میکنند.

بر طبق دستوالعمل آیین نامه روسازی، در روکشهای آسفالتی و برای تصحیح ناهمواری سطوح آسفالتی موجود و قدیمی و همچنین در آزاد راهها و راههای اصلی بایستی از فینیشر تمام اتوماتیک استفاده کرد.

 شرایط استاندارد فینیشر به عوامل مختلفی همچون سال ساخت، تعداد ساعت کارکرد، حداکثر و حداقل عرض ریخته شده توسط فینیشر، داشتن سنسور، میله های لرزاننده سالم و بدون فرسودگی جهت ویبره آسفالت، سالم بودن حلزونی بستگی دارد.

در حالی در شهر فراشبند از آسفالت های سنتی و روش های غیر اصولی جهت روکش جاده ها ومعابر استفاده  می شود که  کشور های دیگر در حال روی اوردن به آسفالت هایی هستند که بوسلیه ی روش های پلیمری بوجود می اید و خود را ترمیم می کنند.

امیدواریم شهرداری فراشبند با در نظر گرفتن نکات صحیح و استفاده از نیروی انسانی و تجهیزات مناسب به افزایش طول عمر آسفالت توجه بیشتری نماید.

آسفالت غیر اصولی در فراشبند

منبع:  نخل بیدار

نظرات بینندگان