کد خبر: ۱۰۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۵
خطیب جمعه ی فراشبند:

آیت الله هاشمی خدمات بزرگ و زیادی را به انقلاب اسلامی انجام داد

خطیب جمعه ی فراشبند گفت: از تمام کسانی که در جلسه ترحیم آن مرحوم شرکت نمودند تشکر می کنم و برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی از ایزد منان خواستارم.

به گزارش شیرازه  حجت الاسلام هادی ابراهیمی خطیب نماز جمعه فراشبند، خطبه های امروز خود را با اشاره ای به بحث هفته پیش خود و معرفی و بر شمردن آثار فردی و اجتماعی گناه تهمت آغاز نمود و گفت: تهمت از ابزار و کفر و وسیله ای برای ترور شخصیت افراد است و قرآن کریم نیز به تهمت زننده لعنت فرستاده است زیرا از بین برنده ایمان است.

وی در تفسیر آیه 112 سوره مبارکه نساء به تفسیر المیزان آیت الله طباطبایی اشاره نموده و گفت: هر کس معصیتی کند که وبال آن از مورد خودش تجاوز نکند مثل ترک نماز و روزه، یا معصیتی کند که وبال آن استمرار دارد مانند قتل نفس و سرقت، آن گاه معصیت خود را به بیگناهی تهمت زند، همانا مرتکب افترا و بهتانی آشکار شده  است.

ابراهیمی هم چنین با بیان دو حدیث از معصومین پیرامون این گناه گفت: امام صادق(ع) فرمودند: « تهمت به بیگناه از کوه های عظیم سنگین تر است. » و امیر المومنین علی(ع) نیز می فرمایند: « گناه بهتان و تهمت زدن به انسان پاک از آسمان هم بزرگتر است. »

خطیب نماز جمعه فراشبند در ابتدای خطبه دوم خود از درخت سدر و کنار به عنوان یکی از نعمت هایی که در اختیار مردم شهرستان قرار گرفته است یاد کرد و گفت: بیشترین پوشش جنگلی این شهرستان را درختان کنار تشکیل داده اند و بنده نیز با مسئول محترم منابع طبیعی شهرستان صحبت کرده ام و لازم است جهت کیفیت بخشی و طراوت دهی جنگل های کنار شهرستان با فراخوان کردن مردم طبیعت دوست، از مردم بخواهیم که برای حرس کردن آن ها و هدایت آب های فصلی به پای درختان کنار بسیج شوند و اجازه نابودی آن ها را ندهیم. ما می توانیم از برگ این درختان شامپو یا حنا تهیه و ایجاد اشتغال نماییم.

وی افزود: سالانه با کاشت 1000 نهال درخت جنگلی در طبیعت می توان در مسیر فراشبند به شیراز از سه راهی امام زاده شهید به بعد داشته باشیم که مردم در فصول مختلف بتوانند از طبیعت آن جا استفاده کنند و محلی برای تفرج مردم باشد و همچنین باید عرض کنم که افرادی بومی و بعضا غیربومی با شیره گیری از درختان جنگلی آن ها را به مرور به ورطه خشک شدن سوق می دهند و منابع طبیعی باید به وظیفه خود در جلوگیری از این کار عمل نماید.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: جهت کمک و یاری مجاهدان و سربازان اسلام در سوریه از همه برادران و خواهران می خواهیم که کمک های خود را تحویل دفتر امام جمعه دهند و خواهرانی که هنر بافتنی دارند برای بافتن دستکش و کلاه گرم و البسه می توانند با تشکیل کمیته ای در دفتر امام جمعه روزانه جمع شوند و اگر کمکی از دستشان بر می آید دریغ ننمایند.

امام جمعه فراشبند در ادامه به ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره نمود و گفت: بار دیگر درگذشت رفیق و یار دیرین رهبری و خطیب سال های متمادی نمازجمعه تهران را به شما نمازگزاران تسلیت عرض می نمایم.

ایشان از افراد با سابقه ای بودند که در طول سالهای نهضت همراه با حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب و دیگر انقلابیون  در تشکیل انقلاب اسلامی خدمات مهم و تاریخ سازی را داشتند.

وی با اشاره به رشادت های این مبارز انقلابی گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی با شکنجه شدن و زندانی شدن در سال های قبل از انقلاب و برعهده گرفتن پست های حساس و مهمی مثل ریاست مجلس، ریاست جمهوری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام خدمات بزرگ و زیادی را به انقلاب اسلامی انجام داد. اما همه این را بدانند که هر موجود زنده ای بالاخره مزه مرگ را خواهد چشید و بسوی خداوند خویش بازخواهد گشت.

ایشان با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت فوت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد: او نمونه کم نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم شاهی  و از رنج دیدگان این راه پرخطر و پرافتخار بودند. یعنی راه پر خطر و سختی که بعضی ها از آن عقب نشینی کردند و یا از مسیر انقلاب و نهضت منحرف شدند، اما آقای هاشمی 59 سال تمام همیار و همکار امام و رهبری شد کما اینکه رهبری فرمودند: فقدان همرزم و همگامی که سابقه همکاری و همدلی با وی به 59 سال تمام می رسد سخت و جانکاه است.

وی گفت: امروز عرض می کنم که ما جوان ها و نخبگان و اندیشمندان و بزرگان زیادی را در راه این نظام و انقلاب تقدیم کردیم و حال با چنگ و دندان از این انقلاب دفاع می کنیم  و فتنه ها را در نطفه خفه کرده و توطئه های داخلی و خارجی را با انسجام و وحدت خنثی می سازیم.

از تمام کسانی که در جلسه ترحیم آن مرحوم شرکت نمودند تشکر می کنم و برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی از ایزد منان خواستارم.

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین با اشاره به فرارسیدن روز 26 دی ماه و فرار شاه خائن از کشور گفت: در این روز شاه و همسرش پس از ظلم و جور فراوان در حق مردم، با خفت و خواری از کشور فرار کردند و کمتر از یک ماه بعد نیز طومار حکومت 2500 ساله شاهنشاهی برچیده شد. کما اینکه سرنوشت دیکتاتورهای منطقه نیز همچون محمدرضا شاه پهلوی به فرار و نابودی خودشان منجر شد.

وی در پایان خطبه های نماز خود با فرارسیدن 27 دی ماه و سالروز شهادت فداییان اسلام به رهبری شهید نواب صفوی اشاره نمود و گفت: این شهیدان در سال 1334 در محاکمه ای فرمایشی توسط رژیم سفاک شاهنشاهی، در حالی که اذان می گفتند تیرباران شدند و به درجه رفیع شهادت نایل گشتند. درود خداوند بر ایشان و لعنت خداوند بر قاتلین آنها باد.

منبع:  نخل بیدار،

انتهای پیام/

نظرات بینندگان