کد خبر: ۱۰۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۲۴ دی ۱۳۹۵
امام جمعه صفاشهر:

هیچ جناحی نمی تواند شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی را مصادره کند

امام جمعه صفاشهر گفت: شخصیت آقای هاشمی به گونه‌ای است که هیچ فرد و هیچ جناحی نمی تواند او را مصادره کند و بگوید هاشمی از ما است. کسانی که خود را ادامه دهنده راه هاشمی می‌دانند اگر به ولایت‌پذیری او توجه نکنند در این مسیر صادق نیستند.

به گزارش  شیرازه  حجت الاسلام مهدی نقوی در نماز جمعه این هفته صفاشهر با اشاره به ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: رحلت آیت الله هاشمی خبری تلخ بود که باعث تاسف دوستداران نظام اسلامی شد.

وی افزود: آیت الله هاشمی بیش از 60 سال از عمر خود را در راه مبارزه و اعتلای اسلام صرف کرد و نقش کم نظیری در دوران مبارزه با رژیم طاغوت داشت. او از ابتدای مبارزه در کنار حضرت امام(ره)  از افراد نزدیک به ایشان بود.

حجت الاسلام نقوی به نقش بی نظیر رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از پیروزی انقلاب اشاره و اظهار کرد: آشکار کردن چهره نفاق بنی صدر در مجلس و در دوران دفاع مقدس، نماینده امام در شورای عالی دفاع بعد از شهادت شهید چمران و مسئولیت‌های مختلف بعد از جنگ، همه به عنوان برگ‌های زرین و پر افتخاری در حیات 82 ساله وی بود.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب گفتند هاشمی بارها تا مرز شهادت پیش رفت و اموال خود را در راه انقلاب به مبارزین و مجاهدین بخشید.

امام جمعه صفاشهر با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در ارتحال رییس جمهور سابق کشور گفت: وسوسه خناسان و اختلاف نظرها نتوانست در رفاقت 59 ساله او با رهبری خللی وارد کند و آیت الله هاشمی بارها و حتی تا آخرین روزهای عمر تاکید کرد فقط رهبر معظم انقلاب شایستگی رهبری نظام را دارند؛ عشق من رهبری است و شخصیتی که ارتباطش با رهبری مانند من باشد پیدا نمی کنید.

وی تصریح کرد: کسانی که خود را ادامه دهنده راه هاشمی می‌دانند اگر به ولایت‌پذیری او توجه نکنند در این مسیر صادق نیستند. شخصیت آقای هاشمی به گونه‌ای است که هیچ فرد و هیچ جناحی نمی تواند او را مصادره کند و بگوید هاشمی از ما است.

خطیب جمعه صفاشهر استکبار ستیزی و توجه به وحدت و انسجام ملی حول محور ولایت را از ابعاد دیگر شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی دانست و ابراز کرد: اختلاف سلیقه‌ها نباید باعث دو دستگی شود؛ دو دستگی آن‌قدر مهم است که رهبری برای پیشگیری از اختلاف، به شخصی توصیه می کند در انتخابات شرکت نکند و ایشان اختلافات از جمله اختلاف بین سران قوا را سبب خوشحالی دشمن می‌دانند.

 وی افزود: امیدواریم در سایه تقویت محبت و ارادت به رهبری و تعمیق شور عاشورایی استکبارستیزی و توجه به وحدت و وفاق ملی در سطوح مختلف جامعه بتوانیم در راه شهدا و رنج‌دیدگان راه پرخطر و پرافتخار مبارزه با استکبار قدم برداریم و دشمن را از نفوذ مایوس کنیم.

حجت الاسلام نقوی در ادامه گفت: از خانواده آیت الله هاشمی تشکر می کنم که اجازه سوء استفاده دشمنان از مراسم تشییع و شخصیت ایشان را ندادند. عده‌ای که به دنبال ایجاد اختلاف در مراسم تشییع بودند، دشمن را خوشحال می کنند.

وی به سالروز شهادت فداییان اسلام اشاره و اظهار کرد: آن‌ها در دوران خفقان طاغوت از اسلام و معارف ناب اهل بیت(ع) دفاع کردند و جان را در کف دست گرفتند. و با اعتراض و وقتی جواب نداد دست به اسلحه بردند


منبع:  بام فارس؛

پایان پیام



نظرات بینندگان