کد خبر: ۱۰۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۵

دانشجویان فنی حرفه ای لارستان در برزخ بلاتکلیفی ساخت خوابگاه

دانشجویان آموزشکده فنی و حرفه‌ای لارستان از سال ٨٥ تاکنون در انتظار تکمیل خوابگاه در برزخ بلاتکلیفی به سر می‌برند.

به گزارش  شیرازه سیدمحسن علوی رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای لارستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما به چرایی و چگونگی پروژه احداث خوابگاه و توقف آن پرداخت و گفت: خوابگاه حاج عبدالله زروانی تحت عنوان خوابگاه آموزشکده فنی و حرفه‌ای لارستان، در ابتدا قرار بود در حیاط دانشکده ساخته شود؛ اما به صلاحدید آقای امینازاده رئیس وقت دانشکده در سال 83، پروژه ساخت خوابگاه در زمینی به مساحت 27 هزار مترمربع و داخل شهر لار کلید خورد.

وی افزود: در آن زمان آموزشکده زیرمجموعه آموزش‌وپرورش بود. حاج عبدالله زروانی با نوسازی مدارس قرارداد بست و توسط تیم پیمانکاری خود ایشان، پروژه از سال 83 آغاز بکار کرد، اما نظارت پروژه بر عهده نوسازی مدارس بود.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای لارستان ادامه داد: ساخت‌وساز این خوابگاه با حمایت این خیّر و در سال 84، 60 تا 70 درصد پیشرفت داشت؛ اما در ادامه، تعهدات دولت عملیاتی نشد. آقای دست‌نیان مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس که متولی این امر بودند و علیرغم اعلام حمایت از خیرین، سهمشان را پرداخت نکردند و پروژه عملاً از سال 85 متوقف شد.

علوی بیان کرد: بعدازاینکه در سال 90 از آموزش‌وپرورش جدا شدیم و زیر نظر وزارت علوم رفتیم، کل مدارک تملک اعیانی از نوسازی آموزش‌وپرورش به ما تحویل داده شد. متأسفانه با رکود مالی وزارتخانه و دولت مواجه شدیم. حتی با دفتر حمایت از طرح‌های خیرین وزارت علوم هم مکاتبه کرده‌ایم که پروژه ما را در نوبت گذاشته‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر که 10 سال از توقف ساخت این خوابگاه می‌گذرد، همچنان این پروژه بلاتکلیف مانده است. در همان زمان تکمیل خوابگاه شاید با هزینه 100 میلیون تومان انجام می‌شد؛ اما در سال 93 توسط کارشناسان یک میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد قیمت شده است.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای لارستان گفت: چندین بار و در زمان‌های مختلف با دفتر مقام معظم رهبری، رئیس مجلس، رئیس‌جمهور، استاندار و فرمانداران مکاتبات انجام‌شده است، ولی پایان همه حرف‌ها این است که بودجه نیست.

وی با بیان اینکه ما شدیداً از آقای دست‌نیان گله‌مند هستیم، خاطرنشان کرد: اگر پروژه ساخت خوابگاه آموزشکده فنی و حرفه‌ای لارستان با ظرفیت 120 نفر در سال 85 تمام‌شده بود، در حال حاضر 10 سال از این خوابگاه استفاده می‌شد. حتی در این زمینه می‌توانستیم به مرکز آموزش عالی هم کمک کنیم.

علوی در پایان صحبت‌هایش تأکید کرد: ما همچنان پیگیر این موضوع هستیم و سالی دو سه مکاتبه و مراجعه حضوری انجام می‌دهیم که ان‌شاءالله این قضیه مرتفع شود.




منبع:  لادستان

نظرات بینندگان