کد خبر: ۱۰۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۶ دی ۱۳۹۵
مشاوره شیرازه(۳)؛

خانم‌ها بخوانند؛ چگونه مانع رفیق‌بازی شوهرم بشوم؟ + صوت

بسیاری از خانم‌ها شیوه‌های مواجهه با خستگی و یا مشکلات آقایان را نمی‌دانند، بسیاری از آن‌ها مسأله غار تنهایی مردان را نمی‌شناسند و بسیاری از آنها نمی‌دانند اقتدار مرد چیست و چگونه باید افزایشش بدهند.
شیرازه؛ امروزه اهمیت مشاوره در امور مختلف بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ مشاوره به افراد کمک می‌کند تا با نیازهای در حال رشدی که جهان امروزی بر  آنان تحمیل کرده است، رو به رو شوند.

پایگاه خبری تحلیلی شیرازه، در راستای پاسخ به نیازهای مخاطبان خود اقدام به انتشار پرسش‌ها و پاسخ‌های مشاوره‌ای کرده است.

مخاطبان می‌توانند از طریق بخش نظرات، پرسش‌های خود در زمینه مشاوره پیش از ازدواج، مشکلات بین فردی زوجین، والدین با فرزندان یا فرزندان با والدین، پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان، اضطراب، افسردگی، وسواس و.... را با مشاور مذهبی شیرازه مطرح کنند.



خانم‌ها بخوانند؛ چگونه مانع رفیق‌بازی شوهرم بشوم؟

یکی از گلایه‌های زیاد خانم‌ها اینه که می‌گن همسرشون خیلی به رفیق هاش می‌پردازه و اصطلاحاً رفیق بازه و این خیلی اونا رو به هم‌ ریخته.

درپاسخ باید بگم شاید یکی از علل اساسی که این مسأله برای شما حساسیت ایجاد کرده این است که شما از این رفتار شوهرتون احساس کم یا عدم توجه و به دنبال اون کم مسؤولیتی در زندگی می‌بینید

و یا احساس می‌کنید این رفیق‌بازی شوهرتون بدون حساب و کتابه و احتمالا کلاه سر او خواهد رفت یعنی در تصورتان این ایجاد می‌شه که مردتون آدم بی حساب کتابیه!!!

ولی بیایید بررسی کنیم و ببینیم واقعا این حس شما درست هست!!! و اینکه شما تا چه حد در بوجود آمدن این مسأله موثر هستید؟برای این کار شما باید چند نکته زیر رو خوب دقت کنید.

اولین نکته ای که باید بدانید این است که مرد مسؤولیت بیرون از خانه رو برعهده داره و قراره با تبادلات اجتماعی با دیگران چرخ زندگی رو بچرخونه و این مستلزم آمد و رفت و گفتگو و رفاقت با دیگر مردان است.

نکته دیگه اینه که همین فعالیت ها انرژی زیادی رو از مرد می‌گیره و اصطلاحاً خستگی پیدا می‌کنند و طبیعیه اونا باید خستگیشون رو تخلیه کنند.

نکته دیگه این است که مردان وقتی در کنار یکدیگر هستند احساس می‌کنند بهتر درک و فهمیده می‌شن و حرف هم رو متوجه می‌شن.

مسأله دیگه این است که مردان بسیاری از مواقع وقتی در کنار یکدیگر هستند حس خوب اقتدار و حتی قدرشناسی رو از همدیگه دریافت می‌کنن.

حال ببینیم خانم‌ها چگونه می‌تونن با شوهرانشان رفتار کنند؟

بسیاری از خانم‌ها شیوه‌های مواجهه با خستگی و یا مشکلات آقایان را نمی‌دانند

بسیاری از آن‌ها مسأله غار تنهایی مردان رو نمی‌شناسن و بسیاری از اونا نمی‌دونن اقتدار مرد چیه و چگونه باید افزایشش بدهند.

ندانستن همین مسائل به ظاهر کوچک باعث می‌شه بین شما و همسرتون فاصله بیفته و اونا جذب دوستانشون بشوند چون هنگامی که پیش اونا بودن خاطره خوبی دارند.

من وقتی از بسیاری از آقایان علل این رفتارشان رو می‌پرسم همین عدم درک شدن و نق زدن های مکرر یا به اصطلاح اونا گیردادن ها رو علت این کارشان می‌دانند در حالی که خود اونا هم درخلوت های خود خیلی از این کاری که خودشان می‌کنند راضی نیستند.

پس خانم‌ها اگر می‌خواهید این رفتار همسرتان اصلاح شود نکات زیر رو رعایت کنید:

سعی کنید برای بیان مشکلات و اندوه هایتان کمی صبور باشید و تا ایشون رو دیدید اونا رو مطرح نکنید بگذارید اونا به یک تعادل روحی روانی برسند و بعد مطرح کنید.

سعی کنید با ادبیات و رفتارهای مثل رفتارهای زنانگی که قبلا توضیح دادم به مردانتان اقتدار داده و جوری رفتار کنید که اونا در زندگی مسؤولیت پذیر بشوند نه اینکه اصطلاحاً خودتان ببرید و بدوزید و اونا صرفا مجری تصمیمات شما باشند.

نکته دیگه مسأله "قدرشناسی" و گفتن"به تو افتخار می‌کنم" رو در دستور کارتان با شوهرتان قرار بدید اینکه او امروز برای شما وقت گذاشته و کنارتان هست رو قدرشناسی کنید نه اینکه لحظاتی که نبوده رو یادآوری کنید اینجوری او تصور می‌کنه هرلحظه پیش شماست بابد تاوان نبودن هاشو بده.

نکته دیگه اینکه مهارت گفتگو کردن را با یک مرد فرا بگیرید ببینید اونا از یک دیالوگ چی می‌خوان مثلا مردان کسب اطلاعات براشون مهمه پس در گفتگوهاتون مسائلی که احساس می‌کنید براش جذابه رو مطرح کنید.

نکته دیگه اینه که در بیان زشتی رفیق‌بازی همسرتان اونا رو با دیگران مقایسه نکنید و نگید فلانی به خانمش می‌رسه و از سرکار مستقیم میاد خونه.

نکته دیگه اینه که جذابیت های جنسی رو در خانه افزایش بدید پوشیدن لباس زیبا و رفتارهای نازگونه و عشوه گرانه می‌تونن مردان رو به خانه رفتن ترغیب کنند.

نکته دیگه اینکه با گفتن کلماتی از جمله:کجایی و چرا نمیایی خونه و ... خودتان رو شبیه بازجو ها نکنید اینجوری مردان شما رغبت کمتری به خانه آمدن دارند.

نکته بعد اینکه در خانه به اونا گیر ندید گفتن کلماتی مانند: پاشو برو حمام یا خونه رو جمع و جور کن یا ظرف ها رو کمکم بشور یا این ور فرش رو بگیر اونم در شرایطی که شما خستگی رو در وجود مردانتان می‌بینید برای اونا سم هست.

البته این نکته هایی که اشاره کردم شرحی از وظایف یک زن برای مواجهه با رفیق‌بازی همسرشون هست ولی خب متاسفانه برخی مردان در رفیق‌بازیشون افراط می‌کنند که بررسی علل این رفتارهاشون نیاز به مشاوره تخصصی با اونا داره.

ولی به هرحال انجام این رفتارهایی که گفتم می‌تونه تا حدودی مسأله رفیق‌بازی شوهر رو تعدیل کنه.

*حمیدرضا شعبانی

مشاور خانواده

نظرات بینندگان