کد خبر: ۱۰۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۵
گوشه هایی از آنچه خشکسالی بر سر طبیعت آورده است؛

هیزم های ایستاده در خاک، نتیجه قهر آسمان با طبیعت ارسنجان

اگر این روزها به طبیعت ارسنجان سری بزنید، نتایج و نشانه های خشکسالی های چند سال اخیر و به خصوص امسال را خواهید دید.

به گزارش شیرازه، اگر این روزها به طبیعت ارسنجان سری بزنید، نتایج و نشانه های خشکسالی های چند سال اخیر و به خصوص امسال را خواهید دید.

برخی درختان خودرو که ده ها یا شاید صدها سال از عمر آن ها می گذرد، به دلیل قرار داشتن در محل هایی که کمتر به آب ناشی از بارندگی ها دسترسی دارند، تاب نیاورده و تسلیم مرگ تلخ و خشکی شده اند.

درختان بادام کوهی یا همان الوک که بخش بیشتری از منابع جنگلی ارسنجان را تشکیل می دهند، به دلیل مقاومت کمتر نسبت به درختان بنه، بیشر قربانی بخل آسمان شده اند هر چند در مواردی همان درختان مقاوم بنه هم تاب تشنگی را نیاورده و مثل همسایگان کوتاه تر خود، تسلیم مرگ نهایی شده اند، چرا که با خشک شدن ساقه ها و ریشه هایشان، امیدی به رویش مجدد جوانه ها در آن ها نیست.

البته هنوز تعداد این درختان مرده، نسبت به همنوع های خود در طبیعت ارسنجان که زنده و در حال مقاومت اند کمتر است اما اگر خشک سالی ها به این صورت ادامه یابد، هر روز بر تعداد آن ها افزوده خواهد شد. وای اگر در این بین مصیبت های دیگری همچون آتش سوزی های مکرر همه ساله یا تخریب های انسانی هم بخواهد به این فاجعه عمق بیشتری بدهد.

این جاست که علاوه بر دعا و تضرع و التماس به خدای آسمان برای نزول رحمتش، وظیفه هر طبیعت دوستی است که حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از سایر آسیب ها و تخریب های غیر طبیعی به کار بندد.

آنچه در این جا مشاهده می کنید تصاویری است از منطقه درّه مرغی ارسنجان که توسط یکی از طبیعت دوستان تهیه و به دست ما رسیده است. درختانی که جز هیزم ایستاده در خاک، نام دیگری بر آن ها نمی توان نهاد.























منبع: ارسن نیوز،

نظرات بینندگان