کد خبر: ۱۰۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۵

توطئه نخ نما شده کانال هاي ضد انقلاب عليه هاشمي

استناد دیگر این کانال یک فایل صوتی است که مدعی است مرگ هاشمی از قبل پیش بینی شده بود. در حالی که زمزمه بازنشستگی سیاسی هاشمی و انتخاب فرد جایگزین او به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مدت ها است که در بین برخی محافل سیاسی مطرح است. چرا که دوره پنج ساله اعضای مجمع تشخیص مصلت نظام در اسفند ماه 95 به پایان می رسد.
به گزارش شیرازه، بعد از فوت هاشمی رفسنجانی و حضور بزرگوارانه مردم در مراسم تشییع، معاندین نظام که خود را به جریان اصلاح طلب نزدیک می دانند اما از هر فرصتی برای تخریب حکومت استفاده می کنند، از اینکه نتوانستند به خوبی از فرصت به وجود آمده در تشییع هاشمی  برای خواسته های نامشروعشان استفاده کنند دست به قلم شدند تا با صغری و کبری کردن حاکمیت را در مقابل مردم نشان دهند.

 ادعای ترور بیولوژیکی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فاز جدید رسانه های معاند برای ایجاد شک و شبهه در اذهان مردم و به تبع آن استفاده ابزاری از این شایعه بود. یکی از کانال های تلگرامی معاند مدیریت این شایعه را برعهده دارد. این کانال برای پوشش اخبار مراسم های  مرحوم هاشمی از واژه شهادت استفاده می کند تا از تکنیک تکرار مخاطب را به شایعه ای که مطرح کرده قانع کند.

یکی دیگری از تکنیک هایی که این کانال برای اقناع مخاطب استفاده می کند روش شرطی سازی است. این کانال با رصد برنامه های بزرگداشت هاشمی در سطح کشور و پیام تسلیت مسئولان و ارگان ها، عین خبر را اطلاع رسانی می کند اما در انتخاب تیتر از عبارت«شهادت آیت الله هاشمی یا شهید آیت الله هاشمی» استفاده می کند تا مخاطب با این واژه مانوس شود  و در طولانی مدت بپذیرد.
این رسانه از طرفی مدعی است که به جریان اصلاحات نزدیک است، دوستدار مردم، داغدار آیت الله و همدرد خانواده هاشمی است اما برای پوشش اظهارات وزرای اصلاح طلب، حامیان دولت و خانواده هاشمی گزینشی برخورد می کند.

یکی از استنادهای این کانل جهت اثبات به شهادت رسیدن مرحوم هاشمی سخنان یک استاد اخلاق است. این رسانه با انتشار تصویری از تیتر یک مصاحبه  که در آن به نقل از یک استاد اخلاق گفته شده «آیت الله هاشمی را شهید می دانم» نوشته است:« چرا استاد اخلاق حوزه های علمیه، آیت الله هاشمی را شهید می داند». جواب این سئوال شیطنت آمیز در حالی است که در متن خبر مصاحبه این استاد اخلاق  که در یکی از سایت های خبری حامی دولت منتشر شده آمده است:« من آیت الله هاشمی را شهید می دانم، شهید حتما نباید با شمشیر کشته شود، کسی که در طلب حق باشد، شهید است»

استناد دیگر این کانال یک فایل صوتی است که مدعی است مرگ هاشمی از قبل پیش بینی شده بود. در حالی که زمزمه بازنشستگی سیاسی هاشمی و انتخاب فرد جایگزین او به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مدت ها است که در بین برخی محافل سیاسی مطرح است. چرا که دوره پنج ساله اعضای مجمع تشخیص مصلت نظام در اسفند ماه 95 به پایان می رسد.

 نبود تیم پزشکی به همراه آیت الله هاشمی، استناد دیگری است که این بنگاه خبرپراکنی آن را از دلایل شهادت رئیس مجمع تشخیص مصلت نظام می داند! وزیر بهداشت در این باره می گوید:«آقای هاشمی خودش علاقه ای به داشتن تیم پزشکی نداشت»؛ معاون درمان وزیر نیز گفته بود که هيچ ابهام پزشکي‌ای، درباره مرگ آیت الله هاشمی وجود ندارد.علت مرگ، ايست قلبي است. محمد هاشمی برادر آیت الله هاشمی نیز علت فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی سکته قلبی بود.

توهمات مدیریت شده  این کانال خبری پایان ندارد و احتمالا تا انتخابات 96 به اوج خود خواهد رسید.

رئيس فقيد تشخيص مصلحت نظام عصر روز يکشنيه 19 دي ماه در 82 سالگي دعوت حق را لبيک گفت. مردم و دوست داران انقلاب نيز با حضور وحدت بخش خود در مراسم تشييع وي نشان دادند که با بصير تر از آنند که با طرح برخي موضوعات واهي از سوي شبکه هاي ضد انقلاب و خارج نشين ، بر اين موج رسانه اي سوار شوند.
*مجتبی ارغوان
نظرات بینندگان