کد خبر: ۱۰۴۶۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۵
تغییر فرکانس شبکه استانی فارس؛

شبکه استانی فارس را با کیفیت بهتر ببینید/تنظیم مجدد گیرنده ها

معاون فنی صدا وسیمای مرکز فارس گفت: مخاطبین شبکه استان فارس در فراسوی مرزها نیز علی الخصوص کشورهای حوزه خلیج فارس باید از فرکانس جدید استفاده کنند.
به گزارش شیرازه، معاون فنی صدا وسیمای مرکز فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه از ارتقای فرکانس شبکه استانی فارس خبرداد و گفت: سیستم سیگنال‌رسانی ماهواره‌ای شبکه استانی فارس از امپگ 2 به امپگ 4 ارتقا یافته و بنابراین افرادی که قبل از این، شبکه استانی فارس را دریافت می‌کردند باید با شرایط و فرکانس جدید شبکه استانی فارس را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: شهروندان استان فارس برای اینکه شبکه استانی فارس را دریافت کنند باید گیرنده‌های آنان دارای قابلیت دریافت شبکه‌های امپگ 4  باشد و فرکانس جدید را که 12 هزار 302 مگاهرتز است به صورت دستی جستجوی مجدد کنند.

معاون فنی صدا وسیمای مرکز فارس گفت: مخاطبین شبکه استان فارس در فراسوی مرزها نیز علی الخصوص کشورهای حوزه خلیج فارس باید از فرکانس جدید استفاده کنند.

فرزاد فیروزی تصریح کرد: با رسیورهای جدید با قابلیتMPeg4، فرکانس 12302 مگاهرتز، سیمبل ریت 32000، پلاریته H افقی می باشد. دریافت ماهواره ای، (ماهواره بدر با موقعیت مداری 26 درجه شرقی)

وی افزود: رسیورهای قدیمی قابلیت دریافت سیستم جدید  MPeg4  را ندارند و بایستی تعویض شوند.

فیروزی گفت: ارتقا فرکانس شبکه های استانی توسط معاونت توسعه و فناوری رسانه سازمان در قالب برنامه از قبل پیش بینی شده بوده و برای تمامی شبکه های استانی در سطح کشور انجام شده است.

معاون فنی صدا و سیمای مرکز فارس اثر ارتقا فرکانس ها را  افزایش قابل ملاحظه کیفیت تصویر دریافتی مخاطبین دانست.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حمید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵
0
سلام . بهشون برمی خورد زودتر و شفاف تر اطلاع رسانی کنند که این همه جار و جنجال برای مردم و مسوولین درست نکنند . احتمالا حالا هم مجبور شدن وگرنه پارازیت ها داشت وبال گردنشون می شد .