کد خبر: ۱۰۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۶ دی ۱۳۹۵
در سالگرد اجرای برجام؛

شفیعی: رفتار آمریکا موجب تغییر محسوس در نتایج برجام شده است/ جای هیچ اعتمادی به آمریکا باقی نمانده است

شفیعی: رفتار آمریکا موجب تغییر محسوس در نتایج برجام شده است/ جای هیچ اعتمادی به آمریکا باقی نمانده استعضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها قاعده بازی را در برجام به هم زده‌اند.
به گزارش شیرازه، نوذر شفیعی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به بدعهدی‌های مکرر آمریکا در قبال ایران در مسأله برجام، گفت: متأسفانه بی‌صداقتی آمریکایی‌ها یک بار دیگر هم بر همه ثابت شد. آن‌ها دیگر جای تردیدی باقی نگذاشته‌اند که به هیچ عهدی وفادار نیستند. آن‌ها در واقع قاعده بازی را در برجام به هم زده‌اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری معتقدند روابط گذشته آمریکا با ایران و سایر کشورها بر پایه سلطه و زیردستی و محتوای روابطش با ایران نیز همیشه مملو از بدعهدی و بدپیمانی بوده است و همین امر موجب بی‌اعتمادی عمیق ایران به آمریکا شده است چراکه محور اقدامات این کشور، حفظ منافع خودش و پایمال کردن منافع دیگران بوده است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا محور تعاملش با ایران را نیز بر همین اساس تنظیم کرده و فکر می کند هنوز رابطه ارباب و رعیتی با ایران دارد ولی باید به آن‌ها ثابت کرد که اینگونه نیست و آن دوران که ایران تحت سلطه آمریکا بود، دیگر گذشته است.

شفیعی با اشاره به اینکه با توجه به این ارزیابی از گذشته آمریکا و با نگاه به واقعیت‌های امروز در زمینه برجام، واقعاً جای هیچ اعتمادی به آمریکا باقی نمانده است افزود: ایران با حسن‌نیت و اراده سیاسی برای رفع یک سوء تفاهم پای میز مذاکرات رفت که منجر به یک توافقنامه شد و در حالیکه ایران این توافقنامه را اجرا کرد ولی طرف آمریکایی از اجرای آن سر باز زد یا به نحوی سعی می‌کند در روند اجرای آن، اختلال به وجود بیاورد و این عمل آمریکا باعث تغییر نتیجه محسوس در نتیجه مذاکرات و برجام شده است.

شفیعی ادامه داد: مقام معظم رهبری بر اساس همین امور، روابط آینده با آمریکا را تجزیه و تحلیل می‌کنند و بر این اساس  پیش‌بینی می‌کنند وقتی گذشته و حال آمریکا اینگونه است، آمریکا نمی‌تواند برای آینده مورد اعتماد باشد.

این عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان ذیربط کشور در قضیه برجام باید دقت کافی و لازم را داشته باشند که به قول های شفاهی آمریکا در قبال ایران در برجام اعتنا نکنند زیرا این کشور، حتی به تعهدات مکتوبش هم پایبند نیست چه برسد به تعهدات شفاهی.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان