کد خبر: ۱۰۴۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۵
پای درد دل مغازه دار سپیدانی؛

من بعنوان عابر بانک در محله خود فعال هستم نه یک سوپر مارکتی

مغازه دار سپیدانی با بیان اینکه من بعنوان عابر بانک در محله خود فعال هستم نه یک سوپر مارکتی، می گوید: سالهاست که مشتری های من کارت های یارانه خود را به من می سپارند و از مغازه جنس بر می دارند و نبود پول هم مردم و هم ما را فلج کرده است.

 به گزارش شیرازه بررسی‌ها نشان می‌دهد متناسب نبودن افزایش‌های سالیانه حقوق و دستمزد با رشد یک‌باره قیمت‌ها و تورم در مقاطع مختلف زمانی، باعث شده تا اقشار ضعیف و کم درآمد نتوانند ارتباط منطقی بین درآمدها و هزینه‌های خود برقرار کنند و این امر آنها را مجبور به حذف بخش‌هایی از نیازهای زندگی خود مانند تفریحات، سفرها، حتی بخشی از درمان و تحصیلات فرزندان می کند تا بتوانند منابع اندک مالی را برای تامین مخارج مهم تر مانند مسکن و خوراک داشته باشند.


این روزها پای صحبت هر کسی که می نشینی حرف از مشکلات کار، مسکن و معیشت است، فرقی نمی کند از چه قشری باشند دانشجو یا کاسب، راننده تاکسی یا معلم، زن یا مرد پیر یا جوان.

 

در همین راستا پای صحبت‌ها و درد و دل ابراهیم خادمی یکی از مغازه داران سپیدانی که ۵ سال است سوپر مارکت دارد نشستیم که  شنیدن اظهارات وی خالی از لطف نیست.
وی می گوید: ۵ سالی است که سوپر مارکت دارم و به جای اینکه روز به روز حساب بانکی من بالا برود بدهی هایم بالا کشیده اند.

این مغازه دار سپیدانی با بیان اینکه من بعنوان عابر بانک در محله خود فعال هستم نه یک سوپر مارکتی، می گوید: سالهاست که مشتری های من کارت های یارانه خود را به من می سپارند و از مغازه جنس بر می دارند و نبود پول هم مردم و هم ما را فلج کرده است. دفتر اعمال مشتریان را که نگو؛ الی ماشاالله هر کدام چند صد تومان بدهکاری دارند که …. بیخیال!!! ( ظاهرا کسانی که حساب دفتر دارند در پرداخت بدهیشان کوتاهی زیادی دارند که آقا ابراهیم ما را اینچنین ناراحت کرده است)

خادمی به نوسانات در قیمت محصولات دامی و پروتئینی در بازار اشاره می کند و اعلام می کند: یکی از دوستان من از روستاهای شهرستان برایم کره، دوغ و ماست می آورد او هم قیمت های محصولاتش را بدون آنکه مالیاتی بپردازد و عوارضی بدهد روز به روز تغییر می دهد و من مانده ام چرا ثبات در قیمت محصولات بومی و محل نیز دیده نمی شود.

خادمی همچنین ادامه میدهد: از یک طرف هر روز می‌گویند تورم یک رقمی شده است اما باور کنید تمام اجناسی که می‌فروشیم هر روز گرانتر می‌شود.

وی می‌گوید:  پنیر خوب حلبی نزدیک ۲۵ هزار تومان است و اگر بخواهم یک حلب ۴۰ تا ۵۰ کیلویی برای فروش بیاورم باید نزدیک یک میلیون تومان تنها برای این امر اختصاص دهم و کی بفروش برود یا نه خدا می‌داند.

 

او معتقد است هر ماه برق گران‌تر از ماه قبل، افزایش مالیات و … فروش ما نسبت به سال قبل باور کنید نصف شده است اجناسی که مردم باید استفاده کنند اما مردم دیگر قدرت خرید ندارند.

ابراهیم خادمی تاکید می کند! به شلوغی بازار نگاه نکنید بیشتر مردم برای تفریح و وقت گذرانی به بازار همراه خانواده می‌آیند.

 

ابراهیم خادمی مغازه دار سپیدانی چند باری سرش را تکان می دهد و در حالی که یک دانش آموز برای خرید یک کیک ؛ ۵۰۰ تومان پول می دهد و از مغازه خارج می شود ؛ می گوید! چه بگویم از این وضعیت بازار خراب. انگار دومینو شده و هر سال وضعیت بازار در تمامی صنف ها خراب‌تر می‌شود، به همین دلیل هم کم‌کم دارم به این نتیجه می‌رسم که مغازه‌ام را تعطیل کنم و سرمایه‌ام را در بانک بگذارم و ماهیانه از بانک سود بگیرم.

 

آقا ابراهیم گزارش ما ادامه می دهد: مردم و کسبه بازار نسبت به زندگی دل خوشی ندارند. مشکلات مالی، سختی زندگی، مشکل اجاره‌نشینی همه و همه سبب بی رغبتی مردم به زندگی شده است.

 

سپیدان پرس امیدوار است این روزها دغدغه همه مسئولان خارج از تمام اتفاقات و کشمکش‌های سیاسی و تغییرات جهانی؛ توجه به وضعیت زندگی مردم و به کار بستن تمام تلاششان برای بهبود این وضعیت باشد؛ همان اقتصادی که دست و پای واردات را کوتاه می‌کند، از تولیدکننده داخلی حمایت کرده و منتظر کاهش یا افزایش قیمت جهانی نفت نمی‌ماند و با همت همین مردم و حمایت مسئولین به بهترین شکل می‌تواند شکوفا شود.

منبع:  سپیدان پرس،

نظرات بینندگان