کد خبر: ۱۰۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۶ دی ۱۳۹۵
لجور؛ بزرگترین کارخانه تولید بالابر و جرثقیل صنعتی در آسیا

تولید اولین ماشین آتش‌نشانی با ارتفاع ۳۰ متر در کشور/ کارخانه‌ای که از تحریم‌ها تأثیر نگرفت

مدیرعامل کارخانه تولیدی جرثقیل و بالابر لجور اراک گفت: اولین ماشین های آتش نشانی کشور به ارتفاع ۳۰ متر آماده و وارد خط تولید شده است.
به گزارش شیرازه، آتش‌سوزی ساختمان خیابان جمهوری اشاره به آتش‌سوزی یک ساختمان ۵ طبقه در خیابان جمهوری تهران دارد که حوالی ساعت ۱۱ صبح روز ۲۹ دی ۱۳۹۲ رخ داد. در این حادثه که در یک کارگاه تولید پوشاک رخ داد، در حالی که مأموران سازمان آتش‌نشانی در حال امدادرسانی بودند، ۲ نفر از کارگران زن کارگاه که برای نجات جانشان از پنجره‌ها آویزان شده‌بودند، از ارتفاع سقوط کردند و جان باختند.

این درحالی بود که ماشین های آتش نشانی برای ارتفاعات بالا وجود نداشت.

حمیدرضا مهدی نیا، مدیرعامل کارخانه تولیدی جرثقیل و بالابر لجور اراک در این خصوص گفت: بعد از حادثه آتش سوزی تهران و فوت دو خانم در این حادثه به دلیل نبود ماشین های آتش نشانی با ارتفاع بالا؛ عملیات اجرایی این ماشین های آتشن نشانی در دستور کار شرکت قرار گرفت.

مهدی نیا اظهار کرد: عملیات طراحی مهندسی این ماشین آتش نشانی بعد از حادثه آتش نشانی از سوی گروه آموزش و پژوهش این کارخانه انجام شد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر اولین ماشین های آتش نشانی کشور به ارتفاع ۳۰ متر آماده و وارد خط تولید شده است.

 

مدیرعامل کارخانه تولیدی جرثقیل و بالابر لجور اراک همچنین از تولید اولین جرثقیل ۶۰ تنی ایرانی در این شرکت هم خبر داد و گفت: این جرثقیل هم اکنون در واحد تحقیق و توسعه شرکت در حال آماده شدن است.

 

قبل و بعد از تحریم اصلا تعدیل نیرو نداشتیم

 

مهدی نیا توجه جدی به تحقیق و توسعه را رمز موفقیت شرکت عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا در این شرکت تولید مستمر و محصولات جدید در دستور کار قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه ۵۰ مدل انواع بالابر در این شرکت تولید شده است بیان کرد: تا کنون بیش از ۱۲ هزار انواع ماشین های بالابر در این شرکت تولید و راوانه بازارهای داخلی و خارجی شده است.

 

مدیرعامل کارخانه تولیدی جرثقیل و بالابر لجور اراک با تکید بر اینکه این شرکت در حال حاضر با ۱۰۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت است، خاطرنشان کرد: در شرایط سخت تحریم نه تنها در شرکت تعدیل نیرو نداشته ایم بلکه ۲۰ درصد افزایش اشتغال را در شرکت داشته ایم و شرکت هیچ گونه معوقات بانکی، بیمه ای و مالیاتی ندارد.

 

کارخانه لجور از ۳۰ سال پیش با تولید ادوات کشاورزی فعالیت خود را در اراک آغاز کرد و هم اکنون یکی از بزرگترین کارخانه های تولید بالابر و جرثقیل های صنعتی در آسیا محسوب می شود.

 

هم اکنون ۲۵۰ نفر در بخش های مختلف کارخانه لجور مشغول به کار هستند.

  منبع: اراک امروز

انتهای پیام/

نظرات بینندگان