کد خبر: ۱۰۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۵

بوستان «ورزش و سلامت» در غرب شیراز به بهره‌برداری می‌رسد+ عکس

شهردار شیراز از آغاز بهره‌برداری بوستان بزرگ «ورزش و سلامت» در غرب شیراز در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش شیرازه، علیرضا پاک فطرت در حاشیه بازدید از بوستان ورزش و سلامت در منطقه 10 شهرداری شیراز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فاز اول این بوستان 57 هکتاری در ضلع شمالی بزرگراه حسینی‌الهاشمی در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه زمین ورزشگاه 6 هزار نفری شهر شیراز در این بوستان در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار داده شده است افزود: با توجه به نیاز شهر شیراز به فضاهای ورزشی، تمامی زمین‌های بوستان ورزش و سلامت به انواع ورزش‌ها به ویژه ورزش‌های عمومی اختصاص پیدا کرد.

شهردار شیراز با بیان اینکه ترغیب مردم به ورزش‌های عمومی به منظور افزایش تحرک آنها در راستای ارتقای سلامت جامعه ضرورت دارد خاطرنشان کرد: انواع فضاهای ورزشی همچون پیاده‌راه و پیست دوچرخه‌سواری، کارتینگ، پارکور و غیره و انواع فضاهای ورزشی توپی و غیرتوپی در بوستان ورزش و سلامت پیش‌بینی شده است.

علیرضا پاک‌فطرت بر لزوم تشویق سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این بوستان تاکید و تصریح کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند در این بوستان برای ساخت پارک آبی سرمایه‌گذاری کنند چراکه زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه مدیران و مسئولان شهری باید برای سلامت شهروندان برنامه‌‌ریزی کنند بیان کرد: پیشگیری همواره بهتر از درمان است و سلامت جسمی و درمان تنها با استفاده از دارو تامین نمی‌شود بلکه باید ورزش و تحرک در اولویت برنامه‌های شهروندان باشد از این رو تامین فضاهای لازم برای ورزش ضرورت دارد.

شهردار شیراز همچنین ساخت این بوستان را در پشیگیری از دست‌اندازی سودجویان به زمین‌های اطراف شیراز لازم دانست و عنوان کرد: شهرداری شیراز پیش از آغاز مراحل اجرایی این بوستان، اقدام به تثبیت زمین کرد و سپس مراحل ساخت آغاز شد.

علیرضا پاک‌فطرت با بیان اینکه بوستان ورزش و سلامت مکمل بوستان 580 هکتاری در دامنه کوه دراک است گفت: پارک 50 هکتاری مادر با دارا بودن فضاهای متعدد ورزشی و تفریحی در جنوب شرق شیراز و بوستان ورزش و سلامت در غرب، سبب برخورداری عادلانه و متوازن تمامی شهروندان از فضاهای مناسب ورزش و سلامت خواهد شد.

وی افزود: در این بوستان پارک آبی، پارکور، زمین تنیس، زمین فوتبال و کوه‌راه و پیاده‌راه همراه با تامین پارکینگ احداث خواهد شد.

شهردار شیراز به ساخت کوه‌راه ها در تمامی ارتفاعات اطراف شیراز و پیاده‌راه‌ها در دل باغات قصردشت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با ساخت این بوستان در کوهپایه دراک فضاهای ورزشی طبیعی شیراز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.
نظرات بینندگان