کد خبر: ۱۰۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۵
رئیس اداره برق بخش های خشت و کنارتخته خبر داد:

تلفات 25 درصدی برق در سال 93 در خشت و کنار تخته

رئیس اداره برق بخش های خشت و کنارتخته با اشاره به تلفات 25 درصدی برق در سال 93 گفت :با بازرسی به عمل آمده و گرفتن آزمایشات دقیق ، این عدد را در سال 95 به 17 درصد رسانده ایم .

به گزارش شیرازه ، در پی پاره ای  از اعتراضات مردم  نسبت به عملکرد  اداره برق خشت،جلسه ای از سوی بخشداری با حضور ،بخشدار ،رئیس اداره برق ، فروتن عضو شورای اسلامی شهر  به منظور روشن شدن افکار عمومی ،  در  بخشداری خشت برگزار شد  .

در این جلسه صادق فلاحی بخشدار خشت گفت :همه ما تابع قانون و اجرای آن هستیم و  با رعایت منشور اخلاقی و تکریم ارباب رجوع، بسیاری از مسائل  که حل کردن آن با منع قانونی مواجه است را می توان به درستی و با توجیه مناسب خاتمه داد .

حسین فروتن  عضو شورای اسلامی   شهر خشت با انتقاد نسبت به عملکرد مجموعه اداره برق و برخورد نامناسب کارکنان آن مرکز با مردم و  گفت : در کنار مردم دار بودن است که می توان قانون را به شکل مطلوب اجرا کرد در غیر اینصورت برخورد ناشایست در جهت اعمال قانون ،باعث به وجود آمدن  اعتراض مردمی و بدبینی به نظام و مسولین خواهد شد .

محمود نوذری مسول دفتر خبر خشت با اشاره به حفظ ارزش ها و دستاورد های خون  شهدا توسط مسولین در مقابل انقلاب و مردم گفت : هر میزی که ما مسولان به صورت امانت به آن تکیه زده ایم حاصل قطره های خون شهداست و با توجه به داشتن  ارزش های انقلابی و ولایت مداری مردم بخش خشت نیاز است هر مسولی که به این منطقه می آید باید با   این شناخت به مردم خدمت نماید.   

سید علی هاشمی نماینده اصحاب رسانه نیز  با بیان سوالاتی ، بخشی از وظیفه  خبرنگار را اطلاع رسانی مشکلات عنوان کرد و افزود :اصحاب رسانه با تعامل مناسب آماده انعکاس عملکرد مسولین به مردم است .

در ادامه علی آقایی رئیس اداره برق بخش های خشت و کنارتخته در پاسخ به بخشی از اعتراضات مردم در موضوع قطع و وصل انشعاب ها گفت :طبق بند چهار آیین نامه وزارت نیرو ،اداره برق می تواند پس از  پایان مهلت پرداخت قبض ،در  صورت عدم پرداخت ،انشعاب مشترک را قطع نماید اما این اداره جهت احترام با صدور اخطاریه 48 ساعته به صورت اخلاقی سعی در همکاری با مشترکین را دارد و  گرفتن مبلغ 10هزارتومان بابت قطع و وصل انشعاب بر اساس آیین نامه قانونی وزارت نیرو است.  

وی با اشاره به تلفات 25 درصدی برق در سال 93 افزود :با بازرسی به عمل آمده و گرفتن آزمایشات دقیق ، این عدد را در سال 95 به 17 درصد رسانده ایم .

آقایی در بحث خطا و نصب کنتور های جدید گفت :در این مبحث باید تا خطای بالای 2 درصد را مورد اعمال قانون قرار دهیم اما به صورت اخلاقی و رعایت حال مردم اداره برق خطای بالای 5 درصد را اعمال می کند  و در صورت بروز هرگونه اشتباه در قبض برق  این اداره آمادگی دارد آن را اصلاح نماید .

او در پاسخ  به  مشکلات بوجوده آمده  پرسنل بخش اتفاقات برق با پیمانکاران   گفت:قطعا هر جا هر کارگر و مسئولی در این حوزه بخواهد بی انضباطی کند برخورد خواهد شد کما اینکه  با پیمانکار هم همین رفتار متقابل  خواهد بود .

رئیس اداره برق خشت و کنارتخته وضعیت شبکه ی  این دو منطقه را به صورت نسبی مطلوب عنوان کرد و افزود : با توجه به افزایش راندمان مصرف در سال گذشته 20 ترانس به ظرفیت شبکه افزوده شده و امسال نیز شش ترانس دیگر نصب خواهد شد هرچند برای رفع افت ولتاژ نیاز است موانع ایستگاه 66 کیلو ولت بر طرف شود .

 آقایی در پایان تصریح کرد :آماده هر گونه همکاری و دریافت  انتقاد و پیشنهاد توسط  مردم و مسولین هستیم .

بنا به پیشنهاد بخشدار خشت مقرر گردید با حضور نماینده قضایی ،نماینده شورای شهر ،بخشدار ،اصحاب رسانه و مسول اداره برق  به صورت موردی از انشعابات برق ،آزمایش و بازرسی به عمل آید.


خبرنگار :محمود نوذری

منبع:  "کازرون خبر"

نظرات بینندگان