کد خبر: ۱۰۴۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۲۳ دی ۱۳۹۵
رئیس شورای اسلامی استان فارس اعلام کرد:

مهاجرت بی رویه آسیب جدی به کلانشهرها وارد کرده است

رئیس شورای اسلامی استان فارس گفت: مهاجرت بی رویه آسیب جدی به کلانشهرها وارد کرده است و برای برون رفت از این معضل باید راه کارهای جدید ازسوی دستگاه های اجرایی ارائه شود.
 به گزارش شیرازه، حسین نعمتی رئیس شورای اسلامی استان فارس ظهر امروز درجمع خبرنگاران اظهار داشت: حاشیه نشینی منزلت و جایگاه  اجتماعی جامعه را با مشکل مواجه کرده و باید برای کاهش این معضل به دنبال نوآوری درتولید ثروت بدون افزایش عوارض برای تولیدکنندگان وسرمایه گذاران باشیم.

عضو شورای شهر ارسنجان با اشاره به اینکه با احداث تونل 700  متری لپویی به شهر صدرا علاوه بر کاهش بار ترافیک فاصله زمانی 2 ساعته را به 15 دقیقه دراین محور کاهش می دهد، افزود: با اجرایی شدن این طرح، روند تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل که مقام معظم رهبری تاکید فرموده اند را تسریع و خواسته اهالی این شهر مبنی بر اینکه احداث تونل از ساخت بیمارستان و دانشگاه  برای  این شهرمهم تراست تحقق می یابد.

وی بیان داشت: رسیدن به وضعیت مطلوب اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، آرامش بخشی به بدنه جامعه،  روان سازی، ورود به آموزش زندگی شهروندی، توجه به ساخت و سازهای برگرفته از نماد ایرانی که تجلی بخش حکومت دینی از جمله اهداف شورای اسلامی استان فارس است.

شورای اسلامی باید ازشعارزدگی وفرصت سوزی جلوگیری کند

نعمتی تصریح کرد: شورای اسلامی استان باید از شعار زدگی دوری کند و با ارائه راه کارهای زیرساختی و عمرانی از فرصت سوزی جلوگیری و به مسائل مهم شهری، روستایی و مناطق محروم و کم برخوردار پردازد.

وی بیان داشت: توجه به توانمند سازی روستا ها و شهرهای کوچک برای جلوگیری از مهاجرت، شناسایی جاذبه های گردشگری و سرمایه گذاری با کمک رسانه ملی درجهت خدمت به مردم، نقش شوراها دراعتبارات استانی، رایگان شدن کنتو ربرق شهروندان، ساماندهی محصولات کشاورزی  و راه های مواصلاتی و راه اندازی دفتر جذب سرمایه گذار ازدیگر رویکرد شورای اسلامی فارس است.

انتهای پیام/

 
نظرات بینندگان