کد خبر: ۱۰۴۶۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۶ دی ۱۳۹۵

تاخیرهای نجومی در پرداخت حقوق کارگران فراشبند

عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران شهرداری فراشبند باعث شده است زندگی توأم با درد و قرض و بدهکاری داشته باشند.

به گزارش شیرازه، از نگاه اسلام و احادیث اهل بیت علیهم السلام، عدم پرداخت و یا تأخیر در پرداخت حقوق کارگر «ظلم» تلقی شده و در بعضی روایات، ندادن حقوق کارگران، گناهی نابخشودنی قلمداد گردیده است.

حقوق کارگر مزد کار اوست که پسندیده است از قبل تعیین شده و به محض اتمام کار پرداخت شود.

عدم پرداخت به موقع حقوق و مطالبات کارگران شهرداری فراشبند یکی از مهمترین و اولین شعار انتخاباتی کاندیدای شورای شهر و شهرداران منتخب آن بوده است، شعاری که هیچوقت بر آن جامه عمل نمی پوشانند و با دلایلی چون عدم بودجه کافی، بدهکاری و قرض شهرداری و... آنرا می پوشانند. 

حقوق کارگرانی که بیش از 3 ماه پرداخت نمی شود، حقوقی که چندماه یک بار واریز می شود و کارگران زحمت کش شهرداری  فراشبند نیز دعایشان این بود که یک روزی بیاید که همانند کارمندان، سر ماه حقوق بسیار ناچیز خود را دریافت نمایند.

نمی دانیم آیا فقط حقوق کارگران پرداخت نمی شود، یا دیگر حقوق بگیران شهرداری نیز با تأخیر چندماهه حقوق خود را دریافت می کنند!

کارگران خدماتی اصلی ترین وظیفه خدماتی شهرداری یعنی جمع آوری زباله و رفت و روب را به عهده دارند و نوک پیکان خدمات رسانی شهرداری به شهروندان هستند و نباید فراموش کنیم که شهرداری مدیون تلاش‌های صادقانه و بی‌وقفه کارگران است که شبانه روز به ارائه خدمات مطلوب به‌ منظور رضایتمندی شهروندان می‌پردازند و باید همواره پیگیر حقوق و مطالبات این قشر زحمت کش باشد.

بر اساس این گزارش؛ پای درددل چند کارگری که نخواستند اسمشان فاش شود می نشینیم:

یکی از کارگران زحمت کش فراشبندی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: من در بسیاری از مواقع قدرت خرید نان شب را هم ندارم و دیگر مغازه ها هم به ما قرض نمی دهند بارها به اداره  یکار مراجعه کرده ایم ولی باوعده و وعید و پرداخت اندکی مزد دلمان را خوش کردند.

وی افزود: شاید حقوق کارگری با وجود هزینه‌های بسیار زیاد مخارج، کفاف زندگی ما را نداشته باشد اما همین درآمد کم موجب می‌شود حداقل نیازهای زندگی را برآورده کنیم که متأسفانه شهرداری آن را هم از ما دریغ کرده است.

این کارگر که 3 ماه حقوق نگرفته بیان کرد: آقایان شهرداری و شورای شهر که گویا خبر از زندگی و دغدغه‌های کارگران ندارند باید این را بدانند که مشکلات عدیده‌ای برای امرار معاش کارگران به وجود آمده است و کارگران خواستار رسیدگی زود هنگام به مطالبات خود شده و شهرداری فراشبند نیز لازم است این مشکلات را مرتفع و رسیدگی و پرداخت به موقع حقوق کارگران را در اولویت امور خود قرار دهد.

یکی دیگر از کارگران گفت:  چطور بودجه برای آسفالت های بی کیفیت تمامی کوچه ها در نزدیکی انتخابات هست ولی بودجه ی حقوق ما که حقمان هم است وجود ندارد. دیگر کسی به ما کار هم نمیدهد و نه می توانیم ول کنیم و نه بمانیم چرا که ما نیاز به درآمد داریم و اگر چند ماه حقوقمان را دریافت نکنیم با مشکلات مالی برای اداره زندگی مواجه می شویم، به طوریکه بنده نمی توانم برم مغازه سر خیابان و بازار، چونکه برای مدرسه بچه هام قرض گرفتم، نتونستم شروع مدرسه رو با لباس های کهنه ببینم.

وی ابراز داشت: از شهردار، شورای شهر و مسئولین مربوطه می خواهیم مشکل به تعویق افتادن حقوقمان را هر چه سریعتر حل کنند زیرا کارگران خدمات شهری زحمت کش ترین قشر جامعه هستند که باید شأن و منزلت آنان در جامعه حفظ شود.

 کارگر دیگر شهرداری از به موقع نپرداختن بیمه ی کارگران سخن گفت وبیان داشت: بسیاری از ماه ها بوده که چندین ماه پیاپی بیمه ی ما کارگران که روزانه با خطرات فراوانی همراه هستیم پرداخت نشده و برای مراجعه به پزشک دفترچه ما را قبول نکرده و مجبور شده ایم آزاد حساب کنیم.
وی  گفت: تا زمانی که شهردار و شورای شهر از جنس مردم و خود کارگران نباشد زندگی زیر خط فقر ما را درک نخواهند کرد چرا که امروز شهردار و شورای شهر از قشر مرفه جامعه هستند.

منبع:  نخل بیدار
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
فراشبندی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵
0
واقعا این شهردار و شورای شهر نوبرن کارگرای بیچاره باید از کجا بیارن برا خانواد نون بخرن .حاج حسن لطف کنه یارانشونم قطع کنه دیگه تمومن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵
0
بهتره به اطلاعتون برسونم که حقوق کارگران شهرداری سعادت شهر هفت ماهه که پرداخت نشده