کد خبر: ۱۰۴۴۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۲۴ دی ۱۳۹۵
آیت الله ایمانی:

ربا عامل رکود تولید، تجارت و بازار است/لزوم تقویت عوامل قدرت کشور در مقابل استکبار جهانی

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: در شرایطی که دشمنان ما بی‌پرده دشمنی خودشان را نسب به کشور ما اعلام می‌کنند لازم است عوامل قدرت در کشور را تقویت کنیم.
ثروت جامعه به دلیل موانع تولید در بانک ها اباشته شده/امروز به3 مسئله که پیامبر از آینده امت وحشت داشت گرفتار شدیم
به گزارش شیرازه، آيت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، در خطبه‌های امروز این شهر گفت: در شرایطی که دشمنان ما بی‌پرده دشمنی خودشان را نسب به کشور ما اعلام می‌کنند لازم است عوامل قدرت در کشور را تقویت کنیم.

وی در ادامه افزود:
وزیر امور خارجه فعلی امریکا به وزیر امور خارجه بعدی نامه و پیام می‌دهد و می‌گوید هر چه می‌توانید بر ایران سخت بگیرید همان‌گونه که ما سخت گرفتیم، در سخت‌گیری می‌توانید از ایران امتیاز بگیرید این کار را فراموش نکنید.

آیت‌الله ایمانی اظهار داشت: این دیدگاه وزیر امور خارجه‌ای است که مذاکرات برجام را دنبال می‌کرده و امضای او پای برجام است و طبیعتاً همه‌اش هم با لبخند حرف می‌زده، وصیتش این است. می‌گوید هر چه می‌توانید بر ایران سخت‌گیری را بیشتر کنید.

لزوم تقویت عوامل قدرت کشور در مقابل استکبار جهانی

وی با اشاره به اصول و پایه‌های قدرت در کشور ادامه داد: ایمان و معنویت یکی از پایه‌های قدرت کشور است؛ آنچه ما پیداکرده‌ایم به برکت ایمان و معنویت و حیا و عفت و مسائلی ازاین‌دست است که طبیعتاً دشمن روی این ایمان هم موضع گرفته و با همه امکانات به جنگ اعتقادات مردم ما به‌ویژه جوانان ما آمده است.

امام‌جمعه شیراز یادآور شد: پایه دوم برای قدرت کشور ما علم، دانش و فناوری و آگاهی‌های لازم است که ما بتوانیم در عرصه علم سخن نو داشته باشیم، علم قدرت و توانایی است و نباید اجازه بدهیم آهنگ رشد علمی در مراکز علمی ما دچار آفت و آسیب شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تأکید کرد: پایه سوم اقتصاد سالم، اقتصاد مقاوم و اقتصادی است که با تحریم‌های این و آن ضربه نبیند و دچار مشکل نشود.

وی ادامه داد: مسأله چهارم عزت ملی است؛ آن عزتی که با روح مردم ایران عجین شده و انتظار دارند مسؤولان در برخوردشان با  دیگران عزت ملی جامعه را حفظ کنند و نگه بدارند، این چهار اصل قدرت جامعه ما را تشکیل می‌دهد و ما باید این 4 اصل را تقویت کنیم و در هر حال مواظب کارها و ترفندها و توطئه‌های دشمن باشیم.

ضرورت برپایی و اقامه نماز طلب باران

آیت‌الله ایمانی با اشاره به ضرورت برپایی و اقامه نماز طلب باران بیان کرد: هفته گذشته در عمده شهرستان‌های استان  نماز طلب باران بر پا شد، در این هفته هم بار دیگر روز دوشنبه در صحن مطهر حضرت احمد بن موسی نماز طلب باران اقامه می‌شود.

وی ادامه داد: نماز طلب باران یک دستور و سنت و تکلیف است، ما مأمور به تکلیف هستیم و مأمور به نتیجه نیستیم، نتیجه دست ما نیست، مصالح الهی فراتر از فکر و اندیشه ماست، باران بیاید فضل و کرم او بوده، باران نیاید هم باز هم فضل و کرم و مقدرات اوست.

آيت‌الله ایمانی خاطر نشان کرد: یک سری از گناهان عامل نیامدن باران است، گناهانی که بشر با دست خودش انجام داده و بازی‌هایی که در طبیعت صورت گرفته مشکلاتی را ایجاد کرده است و خواه و ناخواه این‌ها تأثیرات اعمال خود ما است و کاری است که خود ما انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: احکام ظلمی که صادر می‌شود، رشوه‌ای که دست به دست می‌شود، این‌ها در کم کردن نزول باران مؤثر است، از این‌رو باید از گناهانمان توبه کنیم و برگردیم به طرف خدا و از معصیت‌ها استغفار کنیم.

ربا عامل رکود تولید، تجارت و بازار است

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز به مسأله ربا اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن مجید ربا و رباخواری را جنگ با خدا و حکومت اسلامی می‌داند.

وی ادامه داد: به این دلیل که ربا نظام اقتصادی جامعه را به هم می‌ریزد و فضای جامعه را ملتهب می‌سازد و بر همین اساس قرآن مجید این اخلال اقتصادی را جنگ با خدا و عامل گسترش فقر و استضعاف در جامعه می‌داند.

 آيت‌الله ایمانی بیان داشت: قرآن مجید علاوه بر اینکه ربا را فساد در زمین می‌داند و تبعا رباخوار را مفسد می‌شناسد، زیرا جامعه را به دو طبقه تقسیم می‌کند، یک اقلیت برخوردار که بیشترین ثروت جامعه را به چنگ آورده و اکثریت محروم که از داشتن امکانات اولیه محروم می‌مانند.

وی ادامه داد: چه فسادی از این بالاتر که جامعه به‌جای اینکه در یک شرایط نزدیک به هم زندگی کنند، تبدیل شوند به یک اقلیت صاحب همه امکانات و برخوردار از همه مواهب و یک اکثریت محروم از عمده امکانات و ثروت در دست گروه اندکی در حال گردش و حرکت باشد، همان‌گونه که در نظام استکباری مشاهده می‌کنیم.

امام‌جمعه شیراز تصریح کرد: ربا عاملی است برای رکود در امر تولید، ربا تولید را راکد می‌کند چون همه به سمت و سوی درآمد آسان حرکت می‌کنند، در جامعه ما ثروت‌ها و سرمایه‌های مردم به‌جای اینکه به تولید اختصاص پیدا کند به خاطر مشکلاتی که تولید داشته و دارد در حساب‌های سپرده گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ربا عامل رکود تولید و تجارت و بازار است، ربا تجارت را هم راکد می‌کند چون کسی سراغ معامله نمی‌رود، ممکن است معاملاتی ریسک داشته باشد و برای معامله‌گر مقرون به صرفه نباشد اما پول را در حساب گذاشتن و سود گرفتن بدون ریسک است.

آیت‌الله ایمانی در پایان گفت: ربا تجارت و تولید را از بین می‌برد و نتیجه آن سقوط جامعه است، زیرا وقتی تولید و تجارت از بین رفت جامعه ساقط می‌شود و نمی‌تواند روی پا خودش بایستد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵
0
چه کسانی باید زمینه جلو گیری از ربا خواری را فراهم کنند؟
چه کسانی باید جلو فساد و فحشاء را بگیرند؟